loading...
شمیم بیداری اسلامی
کامل هاشمی بازدید : 67 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

 

نه تنها عامل پیدایش اصل انقلاب و زمینه ساز پیروزی آن در مراحل مختلف فرهنگ عاشورا بوده است؛ بلکه همین فرهنگ، عامل اساسی حفظ و تداوم انقلاب اسلامی نیز محسوب می گردد.

اگر انقلاب اسلامی بخواهد بر مبنای آن فرهنگی که شکل گرفته، تداوم یابد؛ باید توجّه ویژه ای به همان فرهنگ داشته باشد: روحیه شهادت طلبی، آزادگی، عزّت نفس، مبارزه با ظلم و ستمگری، مخالفت با تخطّی از احکام اسلام و... در عرصه های مختلف سیاست خارجی و روابط با دیگر کشورها و نیز عرصه سیاست داخلی؛ از سیاست گذاری در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره گرفته تا بخش های اجرایی و... . همه باید پایبند به آموزه های نهضت امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا باشند.

اگر انقلاب اسلامی توانسته است از کلیه توطئه ها جان سالم به در برد؛ اگر جنگ تحمیلی هشت ساله ـ که از سوی تمامی قدرت های جهانی پشتیبانی می شد ـ نتوانست این انقلاب مردمی و اسلامی را از پای درآورد؛ اگر تهدیدهای دشمنان اسلام، امپریالیسم تبلیغاتی، محاصره اقتصادی، کودتای نظامی و... هیچ کدام کوچک ترین خللی در عزم و اراده نظام اسلامی وارد نکرد، همه و همه به دلیل همان فرهنگ عاشورایی ملت ایران است

امام خمینی(ره) در این زمینه می فرماید: «محرّم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است. از قتل سیدالشهدا(ع) و شهادت او است. ما باید به عمق این شهادت و تأثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تأثیر او امروز هم هست. اگر مجالس وعظ و خطابه و عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی شد. همه در تحت بیرق امام حسین(ع) قیام کردند. الان هم می بینید که در جبهه ها وقتی که نشان می دهند آنها را، همه با عشق امام حسین(ع) است که دارند جبهه ها را گرم نگه می دارند».

ایشان در جای دیگر می فرماید: «فداکاری حضرت سیدالشهدا(ع) است که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است... باید بدانید که اگر بخواهید نهضت شما محفوظ بماند، باید این نهضت را حفظ کنید».

منبع : http://nehzathossin.blogfa.com/

کامل هاشمی بازدید : 121 شنبه 24 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

کتاب بیداری اسلامی

 

تحلیل نظری بیداری اسلامی، مبانی فکری، معرفتی بیداری اسلامی، امواج بیداری اسلامی، کالبد شکافی بیداری اسلامی، مطالعه موردی بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال‌آفریقا، بیداری اسلامی : اثرگذاری‌ها، رویکردها و رقابت‌ها و چشم‌انداز، روندها و چالش‌ها ، هفت فصلی است که در کتاب «بیداری اسلامی» به آنها پرداخته شده است.

به گزارش جنگ نرم و عملیات روانی به نقل از منا نشر، کتاب «بیداری اسلامی» در ۴۰۷ صفحه و با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و به بهای سیزده هزار و نهصد تومان آذر ماه سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد.

 

چارچوب نظری این کتاب منطبق با نظریه انقلاب دینی و بیداری اسلامی است و در عین حال تلاش شده به شکل علمی به بحث جنبش‌های اسلامی و هویت‌گرایی اسلامی و الگوپذیری آنها از انقلاب اسلامی ایران و نیز روند خیزش‌های مردمی و انقلاب‌ها در خاورمیانه و شمال‌ آفریقا پرداخته شود.

در این کتاب به ویژه به این موضوع اشاره شده که خیزش‌های مردمی و اسلامی در جهان عرب از یک الگوی چند وجهی پیروی می‌کند. یعنی فقر، عدم توزیع عادلانه ثروت، نظام‌های دیکتاتوری و سرسپرده به غرب و صهیونیسم و بی‌توجهی به هنجارها و قوانین اسلامی در نظام سیاست‌ورزی کشور تأثیر خود را بر خیزش‌های اخیر گذاشته است.

همچنین در فصل پنجم این کتاب به مطالعه موردی بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا می‌پردازد. در این فصل تلاش شده است کشورهای انقلاب دیده و برخی کشورهای دارای پتانسیل انقلاب به صورت موردی مطالعه و ابعاد تحولات آنها تشریح شود.

در فصل ششم نیز به اثرگذاری‌ها، رویکردها و رقابت‌های بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در فضای پس از بیداری اسلامی می‌پردازد . و در فصل هفتم به چشم‌انداز، روندها و چالش‌های بیداری اسلامی در منطقه اشاره شده است که طی آن ابعاد مختلف تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه و اثرگذاری آن بر چشم‌انداز و روندهای سیاسی ـ امنیتی منطقه و نیز چالش‌های فراروی آن تشریح می‌شود.

منبع : http://www.psyop.ir

 

کامل هاشمی بازدید : 87 شنبه 24 فروردین 1392 نظرات (0)

 

خبرگزاری رسا ـ کتاب گزاره شناسی بیداری اسلامی در بیانات امام خامنه ای به قلم محمد حسن رضایی از سوی مؤسسه مستشهدین وصال با همکاری نهضت جهانی مقاومت منتشر شد.

 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤلف کتاب بیداری اسلامی در این کتاب به جمع آوری بیانات مقام معظم رهبری در موضوع بیداری اسلامی پرداخته است.

عناوین این کتاب در شش فصل تدوین شده است. «ضرورت های بیداری اسلامی»، «عوامل پیدایش بیداری اسلامی» و «شاخصه ها و مولفه های بیداری اسلامی»، عناوین فصل های اول تا سوم این کتاب را تشکیل می دهد.

در بخشی از فصل اول این کتاب به نقل از مقام معظم رهبری آمده است: «امروز مردم توی صحنه اند؛ در مصر، در تونس و در بعضی از نقاط دیگر؛ این باید هدایت شود. دشمنان سعی می کنند این حرکت را غیر اسلامی نشان دهند؛ این خطاست؛ قطعا اسلامی است؛ گذشته مصر این را نشان می دهد؛ حرکت امروز مصر هم این را نشان می دهد؛ شعارهای مردم، حضورشان در نماز جمعه، اینها را نشان می دهد. بنا براین قطعا اسلامی است؛ اگر چه دشمنان سعی می کنند نگذارند که این اسلامی بودن در مصر یا در جاهای دیگر تثبیت شود. این حرکت را باید تقویت کرد

«وظایف، راهکارها و فرصت های بیداری اسلامی»، «آسیب ها و تهدیدات بیداری اسلامی» و «تحقق بیداری اسلامی»، عناوین فصل های چهارم تا ششم این کتاب را تشکیل می دهد.

در بخشی از فصل پنجم این کتاب به نقل از مقام معظم رهبری آمده است: «امروز دولت جعلی صهیونیستی در این منطقه مثل یک غده سرطانی است که منطقه را دچار بیماری و آفت کرده است. همه سعی استکبار این است که این غده سرطانی را در منطقه حفظ کند. وجود این غده سرطانی در این منطقه، مایه جنگ و اختلاف و دو دستگی و سیاست های غلط در این منطقه شده است. برای اینکه این را نگه دارند و پایگاه خودشان را در منطقه حفظ کنند، همه توان خودشان را به کار می برند. این همان چیزی است که امروز آثار و نتایج آن را مشاهده می کنیم و آن، عکس العمل ملتهاست، ملتها وقتی بیدار شدند، این وضعیت را تحمل نمی کنند

کتاب بیداری اسلامی به قلم محمد حسن رضایی در سال1390 با شمارگان 3000 نسخه در 119 صفحه با قیمت 1500 تومان به همت مؤسسه مستشهدین وصال و با همکاری نهضت جهانی مقاومت منتشر شده است

 منبع : http://mobasherun.ir

کامل هاشمی بازدید : 355 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

  خاورمیانه نو (نظریه و عمل) کتاب « خاورمیانه نو (نظریه و عمل) » نوشته جمعی از نویسندگان و ترجمه عسگر قهرمان‌پور است که از سوی انتشارات امیر کبیر در اختیار علاقه مندان به موضوعات منطقه خاورمیانه قرار گرفته است.
   
   کالبدشکافی انقلابهای معاصر در جهان عربکتاب «کالبدشکافی انقلابهای معاصر در جهان عرب» نوشته سید امیر نیاکوئی به ماهیت و مدل تحولات اخیردر جهان عرب می پردازد و ریشه‌ها و بسترهای شکل گیری اعتراضات در کشورهای مختلف تونس، مصر، بحرین، لیبی، سوریه و یمن را مورد بررسی قرار می دهد.
   
  پس از شیوخ - After The SheikhsAfter The Sheikhs کتابی است که به قلم کریستوفر دیویدسون پژوهشگر مسائل خلیج فارس و استادیار دانشگاه "شیخ زاید" امارات به رشته تحریر درآمده است که در آن پیش بینی کرده است که حکام کشورهای حاشیه خلیج فارس بین 2 تا 5 سال آینده سقوط خواهند کرد.
   
ناقوس خطر برای خاندان آل ثانی به صدا در آمد 
 نگاهی به کتاب شیون جدی و علمی
  نگاهی به کتاب  شیون جدی و علمیجمعی از متفکران و روشنفکران قطری به تازگی کتابی را منتشر کرده اند که جنجال گسترده ای به پا کرده و باعث شده است تا شائبه وزیدن بیداری اسلامی و بهار عربی در کشور کوچکی که خود را طلیعه دار این مهم می داند، قوت بگیرد.
   
  کتاب بیداری اسلامی در بهار انقلاب‏های عربی از سوی "دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‎ علمیه قم" و "سازمان تبلیغات اسلامی" در آغاز ماه مبارک مضان منتشر شد.
   
  کتاب «المراة و استعداد هویتها الحقیقیة» در چهار فصل و ۱۶ باب تدوین شده است و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه در ۳۲۰ صفحه روانه كتابفروشی‌ها شده است.
   
  این كتاب كه در واقع مقاله مبسوط دكتر موسی نجفی در خصوص بیداری اسلامی است، یكی از تازه‌ترین محصولات موسسه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود كه توسط انتشارات «نهضت نرم‌افزاری» روانه بازار شده است. نویسنده كتاب در مقدمه كتاب نوشته است: بیداری اسلامی به شكل یك نظریه منسجم و علمی در اندیشه‌ی سیاسی آیت الله خامنه‌ای موضوع این تحقیق است.
   
  مطالعه این بیانات كه تنها بخش كوچكی از تحلیل‌ها و نظرات معظم له در سال‌های مختلف است به خوبی نشان‌دهنده‌ی اصالت بیداری اسلامی، نقش انقلاب اسلامی در آن و تحقق وعده‌های تخلف‌ناپذیر الهی است
   
  این كتاب به همت موسسه انقلاب اسلامی در 3 بخش اصلی و 19 فصل به بررسی مسائل مختلف حوزه بیداری اسلامی از بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) پرداخته است. از موضوعات این كتاب می‌توان به درآمدی بر بیداری اسلامی در كشورهای عربی، تاثیر انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، آسیب‌شناسی پیش روی بیداری اسلامی اشاره كرد.
   
  دیپلماسی یک بستر و چند رویا، خاورمیانه 1389 مرکز بین المللی مطالعات صلح لندن ،کتاب" دیپلماسی یک بستر و چند رویا، خاورمیانه 1389" اثر دکتر سید سلمان صفوی و همکاران را در 741صفحه منتشر کرد. خاورمیانه 1389 باروش نرم مشتمل بر بیداری اسلامی، تظاهرات آرام، بکارگیری رسانه های دیجیتالی غیردولتی و ایستادگی به مقابله با قدرتهای تا دندان مسلح و پلیسی قیام کرد و موفق به ...
   
  کتاب رجال معاصر بحرین کتاب فرهنگ رجال معصر بحرین، دومین کتاب از مجموعه آثاری است که جمعی از پژوهشگران و محققان ایرانی پدید آورده اند و کوشیده اند با معرفی شخصیت های تاثیرگذار محیط پیرامونی ایران، به روند ارتباط و تعامل افزون تر میان ایران و همسایگان آن، در لایه های گوناگون و سطوح اجتماعی متفاوت یاری رساند...
   
  کتاب حج، وحدت و بیداری اسلامیکتاب «حج، وحدت و بیداری اسلامی» از سوی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی با همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان انگلیسی منتشر شد.
   
  انتشار کتاب«امام خمینی(ره) و بیداری اسلامی» نوشته حجت‌الاسلام رضا حسینی‌فر از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
   
  کتاب بیداری و بین الملل اسلامیدرباره‌ی بیداری اسلامی و نهضت‌های اسلامی تا کنون مطالب متعدد و متنوعی نوشته شده‌اند. داستان بیداری اسلامی را می‌توان از نگرگاه‌های گوناگون، مانند نگرگاه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ملی و اقتصادی بررسی کرد. این نوشتار سر آن دارد که مروری فشرده بر سیر این امر ظرف دو قرن اخیر با تأکید بر دعوت داعیان قرآنی و و اندیشه بین‌المللی آنان و تحقق کوشش آنان در صحنه‌های سیاسی و فرهنگی سرزمین‌های اسلامی است.
   
  کتاب «بیداری اسلامی» نوشته علیرضا حسینی عارفکتاب «بیداری اسلامی» نوشته «سید علیرضا حسینی عارف» از سوی "دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‎ علمیه قم" و "سازمان تبلیغات اسلامی"در اختیار مبلغان قرار گرفت.
   
  کتاب خاورمیانه (۸)؛ ویژه اسلام‌گرایی و بیداری اسلامی در خاورمیانهکتاب خاورمیانه (۸) ؛ ویژه اسلام‌گرایی و بیداری اسلامی در خاورمیانه؛ انتشارات موسسه ابرار معاصر تهران، کتاب منطقه‌ای
   
  کتاب سونامی جهان عرباولین کتاب فارسی زبان درباره بیداری اسلامی که در جهان عرب با نام "بهار عربی" شاخته می شود، همزمان با کشته شدن «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد.
   
  کتاب علامه حکیمی درباره بیداری اسلامیکتاب تازه‌ای از علامه محمد رضا حکیمی با عنوان «اتحاد جماهیر اسلامی» و با محوریت بیداری اسلامی در جهان امروز، منتشر می‌شود
   
  مجموعه شعر ویژه بیداری اسلامیعبدالرحیم سعیدی‌راد از جمع‌آوری مجموعه شعر «اگر سنگ نبود...» با موضوع بیداری اسلامی خبر داد.
   
  کتاب شعری با موضوع بیداری اسلامیراضیه رجایی شاعر متعهد کشورمان از آماده‌سازی مجموعه شعری درباره بیداری اسلامی مردم منطقه با گزینش و تصحیح محمدکاظم کاظمی خبر داد.
   
  «بیداری اسلامی، بصیرت ایرانی، استکبار جهانی»مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تدوین و انتشار کتاب «بیداری اسلامی، بصیرت ایرانی، استکبار جهانی» در استان مرکزی خبر داد.
   

 

 

بیداری اسلامیکتاب"بیداری اسلامی" به کوشش: مهدی یزدان‌پناه (مجموعه‌ی مقالات کوتاه دانشجویی) از سوی دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی وزارت علوم در شمارگان۳۰۰۰ نسخه و در ۳۶۸صفحه منتشر شده است.

 

 



منبع : http://saeq.net

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مهمترین خواسته قیامهای مردمی منطقه چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 74
  • باردید دیروز : 165
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,238
  • بازدید ماه : 814
  • بازدید سال : 18,554
  • بازدید کلی : 197,562