loading...
شمیم بیداری اسلامی
کامل هاشمی بازدید : 44 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ «باسم الحکیمی» روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: برخی طرف‌های منطقه ای و بین المللی برای خالی کردن میادین از انقلابیون، بر آنان فشار وارد می‌کنند و این در حالی است که میادین محل تجمع مردم انقلابی یمن، عرصه ای برای پی گیری اهداف انقلاب جوانان این کشور است.

وی افزود: حضور جوانان در میادین، تضمینی برای تحقق اهداف انقلاب جوانان یمن است و دستیابی به این اهداف، خوشایند کشورهای منطقه و به ویژه عربستان نیست، زیرا این کشور می‌داند که باقی ماندن جوانان انقلابی در میادین، به معنای تحقق اهداف انقلاب و ساختن کشوری جدید است و این مساله تهدیدی واقعی برای حکومت های پادشاهی به شمار می‌رود که در عمق استراتژیک یمن قرار دارند.

الحکیمی با اشاره به تصمیم احزاب دیدار مشترک برای خالی کردن میادین از انقلابیون گفت: این میادین و اردوگاه‌ها به دست خود ما ایجاد شده است و خالی کردن آنان از انقلابیون، تصمیمی ناشدنی است.

وی ادامه داد: فشارهای سیاسی از سوی برخی طرف های منطقه ای و بین المللی بر احزاب دیدار مشترک برای خالی کردن میادین از انقلابیون صورت می گیرد اما این میادین، متعلق به جوانان و همه اقشار ملت یمن است و هیچ طرف یا گروه یا خود احزاب دیدار مشترک حق ندارند تا قبل از تحقق اهداف انقلاب جوانان یمن، به تنهایی تصمیمی مبنی بر خالی کردن میادین اتخاذ کنند.

عضو ارشد انقلاب جوانان یمن با رد گفت وگو با رژیم حاکم خاطرنشان کرد: صبح امروز یکی از کسانی که برای اعلام همبستگی با مجروحان تجمع کننده در مقابل دفتر نخست وزیری آمده بود، برای همبستگی با زخمی ها خود را آتش زد .

وی افزود: «مجروحان همچنان می نالند و بازداشت شدگان در دالان های تاریک زندان ها محبوس هستند. به خانواده های شهدا توجه کافی نشده است و مراکز قدرت برجا مانده از رژیم عبدالله صالح همچنان در عرصه سیاسی حضور دارند».

الحکیمی اظهار داشت: احزاب دیدار مشترک سال گذشته تصمیم به آزمودن اراده جوانان یمنی گرفت، اما با واکنش شدید آنها روبرو شد ولی این بار احزاب "دیدار مشترک" می خواهد همان نقش را در زمینه برگزاری نشست گفتگوی ملی بازی کند که با واکنش شدیدتری روبرو شده است.

وی ادامه داد: درصورتی که احزاب دیدار مشترک با تغییرات جزئی که در کشور روی داده قانع شده اند، باید میادین را ترک کند و اجازه بدهند که ما نیز به خواسته های خود برسیم.

 منبع: العالم

کامل هاشمی بازدید : 351 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ انقلاب یمن را باید یکی از مهمترین انقلاب‌ها در جریان بیداری اسلامی برشمرد که موفق شد با وجود سرکوب شدید، «علی عبدالله صلح» را پس از 33 سال از قدرت برکنار کند.

یمن یکی از مهمترین کشورهای خاورمیانه به شمار می‌آید که از سال 2011 تاکنون شاهد بیداری اسلامی بود که منجر به سرنگونی 33 سال دیکتاتوری علی عبدالله صالح شد. اگرچه به نظر می‌رسد، مردم یمن برای تحقق اهداف انقلاب ارزشمند خود راه پر فراز و نشیبی را پیش روی دارد.

مهمترین تحولات و رخدادهای سیاسی یمن طی دو سال 2011 و 2012 را می‌توان در موارد زیر ملاحظه کرد:

- 14 ژانویه 2011

اعتراضات سراسری در یمن علیه رژیم یمن و رئیس‌جمهوری آن «علی عبدالله صالح».

- 2 فوریه 2011

علی عبدالله صالح برای آرام کردن یمنی‌های معترض وعده داد، بعد از پایان دوره کنونی ریاست جمهوریش در سال 2013 در صدد تمدید مقام خود برنخواهد آمد. وی همچنین گفت که قدرت را به پسرش منتقل نخواهد کرد.

- 3 فوریه 2011

برگزاری «روز خشم» در صنعا. حدود 20 هزار تظاهرات‌کننده یمنی در روز خشم ضمن تجمع علیه علی عبدالله صالح، خواهان تشکیل حکومت جدید شدند و گفته وی مبنی بر ترک منصب ریاست تا سال 2013 را ناکافی دانستند.

- 12 فوریه 2011

هزاران تظاهرات‌کننده یمنی شعار «انقلاب یمن، پس از انقلاب مصر» را سر دادند. نیروهای امنیتی به ضرب و شتم معترضان پرداختنند.

- 13 فوریه 2011

صدها تظاهرات‌کننده یمنی، در سومین روز اعتراض خود در صنعا، با نیروهاى امنیتی عبدالله صالح درگیر شدند.

- 16 فوریه 2011

هزاران یمنی در صنعا به تظاهرات ادامه دادند. نیروهای امنیتی در صنعا برای مقابله با این تظاهرات از گاز اشک آور استفاده کردند.

- 20 فوریه  2011

اپوزیسیون پارلمانی یمن به صف معارضان پیوست.

- 22  فوریه 2011 

نامگذاری این روز به نام «روز خشونت». درگیری‌های مردم معترض یمن با نیروهای انتظامی و امنیتی این کشور در شهر جنوبی عدن. نیروهای عبد الله صالح  به روی مردم آتش گشود.

- 26 فوریه 2011

حسین الاحمر و محمدالقاضی، دو نفر از روسای  قبیله حاشد در بیانیه‌ای اعلام کردند که از حزب حاکم کنگره استعفا داده‌اند و افزودند که سایر رهبران نیز از اعتراضات حمایت می‌کنند.

- 28 فوریه 2011

علی عبدالله صالح به گروه‌های معارض پیشنهاد تشکیل دولت آشتی ملی را داد.

به گفته یک مقام یمنی صالح آماده است که نیروهای معارض ظرف چند ساعت یک دولت جدید تشکیل دهد. اما سران معارض این پیشنهاد را رد کردند.

- 13 مارس 2011

در حالی‌که تظاهرات معارضان در صنعا ادامه داشت، نیروهای امنیتی بر روی تظاهرات‌ کنندگان آتش گشودند. تظاهرات مخالفان در شهرهای یمن چهار کشته و حدود 40 مجروح به‌جا گذاشت و در این روز صالح دو وزیر دولتش را برکنار کرد.

- 18 مارس 2011

نامگذاری این روز به نام «جمعه خونین»، در این روز بر اثر شدت برخورد نیروهای دولتی یمن با مردم معترض 52 نفر کشته و حدود 240 نفر مجروح شدند.

- 21 مارس 2011

پیوستن ژنرال علی محسن احمر، یکی از فرماندهان بلندپایه ارتش به انقلابیون.

- 22 مارس 2011

صالح نسبت به وقوع کودتا و بروز جنگ داخلی در یمن هشدار داد. رئیس جمهور یمن همچنین اعلام کرد، ژانویه سال بعد پس از برگزاری انتخابات پارلمانی، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

- 6 آوریل 2011

ارائه آماری جدید از کشته‌شدگان: تخمین زده شد، از زمان آغاز تظاهرات ضد دولتی در یمن بیش از یکصد نفر جان خود را از دست داده‌اند.

- 10 آوریل 2011

براساس طرح شورای همکاری خلیج فارس علی عبدالله صالح در قبال دریافت تضمین برای حفاظت از جان خود و خانواده‌اش، باید استعفا داده و قدرت را به معاونش واگذار کند.

حمله نیروهای امنیتی یمن به تظاهرات کنندگان ضددولتی در صنعا، پایتخت این کشور صدها مجروح بر جای گذاشته است.

- 19 آوریل 2011

شورای امنیت سازمان ملل از معترضان و مقامات یمنی خواست تا ضمن خویشتنداری با یکدیگر گفت‌وگوی سیاسی داشته باشند و برای بررسی بحران در یمن برای نخستین بار تشکیل جلسه داد.

- 21 آوریل 2011

علی عبدالله صالح بار دیگر خواسته مخالفانش برای کناره‌گیری هرچه سریع‌تر از قدرت را رد کرد.

در این بین عبداللطیف بن رشید الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، به صالح پیشنهادهایی کرد، یک ماه پس از امضای طرح شورا یک دولت وحدت ملی در یمن تشکیل شود که 50 درصد آن در اختیار حزب حاکم، 40 درصد در اختیار مخالفان و 10 درصد باقی‌مانده هم به سایر احزاب اختصاص یابد. در این طرح صالح باید استعفای خود را به پارلمان ارائه کرده و انتخابات جدید ریاست جمهوری دو ماه پس از استعفای صالح برگزار شود.

- شنبه 23 آوریل 2011

علی عبدالله صالح موافقت کرد تا سی روز دیگر از قدرت کناره‌گیری کند و با تمام کردن دوران 32 ساله حکمرانیش، تظاهرات خشونت‌آمیز در این کشور را نیز پایان دهد.

- 30 آوریل 2011

صالح توافقنامه واگذاری قدرت را امضا نکرد.

- 18 مه 2011

امضای توافقنامه کناره گیری صالح از قدرت.

- 25 مه 2011

صالح طرح آشتی ملی مورد حمایت کشورهای عرب منطقه را نپذیرفت.

- 29 مه 2011

توافق آتش‌بس صالح و شیخ صادق الاحمر، رئیس قبیله قدرتمند یمن.

- 3 ژوئن 2011

اصابت دو راکت به مقر ریاست جمهوری. این راکت‌ها به مسجدی واقع در مقر ریاست جمهوری اصابت کرد. در جریان این حمله تعدادی از مقامات ارشد یمن از جمله نخست وزیر و رئیس پارلمان مجروح شدند.

در پی مجروح شدن صالح در اثر اصابت خمپاره به مسجدی در صنعا، تلویزیون دولتی این کشور یک پیام صوتی کوتاه را از او پخش کرد. صالح در این پیام از خوب بودن حال خود خبر داده بود.

- 4 ژوئن 2011

صالح، که در اثر ترکش خمپاره مجروح شده بود، برای معالجه راهی عربستان سعودی می‌شود.

ژوئن 2011

به دنبال انتشار خبرهای مربوط به خروج صالح از یمن، هزاران یمنی با حضور در خیابان‌های شهر صنعا به شادی و پایکوبی پرداختند.

- دوشنبه 6 ژوئن 2011

در پی خروج صالح از یمن اصلی‌ترین ائتلاف معترضان یمنی اعلام کرد که حاضر به پذیرفتن انتقال قدرت به معاون رئیس جمهوری یمن است.

اما «ائتلاف دیدار مشترک» یمن اعلام کرد که درپی تشکیل یک دولت انتقالی خواهند بود. «عبد ربه منصور هادی»، معاون صالح پس خروج دیکتاتور یمن از کشور قدرت را در دست گرفت.

- 17 ژوئیه 2011

تشکیل شورای انتقالی جوانان انقلاب. این شورا متشکل از 17 شخصیت یمنی از اقشار مختلف سیاسی و حزبی داخل و خارج از یمن است.

سخنگوی حکومت یمن در واکنش به تشکیل شورای انتقالی، تشکیل این شورا را کودتایی علیه قانون دانست.

- 7 اوت 2011

ترخیص صالح از بیمارستان.

-  18سپتامبر 2011

کشته شدن 26 دانشجوی یمنی که در مهمترین دانشگاه یمن دست به تظاهرات زده و خواهان برکناری صالح شده بودند.

- 19 سپتامبر 2011

رهبران مخالفان از مردم یمن دعوت کردند به منظور محکومیت تیراندازی به سوی دانشجویان در تظاهرات گسترده‌ای شرکت کنند. نیروهای امنیتی یمن بیش از 50 نفر را طی دو روز به قتل رساندند که خونین‌ترین درگیری‌ها طی چند ماه گذشته در یمن توصیف می‌شد.

-  23 سپتامبر 2011

صالح پس از پایان دوره درمان در عربستان سعودی به یمن بازگشته تا بار دیگر وظایف خود را برعهده بگیرد. وی خواهان آتش بس و مذاکره شد.

- 30 سپتامبر 2011

انور العولقی، از با نفوذترین اعضای القاعده و رهبران آن به همراه تعدادی از همراهانش هدف حمله هوایی قرار گرفته است و کشته شد.

- 7 اکتبر 2011

جایزه صلح نوبل سال 2011 به طور مشترک به سه زن - الن جانسون سرلیف، رئیس جمهور لیبریا، لیماه گبووی، یک شهروند دیگر لیبریایی و توکل کرمان، از یمن اعطا شد.

- 8 اکتبر 2011

صالح اعلام کرد گفت که طی چند روز آینده از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.

- 19 اکتبر 2011

توکل کرمان، یکی از سه برنده جایزه صلح نوبل با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار اقدام این شورا برای توقف سرکوب مخالفان و معترضان در این کشور شد.

- 22 نوامبر 2011

نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که صالح موافقت کرده است، قدرت را به معاون خود منتقل کند تا زمینه تشکیل یک دولت وحدت ملی فراهم شود.

مخالفان نیز برای اجرای طرح خلیج‌فارس با دولت به توافق رسیدند. بنابر این توافق، انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام طی 90 روز و با یک نامزد توافقی آغاز می‌شود و همچنین کمیته نظامی به ریاست معاون رئیس‌جمهوری برای بازسازی ارتش بر اساس اصول ملی تشکیل می‌شود.

- 23 نوامبر 2011

صالح برای امضای توافقنامه کناره‌گیری از قدرت راهی عربستان می‌شود.

- 27 نوامبر 2011

اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یمن تا سه ماه آینده.

- 28 نوامبر 2011

رهبر اپوزیسیون یمن،‌ نخست ‌وزیر می‌شود.

- 2 دسامبر 2011

ادامه اعتراضات در یمن به اعطای مصونیت قضایی به رئیس جمهور.

- 10 دسامبر 2011

دولت وحدت ملی به نخست وزیری «محمد سالم باسندوه» در یمن سوگند یاد کرد. مراسم سوگند دولت جدید یمن در حضور عبد ربه منصور هادی، معاون رئیس جمهور یمن که اختیارات صالح به او منتقل شده بود، صورت گرفت.

تشکیل دولت جدید در یمن بخشی از این توافق نامه برای انتقال قدرت در این کشور است.

- 12 دسامبر 2011

تظاهرات در پایتخت یمن برای آزادی تمام انقلابیون دربند زندان‌های دیکتاتور.

- 13 دسامبر 2011

وزیر کشور یمن دستور داد، تمام زندانیانی که در ارتباط با اعتراضات ده ماه گذشته بازداشت شده‌اند، آزاد شوند.

- 25 دسامبر 2011

دیکتاتور یمن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که طی روزهای آینده به آمریکا سفر خواهد کرد. هزاران یمنی خواستار محاکمه دیکتاتور این کشور، افراد خانواده و همدستان وی به اتهام جنایات جنگی شدند.

- 9 ژانویه 2012

برگزاری تظاهرات مردمی مقابل پارلمان یمن در اعتراض به دادن مصونیت قضایی به صالح.

- 22 ژانویه 2012

پارلمان یمن با وجود اعتراض‌های مردمی به صالح مصونیت قضایی می‌دهد.

- 21 فوریه 2012

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در یمن.

- 25 فوریه 2012

«عبد ربه منصور هادی» به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری، مقابل پارلما یمن سوگند ادا می‌کند.

- 27 فوریه 2012

هادی به عنوان جانشین صالح به طور رسمی قدرت را از سلف عبدالله صالح تحویل می‌گیرد.

- 14 مارس 2012

سلفی‌های یمن اولین حزب سیاسی خود را در تاریخ یمن تشکیل می‌دهند.

- 6 می 2012

هادی متعهد می‌شود که سازمان القاعده در یمن را ریشه کن سازد.

- 23 می 2012

کمک 6.4 میلیارد دلاری کشورهای دوست یمن برای کمک به این کشور جهت مقابله با تروریسم.

در همین روز عربستان سعودی 3.25 میلیارد دلار به عنوان کمک جهت تحقق طرح شورای همکاری در یمن پرداخت می‌کند.

- 12 ژوئن 2012

شورای امنیت مجازات‌هایی را علیه مخالفان دولت وحدت ملی یمن تصویب می‌کند.

- 3 ژوئیه 2012

محمد باسندوه، نخست وزیر یمن اعلام می‌کند که تبدیل یمن به کشوری با سیستم فدرال امری امکان پذیر در این کشور است.

- 7 آگوست 2012

بازنگری رئیس جمهوری مین در ساختار گارد ریاست جمهوری این کشور.

- 10 سپتامبر 2012

کشته شدن «سعدی الشهری»، مردم شماره دو سازمان القاعده در یمن در منطقه حضرموت.

- 14 اکتبر 2012

رئیس جمهوری یمن به مردم معترض یمن که اعتقاد دارند، اهداف انقلاب آنها محقق نشده است، متعهد می‌شود که اهداف انقلاب یمن را محقق کند.

- 13 نوامبر 2012

رئیس جمهوری یمن خواستار کمک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای موفقیت مرحله انتقالی در این کشور می‌شود.

- 20 دسامبر 2012

رئیس جمهوری یمن در ساختار ارتش این کشور تجدید نظر کرده و گارد ریاست جمهوری را که فرماندهی آن برعهده پسر علی عبدالله صالح بود را منحل می‌کند.

 

منبع: فارس

 

کامل هاشمی بازدید : 77 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ ساکنان استان صعده به همراه شمار بسیاری از مردم پایتخت یمن برای تأکید بر پایبندی به اهداف انقلاب خود تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات عصر جمعه (25 اسفند) تأکید کردند که بر مطالبات خود و به ویژه سرنگونی دولت موسوم به "وفاق" پایبند هستند و گفت و گوی ملی به هیچ وجه جایگزین سرنگونی رژیم نخواهد شد.

 هیأت‌هایی نیز از پایتخت یمن در این تظاهرات گسترده شرکت کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: بزرگترین عامل حضور ما در این تظاهرات، سرنگونی رژیم سرسپرده و دولت "نفاق" (وفاق) است .. این دولت به دنبال نابودی، و توهین به مردم است.

 یکی دیگر از تظاهرکنندگان نیز با اشاره به کنفرانس موسوم به "ائتلاف قبایلی" در صنعا تأکید کرد که این کنفرانس با حمایت آمریکا و عربستان سعودی، به هدف شکست گفت و گوهای ملی برگزار می شود.

 وی افزود: این کنفرانس که به صورت بسته در صنعا برگزار می شود، توطئه‌ای علیه انقلاب و گفت وگوی ملی است .. این کنفرانس توطئه ای سعودی آمریکایی است و نه ائتلاف قبایلی.

 "صلاح العزی" نماینده حوثی‌ها در پایان این تظاهرات با قرائت بیانیه‌ای تأکید کرد: ما خواستار سرنگونی رژیم و چهره‌های آن هستیم، کسانی که همچنان تفکرات تجاوزکارانه خود را حفظ کرده اند، و به بازگشت جنگ‌ امیدوارند، و مرحله کنونی را فرصتی برای سازماندهی خود جهت بازگشت به اقدامات خصمانه برعلیه ملت می دانند.

منبع : http://fa.bidarieslami.com/

کامل هاشمی بازدید : 59 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ پایگاه خبری «التغییر» بیان کرد، «جمال بن عمر» فرستاده دبیرکل سازمان ملل به یمن، امروز وارد این کشور شد. این سفر که به منظور زمینه‌سازی برای گفت‌وگوهای ملی و کمک به کمیته فنی مقدماتی برای انجام این گفت‌وگوها صورت می‌گیرد، چند روز طول خواهد کشید.

 گفت‌وگوهای ملی یمن به دستور «عبدربه منصور هادی» قرار است 18 مارس جاری در صنعا برگزار شود هرچند که جنبش اعتراضی جنوب آن را تحریم و اعلام کرده است که در این گفت‌وگوها شرکت نخواهد کرد.

 منبع: فارس

کامل هاشمی بازدید : 58 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ یک منبع پزشکی یمنی با تایید این خبر گفت در درگیری‌هایی که از دیروز تاکنون بین ماهیگیران معترض یمنی و نیروهای پلیس این کشور در شهر الحدیده رخ داد دو ماهیگیر معترض در اثر اصابت گلوله به آن‌ها کشته و چهل یمنی دیگر از جمله ده نیروی پلیس زخمی شدند. این منبع یمنی که نامش ذکر نشده، افزوده است این درگیری‌ها که دیروز پنج شنبه بین ماهیگیران معترض و نیروهای پلیس یمن در یندر الحدیده رخ داد همچنان ادامه دارد.

 وی تصریح کرد در درگیریهای بین ماهیگیران و نیروهای پلیس دو طرف از گلوله جنگی استفاده کردند . شاهدان اعلام کردند این درگیریها به دنبال اقدام ماهیگیران یمنی در توقیف یک کشتی ماهیگیری مصری به نام ستاره طلایی آغاز شد. ماهیگیران یمنی گفته اند این کشتی مصری در مناطق ماهیگیری یمنی ها فعالیت کرده است اما مسئولان امنیتی یمنی با تکذیب این ادعا گفته اند این کشتی در مناطق تعیین شده از سوی دولت یمن فعالیت کرده است .

 به گزارش خبرگزاری شین هوا از صنعا ، شاهدان یمنی گفتند با آغاز این درگیری‌ها ، ماهیگیران معترض یمنی یک مرکز نیروهای پلیس در شهر الحدیده را به آتش کشیدند و تلاش کردند وارد ساختمان دادسرای جنایی این شهر شوند که نیروهای امنیتی مانع از این کار شدند. این شاهدان افزودند برخی از مناطق شهر الحدیده شاهد ادامه تنش‌هاست و این امر نشان دهنده احتمال بالاگرفتن درگیرها در این شهر است. شایان ذکر است شهر بندری الحدیده امن ترین شهر یمن به شمار می‌رود .

منبع : http://fa.bidarieslami.com/

 

کامل هاشمی بازدید : 61 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

 

به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ بنا بر گزارشات منابع ارشد دولتی در پی کشف یک میان نفتی عظیم در مناطق مرزی یمن، عربستان سعودی قسمت هایی از خاک این کشور را به منظور تسلط بر این میدان اشغال کرده است.

 یک منبع آگاه در دفتر ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی در استان الجوف یمن 3 کیلومتر در داخل مرز یمن پیشروی کرده و مستقر شده اند.

 این منبع افزود: نظامیان عربستانی همچنین در ماه ژانویه 8 پست مرزی احداث کرده اند.

 میدان نفتی عظیم کشف شده در جنوب یمن در نزدیکی مرز عربستان واقع شده است. یمن و عربستان برای ده ها سال در مورد برخی مناطق مرزی اختلاف داشتند و یمنی ها با متهم کردن سعودی ها به اشغال مناطق وسیعی از خاک این کشور، خواستار بازگرداندن آن بودند اما در دوره علی عبدالله صالح، وی با دریافت رشوه های هنگفت از سران ریاض از حق سرزمینی مردم یمن چشم پوشی کرد و عملاً به اشغالگری سعودی ها در استان هایی مانند نجران رسمیت داد.

 یکی از دلایلی که سعودی ها در امور داخلی یمن دخالت کرده و باعث عدم ثبات در این کشور شده اند، ترس آنها از مطالبات مردمی برای بازگردان این مناطق است.

 

منبع: العالم

http://fa.bidarieslami.com/

 

 

کامل هاشمی بازدید : 91 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

سخنگوی حوثی‌ها تاکید کرد: حکومت موسوم به الوفاق که عبدربه منصور هادی ریاست آن را برعهده دارد، هیچ فایده‌ای برای مردم یمن نداشته زیرا بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و تقسیم بندی‌ها و سهم خواهی‌ها شکل گرفته است.

 به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ سخنگوی حوثی‌ها تاکید کرد: حکومت موسوم به الوفاق که عبدربه منصور هادی ریاست آن را برعهده دارد، هیچ فایده‌ای برای مردم یمن نداشته زیرا بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس و تقسیم بندی‌ها و سهم خواهی‌ها شکل گرفته است.

«محمد عبدالسلام» روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: طرح شورای همکاری خلیج فارس که دولت کنونی یمن را بر روی کار آورد، شکست واقعی برای اوضاع سیاسی و امنیتی کشور بود.

 وی افزود: در شرایط کنونی حاکمیت ملی از بین رفته، وضعیت اقتصادی کشور به شدت بحرانی شده، مشکلات امنیتی و ترورها افزایش یافته و کشور به بازیچه ای برای سفرای کشورهای خارجی تبدیل شده است به گونه‌ای که هم اکنون آن‌ها فرایند سیاسی را کنترل می‌کنند.

 سخنگوی حوثی‌ها با نامناسب و ستمکار توصیف کردن رژیم حاکم در یمن، خواستار سرنگونی آن شد.

 عبدالسلام گفت: حوادث کنونی اعم از سرکوب مردم جنوب یمن تاکیدی بر این نکته است که حکومت فعلی با رژیم عبدالله صالح هیچ تغییری نکرده است.

 وی با اشاره به طرح عبدالملک الحوثی رهبر حوثی‌های یمن، مبنی بر ضرورت روی کار آمدن دولت ملی و دور ماندن نهادهای دولتی از سهم بندی‌های سیاسی تاکید کرد: این دولت پس از روی کار آمدن باید در برابر نقض حاکمیت کشور از جمله بمباران هوایی و تجسس هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و دخالت های سفیر امریکا در امور سیاسی کشور به شدت ایستادگی کند.

 عبدالسلام  در خصوص موضع حوثی‌ها در برابر مساله جنوب و درخواست آنان برای جدایی طلبی گفت: حکومت یمن باید منصفانه با مساله جنوب برخورد کند و فتواهای شرعی که ریختن خون آنان را مباح کرده، لغو نماید و حقوق پایمال شده آنان را استیفا کند.

 وی تصریح کرد: خواست مردم جنوب مبنی بر جدایی طلبی؛ نتیجه طبیعی اقدامات سرکوبگرانه رژیم دیکتاتوری یمن در زمان «عبدالله صالح» رییس جمهور برکنار شده یمن، بوده است و رژیم و هوادارانش مسئول وضعیت موجود هستند.

 سخنگوی حوثی‌ها با ابراز تاسف از اقدامات شبه نظامیان حزب الاصلاح افزود: آنان تا دیروز در برابر کشتار مردم جنوب ایستاده بودند اما امروز با همان روش آنان را سرکوب می‌کنند.

 وی تاکید کرد: مردم جنوب یمن در برابر واقعیت تلخی قرار داشته، حقوق آنان ایفا نشده و هیچ راه خلاصی ندارند. از ساکنان جنوب به خاطر جنگ افروزی علیه آنان عذر خواهی نشده و فتواهای شرعی علیه آنان نیز لغو نشده است و هیچ اقدام سازنده‌ای صورت نگرفته تا دستکم آنان از خواست خود مبنی بر جدایی طلبی دست بکشند.

 عبدالسلام افزود: حوادث کنونی بیشتر به خشم مردم جنوب دامن زده و آن‌ها را به سوی جدایی طلبی سوق داده است اما حوثی‌ها ضمن ابراز همدردی با مردم جنوب، وحدت ملی را اصل مهمی از اصول اسلامی و مذهبی یمن می دانند و خواهان وحدت هستند.

 شایان ذکر است حوثیها امروز در شهر صعده یمن با حضور هزاران شهروند و برپایی تظاهرات خواستار سرنگونی رژیم حاکم و دولت موسوم الوفاق شدند و با محکوم کردن مداخله امریکا در یمن ، خواهان وحدت و ادامه انقلاب تا محقق شدن خواسته های مردم و تشکیل دولتی به نمایندگی از همه اقشار یمن شدند.

 منبع : http://fa.bidarieslami.com/

کامل هاشمی بازدید : 82 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

ده‌ها هزار نفر از مردم یمن با حضور در خیابان‌ها، دومین سالگرد انقلاب در یمن را گرامی داشته‌اند.یکی از تظاهرات‌کنندگان گفت که انقلاب یمن هنوز باید به چیزهای زیادی دست یابد و تظاهرات تا زمان رسیدن به همه اهداف خود، ادامه خواهد داشت.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بیداری اسلامی؛ تظاهرات‌ کنندگان یمنی در حالی که پرچم‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند، از "عبدربه منصور" خواستند که این کشور را به یک استقلال واقعی برساند و به مداخلات امریکا در این کشور و حملات پهپادها علیه مردم یمن، پایان دهد.

 این در حالی است که دولت یمن، با وجود افزایش احساسات ضد امریکایی در میان اکثریت شهرنشینان و قبیله‌ها به دلیل عملیات پهپادها بویژه در چند ماه گذشته، هنوز به طور رسمی، عملیات نظامی خارجی در این کشور را محکوم نکرده است.

 در حالی که مخالفت‌ها در یمن ادامه دارد، رئیس جمهوری این کشور اخیرا اعلام کرد که یک گفتگوی ملی در ۱۸مارس برگزار خواهد کرد. گفتگویی که تاکنون چندین بار به دلیل اختلافات میان احزاب سیاسی در این کشور به تاخیر افتاده است.

 "منصور هادی"، یک سرهنگ یمنی آموزش دیده در انگلیس، از همه احزاب و جناح‌ها خواسته است که در مذاکرات به منظور جلوگیری از یک بحران ملی مشارکت کنند.

 با گذشت دو سال از انقلاب یمن، آینده سیاسی این کشور، همچنان در هاله‌ای از ابهام وجود دارد. تحلیل‌گران براین باورند که این ابهام و عدم قطعیت در نتیجه اختلافات میان رهبران و گروه‌های سیاسی در این کشور است.

 منبع: پرس تی وی

کامل هاشمی بازدید : 67 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ نماینده مجلس یمن حوادث این کشور را نتیجه دخالت‌های آشکار آمریکا دانست و گفت: آنچه در عراق و سومالی رخ داد در سوریه و یمن در حال انجام است.

 «عبدالکریم جدبان» در گفت‌وگو با شبکه العالم، با تاکید بر اینکه سفیر آمریکا در صنعا حاکم واقعی یمن است، افزود: در همه امور از حملات هواپیماهای بدون سرنشین و کشتار شهروندان بیگناه در گوشه و کنار کشور تا برنامه ریزی‌های داخلی و حتی تعیین فرماندهان نظامی و مسئولان شهری، دخالت‌های آمریکا خودنمایی می‌‍کند.

نماینده مجلس یمن با اشاره به اینکه سفیر آمریکا حتی در کمیته گفتگوی ملی نیز حضور دارد، از تمام یمنی‌ها خواست در برابر این دخالتها موضع قاطعی اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا عملا حاکم یمن شده و هیچکار ریز و درشتی بدون دخالت و مشورت با سفیر آمریکا انجام نمی‌شود.

 جدبان انسداد سیاسی جاری در یمن را عامل روی آوردن بسیاری از گروه‌ها به قدرت‌های خارج از کشور قلمداد کرد و این سیاست را از پیش شکست خورده و ناکارآمد دانست.

 وی تصریح کرد: آنچه باعث شده یمن امروز تحت قیمومیت بین المللی چه آمریکا و یا شورای امنیت اداره شود، اقدامات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دخالت های آمریکا است؛ به گونه‌ای که ما هنوز موفق به تصویب قانون اساسی و بازسازی ساختار ارتش نشده‌ایم.

 جدبان مهم‌ترین عامل نابسامانی در کشور را تحقق نیافتن اهداف انقلاب دانست و هشدار داد با وجود دخالت‌های گسترده خارجی و امید داشتن به کمک‌های بیگانه، دریای متلاطم یمن هرگز به ساحل آرامش نخواهد رسید.

 

کامل هاشمی بازدید : 47 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)

 

به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ خانوادۀ یمنی‌های زندانی در عربستان، بار دیگر با تظاهرات در برابر سفارت عربستان در صنعا، آزادی فوری آنان را خواستار شدند.

تجمع کنندگان با تاکید بر ضرورت بررسی عادلانه پروندۀ بازداشت شدگان یمنی، از سازمان‌های حقوقی و بین المللی خواستند برای آزادی فرزندان و بستگان آن‌ها که چندین سال است بدون محاکمه در زندان‌های عربستان به سر می‌برند، وارد عمل شوند.

یمنی‌های معترض همچنین با سر دادن شعار علیه سفیر و مقامات عربستان، از آنان خواستند دخالت در امور داخلی یمن را متوقف کنند.

 

منبع: العالم

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مهمترین خواسته قیامهای مردمی منطقه چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 135
  • باردید دیروز : 285
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 14
  • بازدید هفته : 1,134
  • بازدید ماه : 710
  • بازدید سال : 18,450
  • بازدید کلی : 197,458