loading...
شمیم بیداری اسلامی
کامل هاشمی بازدید : 114 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

 

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/18818/smpl.jpg

شركت‌كنندگان در اجلاس جهانی«جوانان و بیداری اسلامی» كه از ۷۳ كشور دنیا در تهران گرد هم آمده بودند، امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار كردند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزیده‌ای از بیانات ایشان را در طول ۲۱ سال اخیر درباره «جوانان و بیداری اسلامی» منتشر می‌كند:


 
امروز مسجد‌ها كانون جنبش‌هاست
در مقابل فرهنگ كفر و استكبار، مسلمين را ضعيف بار آورده بودند كه احساس ضعف مى‌كردند. در جاهايى كه امروز ميليونها مسلمان توانسته‌اند سهم و حقى در حكومتها به دست بياورند، تا قبل از انقلاب اسلامى، كسى جرأت نمى‌كرد دم از اسلام بزند. در اين كشورهاى اسلامى كه امروز ائمه‌ى جمعه و جماعاتشان، تشكيلات به وجود مى‌آورند و مسجدها رونق پيدا مى‌كنند و كانون تحرك مى‌شوند، تا ديروز مسجدها متعلق به يك‌مشت پيرمرد از كار افتاده بود. امروز آن مسجدها، جاى جوانان‌ و كانون جنبش‌هاست.
سخنرانى در ديدار با كاركنان قوه قضائیه و سازمان تبلیغات اسلامی ۱۳۶۹/۰۴/۰۶

 
حاملان بشارت‌های بزرگ
وقتى جوان در يك كشورى بيدار شد، اميد به بيدارى‌هاى عمومى در آن كشور افزايش پيدا ميكند. امروز جوانهاى ما در سرتاسر جهان اسلام بيدار شده‌اند. اين همه دام مقابل پاى جوانها قرار داده شده، اما جوان مسلمان و غيور و بلندهمت، از اين گرفتارى‌ها خودش را نجات داده. شما مى‌بينيد در تونس، در مصر، در ليبى، در يمن، در بحرين چه اتفاق افتاد؛ در بقيه‌ى كشورهاى اسلامى چه حركتى به وجود آمده. اينها همه بشارت است.
بيانات در ديدار شركت‌كنندگان در اجلاس جهانى‌ «جوانان و بيدارى اسلامى» ۱۳۹۰/۱۱/۱۰

کامل هاشمی بازدید : 103 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
الحمد للَّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّد المرسلين و سيّد الخلق اجمعين سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الطّيّبين و صحبه المنتجبين و من تبعهم باحسان الى يوم الدّين.

خوشامد عرض ميكنم به همه‌ى شما ميهمانان عزيز، جوانان عزيز، حاملان بشارتهاى بزرگ براى آينده‌ى امت اسلامى. هر كدام از شما، حامل يك بشارت بزرگ هستيد. وقتى جوان در يك كشورى بيدار شد، اميد به بيدارى‌هاى عمومى در آن كشور افزايش پيدا ميكند. امروز جوانهاى ما در سرتاسر جهان اسلام بيدار شده‌اند. اين همه دام مقابل پاى جوانها قرار داده شده، اما جوان مسلمان و غيور و بلندهمت، از اين گرفتارى‌ها خودش را نجات داده. شما مى‌بينيد در تونس، در مصر، در ليبى، در يمن، در بحرين چه اتفاق افتاد؛ در بقيه‌ى كشورهاى اسلامى چه حركتى به وجود آمده. اينها همه بشارت است.

 آنچه كه من به شما جوانان عزيز و فرزندان خودم عرض ميكنم، اين است كه بدانيد امروز تاريخ جهان، تاريخ بشريت، بر سر يك پيچ بزرگ تاريخى است. دوران جديدى در همه‌ى عالم دارد آغاز ميشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لايزال الهى و تكيه‌ى به وحى. بشريت از مكاتب و ايدئولوژى‌هاى مادى عبور كرده است. امروز نه ماركسيسم جاذبه دارد، نه ليبرال‌دموكراسى غرب جاذبه دارد - مى‌بينيد در مهد ليبرال‌دموكراسى غرب، در آمريكا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف ميكنند به شكست - نه ناسيوناليستهاى سكولار جاذبه‌اى دارند. امروز در ميان امت اسلامى، بيشترين جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مكتب وحى؛ كه خداى متعال وعده داده است كه مكتب الهى و وحى الهى و اسلام عزيز ميتواند بشر را سعادتمند كند. اين يك پديده‌ى بسيار مبارك و بسيار مهم و پرمعنائى است.

 

کامل هاشمی بازدید : 87 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

 

بررسی هویت قیامها و انقلابهای منطقه/ مخاطرات و آسیب های پیش روی انقلابها/ راهکارهای علاج جویی و پیش گیری از آسیبها (۱۳۹۰/۰۶/۲۶ - ۱۲:۱۶)

صدها عالم، دانشمند، روشنفکر، صاحب نظر، جامعه شناس و مورخ از کشورهاي مختلف جهان به ويژه جهان اسلام، از صبح امروز با سخنان حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، بررسي ابعاد مختلف بيداري اسلامي را در نخستین اجلاس بين المللي تهران آغاز کردند.
ولي امر مسلمين در سخنان خود در مراسم گشايش اجلاس، بيداري اسلامي و برانگيختگي و آگاهي امت اسلامي را درهم شکننده حصارهاي استبداد و استکبار خواندند و ضمن بررسي هويت قيامها و انقلابهاي جاري در منطقه؛ به تبيين آسيبها و خطرات پيش روي اين حرکت عظيم و تشريح راههاي فائق آمدن بر آسيبها پرداختند و تاکيد کردند: بيداري مبارک اسلامي با غافلگير کردن شياطين منطقه اي و جهاني، مهره هاي خطرناکي از جبهه ي دشمن ساقط کرده اما لازم است با توکل بر خدا، درس آموزي از تجربيات تاريخ معاصر جهان اسلام، و تکيه  بر عقل و عزم و شجاعت، صحنه ی همچنان سيال تحولات منطقه را مديريت کرد و به سرانجام رساند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اتکاي تحولات بزرگ اجتماعي به پشتوانه هاي تاريخي و تمدني، «حضور شخصيتهاي فکري و جهادي جريان ساز در صحنه تحولات  صد و پنجاه سال اخير کشورهاي اسلامي و نيز ناکام ماندن تجربه هاي حکومتي وابسته به شرق و غرب» را از عوامل مؤثر درشکل دهي اوضاع کنوني دانستند و خاطر نشان کردند: در اين ميان، پيروزي انقلاب اسلامي و تأثير نظام ماندگار، مقتدر، شجاع و پيشروي جمهوري اسلامي در بيداري اسلامي، يقيناً فصل مهمي در تحليل و تاريخ نگاري حقايق کنوني جهان اسلام است.

کامل هاشمی بازدید : 89 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

 

رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران قيام‌هاي مردمي در مصر، تونس، ليبي و بحرين را تحولي بنيادي در منطقه اسلامي و عربي خوانده و نشانه بيداري امت اسلامي دانسته است.


حضرت آيت الله خامنه‌اي روز دوشنبه (اول فروردين 1390) در جمع هزاران تن از زائران حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) در شهر مشهد فرمودند: بيداري امت اسلام همين چيزي است كه ده‌ها سال شعار آن در جمهوري اسلامي داده مي‌شد و امروز در متن زندگي اين كشورها خود را نشان مي‌دهد. 

ايشان تحولات منطقه را داراي دو خصوصيت دانستند، حضور مردمي و سمت و سوي ديني. 

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: در كشورهاي منطقه خود مردم وارد صحنه شده‌اند و گرايش و جهت‌گيري آن‌ها هم، جهت‌گيري ديني است. 

مقام معظم رهبري فرمودند: در مصر، تونس و ديگر كشورهاي منطقه، مردم غرورشان به دست حاكمان ظالم جريحه‌دار شده بود و مردم مصر مشاهده مي‌كردند كه رييس جمهور آن‌ها كه در راس كشورشان قرار دارد، به نيابت از اسراييل كثيف‌ترين كارها را مرتكب مي‌شود. 

حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: در قضيه محاصره غزه اگر حسني مبارك با اسراييل همكاري نمي‌كرد، اسراييل نمي‌توانست غزه را آنجور زير فشار قرار دهد و آن جنايت‌ها را مرتكب شود. 

ايشان با اشاره به پشتيباني واشنگتن از ديکتاتورهاي منطقه، خاطرنشان فرمودند: امريكايي‌ها تا آخرين لحظه از حسني مبارك دفاع كردند و هنگامي كه ديدند ديگر نمي‌شود، آن وقت او را دور انداختند كه اين هم درس عبرتي براي سردمداران وابسته به امريكاست كه بدانند آن وقتي كه فايده و تاريخ مصرف خود را طي كنند و فايده‌شان را از دست بدهند، مثل يك پارچه كهنه آن‌ها را دور مي‌اندازند و اعتنايي به آن‌ها نمي‌كنند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامي تصريح كردند: مصر يكي از ستون‌هاي سياست خاورميانه‌اي امريكاست و آن‌ها به اين سياست متكي بودند اما نتوانستند اين ستون را به نفع خودشان حفظ كنند و ملت‌ها بر آن‌ها فائق آمدند. 

رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به وضعيت و جايگاه رفيع ملت ايران، فرمودند: ملت ما مشاهده كرد كه همه دنيا به سردمداري امريكا عليه حركت هسته‌اي آنان قيام كرده، تحريم و دعوا راه انداخته‌اند و تهديد نظامي و حمله كردند، اما مسئولين كشور نه تنها عقب‌نشيني نكردند بلكه امكانات هسته‌اي را هر سال چندين برابر نسبت به سال قبل بيشتر كردند. 

منبع :http://www.presstv.ir/detail.fa/171072.html

کامل هاشمی بازدید : 86 چهارشنبه 21 فروردین 1392 نظرات (0)

 پشت پرده‌های پروژه‌ی بی‌ثبات‌سازی در سوریه

 

فضای جنگی در بحران سوریه، علاوه بر تضعیف و بالا بردن هزینه‌های رژیم کنونی، این کشور را از بسیج کردن و تجهیز مخالفان علیه رژیم صهیونیستی ناتوان می‌کند. در واقع یکی از اهداف کشورهای غربی نابودی زیرساخت‌های سوریه در جهت امنیت رژیم اشغالگر است.

سید حمید سیدتقی‌زاده

مقام معظم رهبری در بیانات خود در 21 آذر 91 اشاره فرمودند که «ما با آمدن خون از بینى یک انسان مسلمان هم موافق نیستیم. ما می‌گوییم آن کسانى که سعی می‌کنند سوریه را به جنگ داخلى بکشانند، مقصرند. آن کسانى که سوریه را دارند به سمت تخریب و برادرکشى می‌کشانند و کشانده‌اند، مقصرند. همه‌ى خواسته‌هاى ملت‌ها باید از طرق متعارف، معمولى و بدون خشونت‌هاى این‌چنین حل شود

 در واقع با آغاز بیداری اسلامی، ‌ایالات متحده‌ی آمریکا و متحدان غربی‌ و عربی آن تلاش نموده‌اند تا برای حفظ منافع خود، مانع از گسترش این انقلاب‌ها شوند و با جابه‌جایی مهره‌های دست‌نشانده‌ی خود، مانند بن‌علی و حسنی مبارک، قائله‌ی ناآرامی‌ها را ختم کنند. به عبارت دیگر، این ائتلاف تمام امکانات خود را به کار گرفت تا مانع از وقوع جنگ در این کشورها شود؛ اما به محض ناآرام شدن سوریه، این دولت‌ها تمام ظرفیت‌های خود را از جمله اعزام نیرو، ارسال سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین، استقرار موشک‌های پاتریوت و... برای شعله‌ورتر کردن جنگ داخلی در این کشور بسیج کرده‌اند. لذا اینکه چرا در سوریه جبهه‌ی غربی‌ـ‌عربی برای آتش‌بس و حل مسالمت‌آمیز مشکلات اقدام نمی‌کنند موضوعی است که در این نوشتار به آن پرداخته خواهد شد.

 1. چارچوب نظری: رئالیسم و تنازع برای بقا

 دیدگاه رئالیسم نظام بین‌الملل به صورت صحنه‌ای از رقابت و نزاع ترسیم شده است که بازیگران اصلی آن دولت‌های مستقل هستند و فقدان یک مرجع فوق ملی، تعارض منافع و رقابت دائمی برای تأمین منافع از اصول مسلم و پذیرفته‌شده در بازی بازیگران این صحنه محسوب می‌شود. تعارض منافع و رقابت دائمی برای کسب و حفظ منافع شرایطی فراهم می‌آورد که هر بازیگر در پی آن باشد تا با حذف رقیبان، امنیت و در وهله‌ی دوم منافع خود را به طور کامل تأمین نماید.

کامل هاشمی بازدید : 68 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 

مرور سریع بيانات در دیدار اساتيد دانشگاه‌هاى جهان اسلام و بيدارى اسلامى‌

 

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به منظور آگاهی سریع و صحیح كاربران خود از «موضوعات اصلی» مطرح شده در بیانات و پیام‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی «مرور سریع» این بیانات و پیام‌ها را در اختیار كاربران خود قرار می‌دهد.
آنچه در ادامه می آید «مرور سریع» بيانات در دیدار شركت‌كنندگان در اجلاس اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام و بیداری اسلامی است.

در مرور سریع این بیانات می‌خوانید:
     Description: http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif 
موضوعات اصلی مطرح شده در بیانات
     Description: http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif 
جملات طلایی بیانات
     Description: http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif 
پیشنهاد بیانات یا پیام های مرتبط با موضوعات اصلی برای مطالعه بیشتر
     Description: http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif 
واژگان كلیدی مطرح شده در بیانات
     Description: http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif 
جزئیات تكمیلی قابل توجه در متن بیانات
«
مرور سریع» در قالب‌های pdf (از اینجا) و  word (از اینجا) در دسترس كاربران است.


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21746/smpl.jpg

 

منبع :  http://saeq.net

 

کامل هاشمی بازدید : 66 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

پيام در پی اهانت نفرت‌انگيز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پيامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه‌وآله

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
قال الله العزیز الحكیم: یُریدونَ لِیُطفِئوا نورَ اللهِ بِأفواهِهِم و اللهُ مُتِمُّ نورِه وَ لو كَرِهَ الكافِرون(1)
ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام
دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلّم كینه‌ی عمیق خود را آشكار ساخت و با اقدامی جنون‌آمیز و نفرت‌انگیز، خشم مجموعه‌های خبیث صهیونیستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان كنونی نشان داد. در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ، همین بس كه مقدس‌ترین و نورانی‌ترین چهره‌ میان مقدسات عالم را آماج یاوه‌های مشمئزكننده‌ی خویش ساخته‌اند.
پشت صحنه‌ی این حركت شرارت‌بار، سیاست‌های خصمانه‌ی صهیونیسم و امریكا و دیگر سران استكبار جهانی است كه به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافكنده و احساسات دینی آنان را خاموش كنند. اگر از حلقه‌های قبلی این زنجیره‌ی پلید، یعنی سلمان رشدی و كاریكاتوریست دانماركی و كشیش‌های امریكایی آتش‌زننده‌ی قرآن حمایت نمی‌كردند و ده‌ها فیلم ضد اسلام را در بنگاه‌های وابسته به سرمایه‌داران صهیونیست سفارش نمی‌دادند، امروز كار به این گناه عظیم و غیر قابل بخشش نمی‌رسید.
متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت امریكا است. سیاستمداران امریكا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند، باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را كه دل ملت‌های مسلمان را به درد آورده‌اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.
برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند كه این حركات مذبوحانه‌ی دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه‌ی عظمت و اهمیت این خیزش و مبشّر رشد روزافزون آن است. و الله غالبٌ علی أمرِهِ(2).

سید علی خامنه‌ای
23/
شهریور/1391


1)
سوره‌ی مباركه‌ی صف، آیه‌ی 8؛ می‌‌خواهند كه نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش كنند، و حال آن‌كه خدا تمام‌‌كننده‌ی نور خويش است، هر چند كه كافران خوش نداشته باشند
2)
سوره‌ی مباركه‌ی یوسف، بخشی از  آیه‌ی 21، و خداوند بر كار خویش چیره است.


منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 95 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

بيداري اسلامي، نشانه تحول در اوضاع جهان است‏

 

وضعيتي كه امروز در دنيا هست، وضعيت تحول است. اوضاع جهان در حال تبديل به يك شكل جديد و هندسه‌ جديد است. اگر بخواهيم در گذشته‌هاي نزديك - مثلاً در حدود يكي دو قرن - نظيري براي اين پيدا كنيم، تقريباً شبيه اوضاعِ بعد از جنگ بين‌الملل اول، البته در جهت عكس آن است؛ آن روز هم هندسه‌ سياسي و اقتصادي دنيا تغيير اساسي و بنيادي كرد.

يا قبل از آن، در دوراني كه اروپايي‌ها استعمار را شروع كردند؛ يك وضعيت جديدي در دنيا به وجود آمد، شكل عمومي دنيا عوض شد. تحولاتي كه امروز مشاهده مي‌شود، از اين جنس است؛ جنس تغيير شكل عمومي دنيا؛ البته در جهت عكس آن دو مثالي كه زدم؛ در جهت تبادل قدرت و توانايي‌هاي عمومي بين شرق و غرب، يا بين بخشي از ملتهاي دنيا با بخش ديگر. پيداست كه به سوي تحولات تازه‌اي داريم پيش مي‌رويم. شواهد و نشانه‌هايي كه اين تحول را نشان مي‌دهد، چه چيزهايي است؟

يكي بيداري اسلامي است. ما در طول تاريخ‌مان، چنين وضعيتي را در كشورهاي اسلامي نداشتيم. اينكه احساس هويت، احساس بيداري، نه در يك ملت، بلكه در كشورهاي متعددي از كشورهاي اسلامي پديد بيايد و اين احساس بيداري، اين احساس هويت، متكي به اسلام باشد، اين را ما در گذشته هرگز نداشتيم؛ اين مال امروز است؛ اين يك نشانه است، نشانه‌ تحول است. چون مسلمانها يك ميليارد و نيم از جمعيت دنيا را تشكيل مي‌دهند، ده‌ها كشور شامل اكثريت‌هاي مسلمان هستند و كشورها هم جاهاي حساسي قرار دارند، بنابراين اين بيداري يك امر عادي نيست؛ نشان ‌دهنده يك تحول در ساخت و نقشه و هندسه‌ جديد دنياست.

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 74 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بین زنان مسلمان نخبه جهان

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار بيش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهيخته و مجاهد دنيای اسلام، نقش زنان را در حركت عظيم بيداری اسلامی بی بديل خواندند و با اشاره به تجربه بسيار پربركت حضور زنان ايران در پيروزی و تداوم انقلاب اسلامی تأكيد كردند: تداوم،‌تقويت و گسترش حضور زنان در حركت مبارك بيداری اسلامی بی ترديد، پيروزيهای فراوانی را برای ملتهای مسلمان به دنبال خواهد آورد.
ايشان، اجتماع زنان فرهيخته و مسلمان 85 كشور جهان را در اجلاس بين المللی زنان و بيداری اسلامی، فرصتی بسيار مهم برای شناخت بيشتر زنان دنيای اسلام از يكديگر دانستند و افزودند: آشنايی و تعامل ايجاد شده در اين اجلاس را مقدمه ای برای ايجاد حركتی مؤثر و ماندگار در روند احيای هويت و شخصيت زنان مسلمان قرار دهيد.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش 100 ساله، پيچيده و همه جانبه غرب برای دور كردن زنان مسلمان از هويت اسلامی تأكيد كردند: تلاش بانوان نخبه جهان اسلام برای احيای اين هويت، بزرگترين خدمت به امت اسلامی است چرا كه احساس هويت، آگاهی و بصيرت زنان مسلمان، تأثيری شگرف و مضاعف بر جريان بيداری اسلامی و عزت و كرامت امت اسلام خواهد داشت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، نگاه غرب به «زن» را نگاهی اهانت آميز دانستند و خاطرنشان كردند: غربی ها، در عمق فرهنگ خود، زن را كالا و وسيله ای برای تمتع مرد می دانند و همه ابزارها و امكانات خود را برای تحقق اين هدف بكار گرفته اند اما در حركتی مزورانه بر اين نگاه منحط، ناقص و گمراه كننده، نام آزادی گذاشته اند همچنانكه بر جناياتی نظير قتل و غارت ملتها، چپاول ثروتهای كشورها و لشكركشی و تحميل جنگ نيز نامهای فريبنده ای مثل آزادی طلبی، حقوق بشر و دمكراسی می گذارند.
رهبر انقلاب اسلامی نگاه اسلام به زن را در نقطه مقابل نگاه غرب به اين مقوله برشمردند و تأكيد كردند: اسلام به زن نگاهی عزت بخش، كرامت آفرين و رشد دهنده دارد و برای زن هويت و شخصيتی مستقل قائل است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با استناد به تجربه موفق حضور زنان فرهيخته و مؤمن ايرانی در عرصه های مختلف علمی، سياسی و مديريتی افزودند: زن در محيط اسلامی، رشد علمی شخصيتی خلاقی، سياسی می يابد و در اساسی ترين مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار دارد اما همچنان «زن» باقی می ماند و به اين مسئله افتخار می كند.
ايشان، متلاشی شدن خانواده ها در غرب و افزايش فرزندان بی هويت را از جمله نتايج نگاه فرهنگ غربی به زن دانستند و افزودند: غرب از همين نقطه، سخت ترين ضربات را خواهد خورد و در روند تدريجی بروز پيامدهای حوادث اجتماعی، دچار فروپاشی خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، زن و مرد را در نگاه اسلام دارای خصوصيات مشترك انسانی برشمردند و افزودند: زن و مرد هر كدام براساس خصوصيات جسمانی خود، در ادامه آفرينش، رشد و تعالی انسان و حركت تاريخ نقش خاصی به عهده دارند كه در اين ميان نقش زن يعنی تداوم بخشيدن به نسل انسان، از نقش مرد مهمتر است.
ايشان افزودند: ضوابط اسلام درباره خانواده و محدوديتهای روابط جنسی را بايد از اين ديد، مطالعه و درك كرد.
رهبر انقلاب اسلامی، روشن كردن و برجسته ساختن نقش زن از نگاه ا سلامی را مهمترين مسئوليت زنان نخبه و فرهيخته دنيای اسلام دانستند و با استناد به نقش اساسی زنان در تحولات 33 سال اخير ايران افزودند: نقش زنان در تحولات اجتماعی، انقلابها و حركت بيداری اسلامی نيز، نقشی تعيين كننده است چرا كه هرجا زنان در يك حركت اجتماعی حضوری آگاهانه می يابند، پيشرفت و پيروزی آن حركت تضمين شده است و اين واقعيت ادامه و تقويت حضور زنان در تحولات مصر، ليبی، بحرين، يمن و ديگر نقاط دنيای اسلام را كاملاً ضروری می سازد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای بيداری اسلامی را حركتی عجيب و بی نظير برشمردند و تأكيد كردند: اين حركت به شرط آسيب شناسی صحيح و مقابله با خطرات و آفتها، می تواند مسير كنونی تاريخ را عوض كند.
رهبر انقلاب اسلامی با تجليل از انقلاب ملتهای مسلمان در شمال افريقا و ديگر مناطق جريان بيداری اسلامی افزودند: مستكبران و در رأس آنها امريكا و صهيونيزم كه در مقابل اين حركت عظيم، غافلگير شده اند با همه وجود سعی می كنند اين حركت را مهار و بر آن موج سواری كنند.
ايشان كم كردن انگيزه های ملتها برای تداوم حضور در صحنه، و سرگرم كردن قشرهای مختلف مردم كشورهای منطقه به مسائل فريبنده يا اختلاف انگيز را از جمله روشهای دنيای استكبار برای مهار بيداری اسلامی برشمردند و تأكيد كردند: اگر ملتهای مسلمان در مقابل اين توطئه مقاومت كنند و همچنان در صحنه حضور داشته باشند پيروزی آنها بر دنيای استكبار قطعی است چرا كه قدرت شمشير همه مستكبران در مقابل حضور و ايمان ملتها، كُند و ناكارآمد است.
رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به توطئه ها و اقدامات بی وقفه اما شكست خورده دشمنان اسلام و ايران در 33 سال اخير افزودند: غربی ها اين روزها درباره تحريم ايران جنجال آفرينی می كنند اما نمی فهمند كه خودشان ملت ايران را به واسطه تحريم های 30 سال اخير در مقابل هر تحريمی واكسينه كرده اند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، افزودند: ملت ايران در سه دهه اخير با جان،‌مال و عزيزان خود در مقابل همه توطئه ها و تحريم ها ايستاده و پيشرفت كرده است به گونه ای كه ما امروز نسبت به 30 سال قبل، 100 برابر قوی تر هستيم.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به پيشرفتهای كشور در زمينه های مختلف، خطاب به زنان فرهيخته و نخبه دنيای اسلام افزودند: امروز زن مسلمان ايرانی، سرافراز و عزتمند در همه عرصه های پيشرفت حضور دارد و زنان تحصيلكرده و نخبه اين كشور، جزو مؤمن ترين و انقلابی ترين زنان ايرانی هستند و غرب با هزاران وسيله تبليغاتی و بمباران خبری تلاش می كند اين واقعيت را ديگرگون جلوه دهد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، با يادآوری تلاشهای ناكام غرب برای منصرف كردن جمهوری اسلامی از حمايت از ملت فلسطين تأكيد كردند: ما فارغ از مباحث انحرافی نظير شيعه و سنی در كنار همه برادران مسلمان خود ايستاده ايم.
رهبر انقلاب اسلامی تأكيد كردند: ملت ايران و جمهوری اسلامی به لطف الهی در كنار ملت فلسطين، همه ملتهای بيدار شده و انقلاب كرده، و همه كسانی كه با امريكا و صهيونيزم مواجهه می كنند ايستاده اند و از آنها دفاع می كنند و در اين مورد ملاحظه هيچ كس و هيچ قدرتی را نخواهند كرد.
در اين ديدار همچنين خانم حجازی دبير همايش بين المللی زنان و بيداری اسلامی با اشاره به حضور 1200 نفر از بانوان فرهيخته و فعال در عرصه های مختلف از 85 كشور جهان، در اين همايش، گزارشی از مباحث مطرح شده در همايش بين المللی زنان و بيداری اسلامی و كميسيونهای تخصصی آن ارائه كرد.
آقای دكتر ولايتی دبير كل مجمع جهانی بيداری اسلامی نيز در سخنانی با اشاره به برگزاری چهار همايش بين المللی درخصوص بيداری اسلامی، از سال گذشته تاكنون گفت: مجمع جهانی بيداری اسلامی تلاش دارد تا با برگزاری اين همايش ها، گفتمان بيداری اسلامی را نهادينه و بارور كند.
در ابتدای اين ديدار تعدادی از شركت كنندگان در اجلاس بين المللی زنان و بيداری اسلامی از كشورهای مختلف به بيان ديدگاهها و نظرات خود پرداختند.
خانمها:
هنا محيی صابر الشلبی – آزاده فلسطينی؛
دكتر نجلی محمد كامل – عضو هيأت علمی دانشگاه از مصر؛
هاجر عبدالكافي– دكترای حقوق و زندانی سياسی از تونس؛
حوريه محمد احمد – فعال سياسی و مذهبی در يمن؛
انسجام عبدالزهره جواد – فعال فرهنگی و رسانه ای در عراق
وجدان ميلاد – عضو هيأت علمی دانشگاه الزيتونيه از ليبی؛
مادر شهيد علی شيخ، نوجوان 14 ساله بحرينی؛
بتول الموسوی – فرزند شهيد سيدعباس موسوی از لبنان؛بر اين نكات تاكيد كردند:
تاثير پيروزی انقلاب اسلامی ايران در بيداری اسلامی منطقه
نقش و جايگاه برجسته زنان در قيامهای اسلامی منطقه
ضرورت وحدت كشورهای عربی و اسلامی بر مبنای اسلام
اهميت تبادل تجربيات و ديدگاههای زنان مسلمان
مقابله با توطئه غرب برای تحريف فرهنگ و هويت اسلامی
الگو گيری زنان انقلابی از حركت امام حسين (ع) و استقامت حضرت زينب(س)

منبع :  http://saeq.net

 

کامل هاشمی بازدید : 75 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

 خبرگزاری فارس: قیام کشورهای اسلامی مقدمه قیام علیه دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد صهیونیستی است


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: قیام امروز در کشورهای اسلامی مقدمه قیام علیه دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد و خبیث صهیونیستی و استکباری است.

 

به گزارش بیداری اسلامی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، صدها نفر از جوانان 73 کشور جهان از جمله جوانان مصر، تونس، لیبی، لبنان، یمن، بحرین و فلسطین صبح امروز (دوشنبه) در فضایی صمیمانه و لبریز احساسات اسلامی و انقلابی، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار پس از سخنان نمایندگان جوانان چندین کشور اسلامی منطقه، قیام ملتهای مسلمان بر ضد دیکتاتوریهای وابسته را پدیده ای بسیار مبارک و بسیار مهم و مقدمه قیام علیه «دیکتاتوری جهانی شبکه فاسد و خبیث صهیونیستی و استکباری» خواندند و تأکید کردند: در آفاق روشن این حرکت مبارک، امت اسلامی، به حول و قوه الهی بار دیگر در اوج عزت و استقلال و اقتدار قرار خواهد گرفت.

 در آغاز این دیدار آقای ضیاءالدین مورو از جوانان انقلابی تونس با اشاره به ویژگی انقلاب مردم تونس به عنوان آغازگر انقلابهای منطقه، گفت: این انقلاب یک انقلاب مستقل و مردمی بود که هیچ حزب و گروه سیاسی در شکل گیری آن نقش نداشتند.

 وی با تأکید بر اینکه سرنگونی حکومت بن علی، پایان کار نیست، خاطرنشان کرد: مردم تونس بر تحقق کامل اهداف انقلاب تأکید دارند و جوانان انقلابی، موضوع فلسطین و آزادی آن را، مسئله اصلی انقلاب خود می دانند.

 ضیاءالساوی از جوانان انقلابی مصر با اشاره به برخی فضاسازیها درباره هویت انقلاب مردم مصر گفت: مردم مصر این انقلاب را از مساجد شروع کردند و شعارهای آنها الله اکبر و شعارهای اسلامی و ضد صهیونیستی بود.

 وی افزود: هدف انقلاب مصر، فقط رسیدن به آزادی و عدالت اجتماعی نبود بلکه هدف نهایی، استقلال حقیقی مصر و رهایی از هم پیمانی با امریکا و صهیونیزم است.

 

آقای ضیاءالساوی خاطرنشان کرد: سرنگونی حکومت مبارک اولین گام انقلاب مصر بود و مردم مصر مصمم به تحقق اهداف کامل این انقلاب از جمله لغو پیمان ننگین کمپ دیوید و پاکسازی حکومت از بقایای رژیم سابق هستند.

 عبدالله عبده علاو از جوانان انقلابی یمن با اشاره به انگیزه های قوی اسلامی در انقلاب مردم یمن گفت: ما به ایران علم و فناوری، ایران نوآوریها و ایران مقاومت و ایستادگی آمده ایم تا از تجربیات انقلاب اسلامی برای مبارزه با امریکا و ظلم و استبداد استفاده کنیم.

 احمد حسن حجیری از جوانان انقلابی بحرین نیز سخنان و اشعاری در وصف احساسات پاک و انقلابی مردم بحرین و غربت جوانان و شهدای این انقلاب بیان کرد.

 محمد علی محمد عواظ از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی با اشاره به محوریت موضوع فلسطین در همایش بین المللی جوانان و بیداری اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تعیین روز جهانی قدس، خون تازه ای به کالبد آرمان های فلسطین دمیده شد.

 خالد السالم از جوانان انقلابی لیبی، انقلاب لیبی را انقلاب تکبیر نامید و گفت: این انقلاب با تکبیر آغاز شد و با تکبیر هم ادامه خواهد یافت.

 وی ضمن تأکید بر لزوم استفاده مردم لیبی از تجربیات انقلاب اسلامی ایران در مقابله با امریکا، خاطرنشان کرد: انقلاب مردم لیبی از لحاظ مردمی بودن بسیار شبیه انقلاب اسلامی مردم ایران است.

 خانم فاطمه مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه از رهبران حزب الله لبنان نیز به عنوان آخرین سخنران تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) سرآغاز و منشأ بیداری اسلامی و انقلابهای کنونی در منطقه است.

 در این دیدار پس از سخنان نمایندگان جوانان تونس، مصر، یمن، بحرین، فلسطین، لیبی و لبنان، حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی، جوانان کشورهای اسلامی را حاملان بشارتهای بزرگ برای آینده امت اسلامی خواندند و افزودند: بیداری جوانان سرتاسر جهان اسلام، امید به بیداری عمومی ملتهای مسلمان را افزایش داده است.

 رهبر انقلاب، تاریخ بشر را بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه تحولی عظیم برشمردند و تأکید کردند: بشریت از همه مکاتب و ایدئولوژیهای مادی اعم از مارکسیسم، لیبرال دمکراسی و ناسیونالیسم سکولار عبور کرده و در آغاز دوران جدیدی است که بزرگترین نشانه آن، توجه ملتها به خدای متعال، استمداد آنها از قدرت لایزال الهی و اتکای ملتها به وحی است.

 ایشان با اشاره به «تسلط شبکه دیکتاتوری پیچیده، خطرناک، فاسد و شیطانی صهیونیست‌ها و قدرتهای استکباری» بر جهان افزودند: قیام ملتهای منطقه علیه دیکتاتورهای وابسته، جزئی از مبارزه بشریت با دیکتاتوری جهانی صهیونیستهاست و جامعه بشری با پشت سر گذاشتن پیچ بزرگ تاریخی، از سیطره این دیکتاتوری خطرناک رها می شود و این تحول عظیم براساس وعده صادق پروردگار، به آزادی ملتها و حاکمیت ارزشهای معنوی و الهی منجر خواهد شد.

 حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به کسانی که ممکن است پیروزی بر شبکه دیکتاتوری جهانی صهیونیستها را غیرممکن بدانند خاطرنشان کردند: قبلاً نیز اگر کسی از پیروزی جوانان مؤمن حزب الله بر ارتش رژیم صهیونیستی سخن می گفت و یا از ذلت طاغوت مصر و تحولات عجیب شمال افریقا حرف می زد خیلی ها باور نمی کردند همچنانکه استقامت، پیروزی و پیشرفت جمهوری اسلامی نیز برای برخی ها قابل باور نبود اما قدرت فائقه پروردگار، خود را در این پیروزیها و تحولات شگفت نشان داد.

 رهبر انقلاب اسلامی، حضور هوشیارانه و استقامت ملتها در میدان را زمینه ساز تحقق بدون تردید نصرتهای الهی خواندند و افزودند: در پرتو تحقق وعده های پروردگار، صهیونیستها، شیطان بزرگ امریکا و قدرتهای غربی امروز در مقابل بیداری اسلامی احساس ناتوانی می کنند و این احساس ضعف و شکست هر روز بیشتر خواهد شد.

 حضرت آیت الله خامنه ای، تحولات کشورهای اسلامی را «آغاز راه نجات و سعادت»، برشمردند و افزودند: مهم این است که پیروزیهای بدست آمده را پایان راه ندانیم و با ادامه مجاهدت و تکیه بر عزم و اراده ملتها، و اتکا و حسن ظن به خدای قادر متعال، مبارزه با زورگویان جهانی و عوامل آنها را ادامه دهیم.

 ایشان با اشاره به پیشرفتهای چشمگیر علمی جمهوری اسلامی در عرصه های هسته ای، زیست فناوری، پزشکی و عرصه های دیگر افزودند: جوانان مؤمن این سرزمین، در اوج ناباوری دشمنان و به رغم همه کارشکنی های آنان، به پیشرفتهایی دست یافته اند که می تواند برای جوانان همه ملتهای اسلامی، درس آموز باشد.

 حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری تلاش مستبدان جهانی برای تلقین دو باور غلط در افکار عمومی ملتهای مسلمان افزودند: دشمنان امت اسلامی با تزریق احساس ناتوانی در ملتهای مسلمان و تلقین غیرقابل شکست بودن قدرتهای جهانی، حدود 2 قرن است که ملتهای مسلمان را عقب نگه داشته اند اما امت اسلامی امروز بیدار شده و درک کرده است که هر دو تصور، صددرصد غلط است و ملتهای مسلمان قادرند مجد و عظمت تمدن اسلامی را بار دیگر احیا کنند.

 رهبر انقلاب اسلامی، قرن حاضر را قرن اسلام و معنویت برشمردند و افزودند: اسلام، عقلانیت و معنویت و عدالت را همراه یکدیگر به ملتها هدیه می دهد و تعالیم پروردگار بر اسلامِ عقلانیت و تفکر و تدبر، اسلامِ توکل بر خدا، اسلامِ جهاد و اسلامِ کار و اقدام، تأکید می نماید.

 حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش استکبار برای جبران صدمات و ضربات ناشی از قیام ملتها در مصر و تونس و لیبی و دیگر کشورهای اسلامی افزودند: دشمن مشغول طراحی و توطئه است و ملتهای اسلامی بخصوص جوانان امت اسلامی که موتور بیداری اسلامی هستند باید با هوشیاری و مراقبت کامل و استفاده از تجربیات دیگران، اجازه ندهند شبکه استبداد جهانی، انقلابها را از آنها برباید و راههای حال و آینده را منحرف کند.

 ایشان تجربیات 32 ساله جمهوری اسلامی در مقابله با انواع توطئه های امریکا و دیگر دشمنان اسلام را یادآور شدند و افزودند: مستکبران برای شکست جمهوری اسلامی هرکاری که از دستشان برآمده انجام داده اند اما تاکنون در همه مراحل از ملت ایران تودهنی خورده اند و از این به بعد نیز جز شکست و ناکامی چیزی نصیبشان نخواهد شد.

 حضرت آیت الله خامنه ای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی را از جمله مکاید دشمنان خواندند و افزودند: نهضت بیداری اسلامی، شیعه و سنی نمی شناسد و پیروان همه مذاهب اسلامی، با وحدت و همدلی در میدان مبارزه هستند.

 رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اصول مشترکِ فراوان ملتهای اسلامی خاطرنشان کردند: ملتهای مسلمان با یکدیگر تمایزاتی نیز دارند و با توجه به تفاوتهای جغرافیایی، تاریخی و اجتماعی هیچ الگوی واحدی برای همه کشورهای اسلامی وجود ندارد اما مهم این است که همه، با سیطره شیطانی صهیونیستها و امریکایی ها مخالفند و وجود غده سرطانی اسرائیلی را بر نمی تابند.

 ایشان در ترسیم یک شاخص برای قضاوت درباره رویدادها و حوادث افزودند: هر جا فعالیتی و طرحی وجود دارد که به نفع اسرائیل و امریکاست، باید هوشیار باشیم و آن را حرکتی بیگانه و مخالف منافع ملتها بدانیم و هر جا حرکتی اسلامی، ضد صهیونیستی، ضد استکباری، ضد استبدادی و ضد فساد هست، همه ملتهای مسلمان در تأیید و تقویت آن ، همراه و همدل خواهند بود.

 رهبر انقلاب به عنوان یک نمونه به تلاشهای دستگاههای رسانه ای جهان برای منزوی کردن مردم بحرین اشاره کردند و افزودند: رسانه های غربی و یا وابسته به غرب، می خواهند با اختلاف افکنی و خط کشی، مسئله بحرین را شیعه و سنی کنند اما هیچ فرقی میان حرکتهای بیداری اسلامی در کشورهای مختلف وجود ندارد.

 حضرت آیت الله خامنه ای، توکل و حسن ظن به خدا و حفظ وحدت را رمز پیروزی دانستند و با استناد به فرمان پروردگار به پیامبر درباره استقامت و پایداری افزودند: امت اسلامی در پرتو این فرمان الهی، بدون توقف، راه خود را ادامه می دهد.

 ایشان آینده امت اسلامی را بسیار روشن برشمردند و با اشاره به امکانات انسانی، مادی و غیر مادی جهان اسلام تأکید کردند: ملتهای اسلامی با حفظ تفاوتها و تمایزها در زیر چتر واحد دعوت الی الله قرار دارند و جوانان امت اسلامی، به اذن الهی، روزگار مجد و عزت و اقتدار امت اسلامی را شاهد خواهند بود و این افتخارات عظیم را به نسلهای بعد منتقل خواهند کرد.

 در ابتدای این دیدار دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به حضور 1200 جوان انقلابی از 73 کشور جهان در همایش بین المللی جوانان و بیداری اسلامی گفت: شرکت کنندگان در این همایش در 6 کمیسیون تخصصی به بررسی این موضوعات پرداختند:  "مبانی نظری و فکری و عوامل پیشرفت بیداری اسلامی"، "حاکمیت اسلام، الگوها، دستاوردها و جوانان"، "استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیزم در مواجهه با موج بیداری اسلامی"، "جوانان، مقاومت فلسطین و بیداری اسلامی"، "آسیب‌شناسی فرصت ها و تهدیدهای پیش روی بیداری اسلامی" و "چشم انداز و افق های آینده بیداری اسلامی".

 ولایتی افزود: شرکت کنندگان در همایش جوانان و بیداری اسلامی بر ضرورت مقابله با توطئه های استکبار جهانی بویژه تبلیغات دروغین رسانه ای استکبار در مورد اهداف حرکتهای اسلامی و همچنین تلاش برای گسترش گفتمان مردم سالاری دینی، عدالت طلبی و آزادیخواهی تأکید کردند.

 

 

کامل هاشمی بازدید : 95 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: امام خامنه ای مرا شگفت زده کرد/ عارف،سیاستمدار و مسلط بر نظریه انقلاب

 

سخنان  امام  خامنه ای  رهبر  روحانی  ایران  مرا  شگفت زده  کرد.  آیت الله  که  عالم  و  عارف  است،  سخنان  خود  را  به  رسم  سیاستمدار  حسابگری  تنظیم  کرد  که  بر  نظریه  و  عمل  انقلابی  مسلط  است
به گزارش بیداری اسلامی،یک شرکت کننده روس که در همایش بیداری اسلامی در تهران شرکت داشت، در مقاله ای نوشت: در همایش بیداری اسلامی  احساس  کردم  که  ایران  به  رهبر  کشورهای  انقلابی جهان  تبدیل  می  شود
هفته نامه زافترا، ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۱مطلبی را به نقل از آلکساندر پروخانوف که در اجلاس بین المللی بیداری اسلامی شرکت کرده بود، منتشر کرده که از نظر خوانندگان می گذرد
اینجانب که مسیحی ارتدوکس هستم، از قضا از اصل مرکز انفجار انقلاب  اسلامی  سر  در  آوردم.  مرا  به  تهران  برای  شرکت  در  همایش  بیداری  اسلامی  دعوت کردند.  فرستادگان  کشورهایی  که  دستخوش  آتش  انقلاب  اسلامی شده اند،  در  تهران  گرد  هم  آمدند،  اعم  از  اندیشمندان  دینی،  فلاسفه،  علمای  دینی  و  نمایندگان  گروه ها  و  احزاب  سیاسی.  لباس های  بلند،  عمامه های  سیاه  و  سفید  و  ریش های  با  عظمت  دور  و  بر  مرا  گرفته  بودند.  آنجا  انقلابیون  تونس  که  جدیداً  حاکم  منفور  خود  را  سرنگون کردند،  اخوان  المسلمین  از  میدان  آتشین  تحریر  قاهره،  رزمندگان  کشور  ستمدیده  و  خونین  عراق  و  افغانستانی  که  صحنه  درگیری ها  در  کوه ها  و  دره ها  شده  است؛  قهرمانان  حماس  و  حزب الله  که  هنوز  اثرات  شکنجه با آتش  در  سیاه چال های  اسرائیل  و  گلوله هایی  که  در  خیابان های  غزه  شلیک  شدند،  بر  روی  بدنشان  حفظ  شده  است،  حضور  داشتند
من  سخنان  تاجیک ها  و  قرقیزهایی  را  گوش  کردم  که  از شعله  آتش  جنگ  داخلی  گذشتند.  آنجا  نفس  جهان  آتشین  عرب،  جمعیت  مسلمان  اندونزی  و  هند  و  نفس  شخصیت های  سیاه  پوست  آفریقای  مرکزی  و  آمریکای  لاتین  شنیده  می شد.  این  افراد  پر  عاطفه،  متعالی  و  به  ظاهر فرد  بیدار  شده  از  یک  خواب  طولانی  ایذایی،  آب  جوش  احساسات  و  آتش  ملت های  انقلابی  خود  را  به  تالار  می ریختند.  این  شعله های  قیام ها،  این  اخگرهای  نبردهای  جاری  و  آتی،  این  جرقه های  حریق  اسلامی  جهانی  به  هم  پیوسته  و  یک  مشعل  واحد  انقلاب  جهانی  اسلامی  را  تشکیل  دادند  که  از  انقلاب  ایران  که  به  دست  امام  خمینی  به  وقوع  پیوست،  آتش  گرفته  است
کسانی  که  آنجا  گرد  هم  آمدند،  در  مباحثات  الهی  و  مناظرات  سیاسی  خود  سعی  می کردند  علل  عمیق  این  انفجار  آنی  انقلابی  را  پیدا  کنند  که  انرژی  خود  را  از  یک  کشور  به  کشور  دیگر  می ریزد  و  از  این  نظر  به  آتش سوزی  جنگلی  شباهت  دارد  که  از  بالای  یک  درخت  به  درخت  دیگر  منتقل  می شود  و  فضاهای  بی کران  و  توده های  بی  شمار  مردم  را  احاطه  می کند
 
آن ها  سعی  کردند  اصول  این  انقلاب  جهان شمول  را  که  شروع  شده  است،  فرمولبندی  کنند،  تلاش ها  و  مهارت های  خود  را  یکی  بکنند  و  با  تشکیل  جبهه  واحدِ  مقاومت،  به  صورت  دسته  جمعی  با  ستمکاران  غربی  مقابله  کنند.من  کنار  اخوان  المسلمین  نشسته  بودم  که  برای  من  راهبرد  بلندمدت  ده ها  ساله  این  جنبش  کم  نظیر  را  توضیح  دادند  که  اکنون  حاضر  است  ریاست  انقلاب  بسیاری  از  کشورهای  اسلامی  را  بر  عهده  خود  بگیرد. من  دست  ربانی،  رئیس  جمهور  سابق  افغانستان  را  فشردم  که  دسته های  ویژه  ارتش  شوروی  در  زمان  خود  در  مناطق  کوهستانی  هرات  با  او  جنگیده  بودند
سخنان  امام  خامنه ای  رهبر  روحانی  ایران  مرا  شگفت زده  کرد.  آیت الله  که  عالم  و  عارف  است،  سخنان  خود  را  به  رسم  سیاستمدار  حسابگری  تنظیم  کرد  که  بر  نظریه  و  عمل  انقلابی  مسلط  است.  وی  انقلابیون  جوان  را  از ارتکاب  اشتباهات  بالقوه  بر  حذر  داشته  و  توجه  آن ها  را  به  چالش ها  و  خطرات  آینده ای  جلب کرد  که  در  کمین  نشسته  و  می توانند  موجبات  تغییر  هویت  و  نابودی  انقلاب  را  فراهم کنند.سخنان  محمود  احمدی نژاد  رئیس  جمهور  ایران  هم  مرا  شگفت زده  کرد.  نه  سیاستمداری  که  به  قدرت  رسیده  و  آرام  شده  باشد،  نه  شخص  حسابگر  آگاه  به  فناوری های  حکومتی  و  متمایل  به  استفاده  از  آمارها  و  فرمول های  محتاطانه  بلکه  یک  شاعر  آتشین  و  فیلسوف  ژرف اندیش  دینی و  سخنران  بی نظیر  سخنرانی  کرد  که  فوراً  توجه  همه  حضار  را  به  خود  جلب  کرد  به طوری که  همه  نفس  در  سینه  حبس  کرده  و  سخنان  یک  ساعته  او  را  گوش  کردند. خوشا  به  حال  کشوری  که  چنین  شخصی  رئیس  جمهور  آن  باشد.  احساس  کردم  که  رهبر  سیاسی  ایران  در  این  لحظات  به  رهبر  کشورهای  انقلابی جهان  تبدیل  می  شود.ایران  که  سی  سال  پیش  انقلاب  اسلامی  خود  را  به  عمل  آورد  و  از  تجربه  مبارزه  انقلابی،  جنگ  انقلابی  و  ایجاد  دولت  و  جامعه  انقلابی  برخوردار  است،  به  دارنده  طبیعی  این  فناوری ها  و  دانش  انقلابی  تبدیل  شده  و  حاضر  است  آن  را در اختیار   جهان  اسلام قرار دهد.نظام  دولتی  ایران  بر  اصل  عدالت  استوار  است  که  نه  تنها  روابط  بین  انسان ها  بلکه  مناسبات بین  انسان ها  و  دولت  را  تنظیم  می کند.  همین  اصل  تمام  نظام  هستی،  دوَران  سیاره ها  دور  خورشید،  درخشش  ستاره ها،  عطر  گل ها  و  چهچهه  پرندگان  را  اداره  می کند.  تمام  جهان  جان دار  و  بی جان،  تمام  دنیای  معنوی  و  مادی  مملو  از  این  اصل  الهی  عدالت  است
دولت  ایران  مسئول  رعایت  این  اصل  شده  است.  رهبر  روحانی  کشور  بر  رعایت  بی  چون  و  چرای  این  وصیت  الهی  در  سیاست،  فرهنگ،  اقتصاد،  دیپلماسی  و  صنایع  نظارت  می کند
انديشمند روس ادامه داده است:ویران گران  اتحاد  شوروی  که  جای  رهبران  کمونیست  را  گرفتند،  برای  روسیه  جدید  الگوی  لیبرال  غربی  را  انتخاب  کردند،  در  حالی  که  آن  الگو  دچار  انحطاط  شده  و  رو  به  افول  نهاده  است.  جهان  غرب  بر  اثر  بحران های  اقتصادی  و  معنوی  از  هم  پاشیده  ولی  در  همان  حال  بذر های  جنگ  و  نفاق  را  در  سراسر  جهان  می افشاند.  جامعه  غربی  دچار  قهقرا  شده  است  و  انسان  غربی  که  خداوند  را  در  قلب  خود  نیافته،  بیش  از  پیش  به  حیوان  تبدیل شده است
همین  الگو  را  به  تن  روسیه  پوشاندند  و  این حالت  شبیه  به  آن  بود  که  لباس  یک  مرده  را  که  از  تابوت  بیرون  کشیده  باشند،  به  تن  انسان  برهنه  بکنند  ولی  بر روی  این  کفن قسمت هایی  از جسد هویدا می شود.  روسیه  امروزی  که  هنوز  این  کفن  را  از  خود  در  نیاورده  است،  از  آن  رنج  می برد.  این  لباس  مرده  به تن جامعه،  جنبش  و  توسعه  روسی  را  ویران  می  کند.  این  نظام  که  بر  لیبرالیسم  غربی  استوار  است،  محکوم  به  نابودی  است.بعد  از  آن  چه  می شود؟  فلاسفه،  فرهنگ شناسان  و  علمای  روسی  که  به  فکر  آینده  میهن  هستند،  سعی  می کنند  آینده  را  بر  اندیشه  عدالت  استوار  کنند  که  این  عدالت  باید  نه  به  معنی  دنیوی  و  اجتماعی  بلکه  به  عنوان  فرمان  لایزال  الهی  تعبیر  شود
 
طراحان  آینده  روسیه  ضمن  به  هم  متصل  کردن  امور  اجتماعی  و  شئون  الهی،  بیش  از  پیش  به  ایدئولوژی  سوسیالیسمِ  ارتدوکس  متمایل  می شوند.  فرمان  انجیلی نزدیکان  خود  را  به  اندازه  خود  دوست  بدارید  منعکس  کننده  اصل  عدالت  اجتماعی  است.  فرمان خدای  خود  را  دوست  بدار  به  عدالت  اجتماعی  حالت  فراگیر  الهی  بخشیده  و  آن  را  از  معنای  لایزال  و  جاویدان  برخوردار ساخته است.از  همین  رو  است  که  با  شور  و  شوق  فراوانی  ماهیت  الگوی  ایرانی  را  مطالعه  می کنم. وي در بخش ديگر يادداشت خود نوشته است:در  ایران،  در  نزدیکی  شهر  باستانی  شیراز،  بازمانده های  شهر  پرسپولیس،  مرکز  امپراتوری  که  توسط  داریوش  ساخته  شد،  باقی  مانده  است.  یونانیان  و  مصری ها،  بابلی ها  و  آشوری ها،  حبشی ها  و  اسکیف ها،  سارمات ها  و  آریایی ها  یعنی  تمام  بین  الملل  جهان  باستان،  آنجا  برای  بزم  و  مراسم  عبادی  گرد هم  می آمدند.

 

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 257 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 پاورپوینت آسیب‌ها و خطرات مقابل بیداری اسلامی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شد.

 

به گزارش بیداری اسلامی، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، پاورپوینت آسیب‌ها و خطرات مقابل بیداری اسلامی را از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی منتشر کرد.

در این پاورپوینت، نکات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری درباره خطرات پیش‌روی بیداری اسلامی از بهمن 1389 تا شهریور 1390 جمع‌آوری و در قالب هنری دسته‌بندی و ارائه شده است.

برای دانلود این پاورپوینت اینجا را کلیک کنید.

 

منبع :  http://saeq.net

 

کامل هاشمی بازدید : 70 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

نگاهي به بيانات مقام معظم رهبري در اجلاس بيداري اسلامي

 

محمدرضا متانت

برگزاري اولين اجلاس بين المللي بيداري اسلامي با حضور صدها عالم ، دانشمند ، روشنفکر ، صاحب‌نظر ، جامعه شناس ومورخ از کشورهاي مختلف جهان بويژه جهان اسلام تاثير مهمي در روند تحولات آينده منطقه خواهد داشت. از سوي ديگر مقام معظم رهبري در اين اجلاس با بيانات داهيانه خويش به تحليل اوضاع منطقه پرداختند و تهديدات پيش روي انقلاب هاي منطقه اي را روشن ساختند.

رهبري در اين اجلاس بار ديگر به تحليل عوامل پيدايش انقلاب هاي منطقه اي پرداختند و حضور واقعي و عمومي مردم در ميدان عمل و مبارزه و جهاد را مهم‌ترين عنصر تحولات جاري برشمردند و ايستادگي در مقابل نفوذ و سلطه خسارت‌بار و تحقيرآميز آمريكا و اروپا و مبارزه با رژيم غاصب و دولت جعلي صهيونيستي را از ديگر اصول انقلاب‌هاي منطقه‌اي دانستند .

اما بخش مهمي از سخنان رهبري را بايد در هشدار به نخبگان ديني منطقه در برابر توطئه هاي غرب دانست.بايد دانست که امروز با آغاز اين نهضت که هدف اصلي آن از بين بردن نظام هاي ديکتاتوري و برپايي آزادي بر اساس قوانين اسلام و همچنين مطالبات مردمي در اين کشورها بود، کشورهاي غربي که منافع بسيار خود را در منطقه حساس خاورميانه در خطر، و همپيمانان مهم خود را در اين منطقه استراتژيک از دست رفته مي ديدند با تلاشي بي سابقه سعي کردند ابتدا عناصر خود در اين کشورها مانند حسني مبارک و بن علي را حفظ کنند و در صورت اعتراضات مردم حداقل آنها را با مهره‌هاي دست نشانده ديگر خود مانند عمر سليمان تعويض کنند. اما هوشياري مطلوب مردم کشورهاي درگير انقلاب سبب شد اولين توطئه هاي کشورهاي غربي بخصوص آمريکا براي فروکش کردن اين انقلاب هاي مردمي رنگ ببازد و آنها به دنبال گزينه‌هاي ديگري بروند . اما سرعت بيش از اندازه تحولات منطقه اجازه کوچکترين برنامه ريزي را از مسئولان غربي گرفت و تنها وحشت تازه اي را به جان آنها انداخت. مقامات اتحاديه اروپا و آمريکا در حالي که به شدت از خروج موافقان خود از کشورهاي در حال انقلاب نگران بودند در چرخشي مسلم و آشکار تلاش کردند با ادعاي نزديکي به ملت ها و بازي با الفاظ دموکراسي و مردمسالاري تلاش کنند از مستقل و اسلامي شدن اين کشورها جلوگيري کنند. البته اصل ترس سران آمريکا اين است که اين کشورهاي در حال انقلاب، جمهوري اسلامي ايران را به عنوان الگوي اصلي براي حفظ استقلال کشور خود قرار دهند که در اين صورت تمامي منافع آمريکا و متحدانش از بين خواهد رفت و اصلي ترين خطر آن متوجه رژيم صهيونيستي خواهد شد. به همين دليل است که مقامات غربي به تکاپو افتاده اند و در مصاحبه هايي تاکيد کرده اند که نبايد بگذاريم انقلاب کشورها به ايراني ديگر تبديل شود . در همين راستا هم نمايندگاني از طرف باراک اوباما به کشورهايي نظير مصر و تونس و بحرين اعزام شده اند.

از اين روست که بايد گفت وظيفه اصلي ملت هاي منطقه در مقطع فعلي هوشياري در برابر توطئه هاي غرب براي مصادره انقلاب هاي منطقه است.

اما رهبر انقلاب در اين اجلاس با اشاره به شناخت و تجربيات موفق ملت ايران در رويارويي با اين‌گونه خطرها، آسيب‌هاي احتمالي بيداري اسلامي را به دوبخش تقسيم كردند: آسيب‌هايي كه ناشي از ضعف‌هاي دروني است و خطرهاي ناشي از برنامه‌ريزي مستقيم دشمنان.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، راحتي خيال ناشي از احساس پيروزي و درپي آن كم شدن انگيزه‌ها و سست شدن عزم‌ها را نخستين خطر دروني بيداري اسلامي دانستند و افزودند: اين خطر هنگامي مهيب‌تر مي‌شود كه برخي اشخاص در صدد غنيمت‌طلبي و تصاحبِ سهمِ ويژه برآيند .رهبر انقلاب اسلامي، مرعوب شدن در مقابل هيمنه ظاهري مستكبران، اعتماد به دشمن و افتادن در دام لبخندها و وعده‌هاي او، عدم شناخت پيچيدگي‌هاي سلطه‌طلبان و غفلت از آنان، مغرور شدن، بروز اختلاف ميان انقلابيون و به‌وجود آمدن رخنه در پشت جبهه مبارزه را از ديگر آسيب‌هاي دروني انقلاب‌ها بر شمردند و تأكيد كردند: بايد با همه توان از اين آسيب‌ها گريخت و با در‌هم‌آميختن شجاعت و تدبير و حزم و اراده، همه ذخاير الهي را براي استمرار پيروزمندانه بيداري اسلامي به‌كار گرفت.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تبيين دسته دوم آسيب‌هاي احتماليِ انقلاب‌هاي ملت‌هاي منطقه، به برنامه‌ريزي دشمنان براي روي كار آوردن عناصر وابسته به آمريكا و غرب اشاره كردند و افزودند: اگر اين توطئه با هوشياري مردم مواجه شود سلطه‌گران تلاش مي كنند با سناريوهاي مختلف، از جمله پيشنهاد مدل‌هاي حكومتي و قانون اساسي‌هايِ وابستگي‌ساز، راه‌هاي انحرافي ديگري را پيش پاي ملت‌ها بگذارند .رهبر انقلاب خاطر نشان كردند: نفوذ ميان انقلابيون، تقويت مالي و رسانه‌اي يك جريان نامطمئن و به حاشيه راندن جريان‌هاي اصيل انقلاب از ديگر شيوه‌هايي است كه دشمنان با به‌كارگيري آنها، سعي مي‌كنند مجدداً بر اوضاع مسلط شوند.ايشان خطاب به علما، انديشمندان و صاحب‌نظران جهان اسلام ياد آور شدند: اگر اين تاكتيك‌ها نيز به نتيجه نرسد مستكبران معمولاً به روش‌هايي همچون به‌وجود آوردن هرج و مرج، ترور، ايجاد درگيري ميان پيروان اديان و قوميت‌ها و حتي ايجاد جنگ ميان كشورهاي همسايه روي مي‌آورند و با تحريم و حصر اقتصادي، هجوم همه‌جانبه تبليغاتي و رسانه‌اي، بدنام كردن نخبگان صالح و خريدن عناصر سست‌عنصر، سعي مي‌كنند مردم را نوميد و خسته كنند تا به شكست كشيدن انقلاب‌ها ممكن و آسان شود.

کامل هاشمی بازدید : 100 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

صدها عالم، دانشمند، روشنفكر، صاحب‌نظر، جامعه‌شناس و مورخ از كشورهای مختلف جهان به‌ويژه جهان اسلام،  با سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بررسی ابعاد مختلف بيداری اسلامی را در نخستین اجلاس بين‌المللی تهران آغاز كردند.

فایل دسته بندی موضوعی سخنان رهبر معظم انقلاب را می توانید در این بخش مشاهده کنید :

 

دریافت نسخه تصوير اجمالی - هویت و آسیب‌های انقلاب‌های منطقه [ حجم فایل : 618 کیلوبایت ]


Description: http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/spacer.gifدریافت نسخه PDF اجمالی - انقلاب‌های منطقه؛ هویت، آسیب‌ها و راه‌های علاج آن [
حجم فایل : 163 کیلوبایت ]


Description: http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/spacer.gifدریافت نسخه تصوير اجمالی - پیشنهادهایی برای علاج آسیب‌ها انقلاب‌های منطقه [
حجم فایل : 626 کیلوبایت ]

کامل هاشمی بازدید : 110 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در نخستین اجلاس بین‌المللی "بیداری اسلامی" در تهران، پیرامون تحولات منطقه و توصیه ایشان به کشورهای منطقه درباره اینکه " هرگز به آمریکا و ناتو و به رژیم‌های جنایتکاری چون انگلیس و فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز سرزمین آنها را میان خود تقسیم و غارت کردند اعتماد نکنند" با بازتاب گسترده در رسانه های جهانی مواجه شد

خبرگزاری فرانسه، سایت شبکه فرانسوی فرانس24، روزنامه انگلیسی زبان "دیلی استار" چاپ بیروت، شبکه الجزیره عربی، شبکه العربیه، سایت های یاهو، العربیه، بی بی سی، رادیو فردا، دویچه وله، مردمک، بالاترین از جمله سایت های بودند که سخنان رهبر انقلاب را منتشر کردند.
شبکه الجزیره علاوه بر پوشش کامل سخنرانی رهبر معظم انقلاب به طور زنده، در بخش خبری ساعت 14خود نیزبه اشاره به قسمت هایی از سخنان ایشان گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران هویت انقلاب های جهان عرب را اسلامی خواند.وی در این کنفرانس که با حضور میهمانانی از کشورهای مختلف در تهران برگزار شد پیش زمینه وضع کنونی را حضور شخصیت های جریان ساز اسلامی به شمارآورد».
این شبکه افزود : «آیت الله خامنه ای، انقلاب ایران را به عنوان یکی از عوامل وقوع انقلاب ها در جهان عرب برشمردند و گفتند: تشکیل نظام ماندگار و مقتدر و شجاع و پیش‌ رونده جمهوری اسلامی و تأثیر آن در بیداری اسلامی امروز، خود داستان مفصل و در خور بحث و تحقیقی است که یقینا فصل مشبعی در تحلیل و تاریخ‌ نگاری وضعیت کنونی دنیای اسلام را به خود اختصاص خواهد داد
شبکه العربیه نیز با انعکاس بخشی از بیانات رهبر انقلاب گفت: آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی با هشدار به کشورهای عربی گفتند: "به آمریکا و ناتو اعتماد نکنید".
سایت جستجوگر یاهو، فرانس 24، دیلی استار با انتخاب" رهبر ایران به انقلاب های عربی هشدار داد که به غرب اعتماد نکنند" نوشتند: «رهبرعالی ایران آیت الله خامنه ای، در روز شنبه به آنهایی که در ناآرامی های عربی بوده اند، هشدار داد تا به قدرت های غربی اعتماد نکرده و به قول و وعده های آنها اطمینان نکنند».
سایت شبکه العربیه نیز با انتخاب تیتر"آیت الله خامنه ای از کشورهای عربی خواست به آمریکا و ناتو اعتماد نکنند" نوشت: «آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی روز شنبه 17 – 9 – 2011 در اجلاس " بیداری اسلامی " یکبار دیگر هویت انقلاب های جهان عرب را اسلامی خواند.
این سایت اضافه کرد: «آیت الله خامنه ای دلیل تحولات خاورمیانه را " تجدید عزت وکرامت ملی، برافراشتن پرچم اسلام، ایستادگی در برابر آمریکا و اروپا و مبارزه با رژیم صهیونیست" اعلام کرد».
سایت بی بی سی نیز با انتخاب "آیت الله خامنه ای: غرب در لیبی ضایعه بی جبران آفریده است" به عنوان تیتر خبر خود نوشت:
«
آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران گفت که "اگر دخالت نظامی ناتو و آمریکا نبود، ممکن بود مردم اندکی دیرتر پیروز شوند ولی در عوض این همه زیرساخت نابود نمی شد این همه نفوس بی گناه از زنان و کودکان کشته نمی شدند».
این سایت در ادامه آورده است: «توصیه های آقای خامنه ای بیشتر حول این موضوع که انقلاب های منطقه را مردم انجام داده اند و این با آنچه در دهه های پنجاه و شصت میلادی گذشته متفاوت است زیرا در آن دوران بار سنگین انقلاب را "دستجات کودتاگر یا هسته های کوچک و محدود مسلح بر دوش داشتند».
سایت رادیو فردا نیز با انتخاب " هرگز به آمریکا، ناتو، فرانسه، انگلیس و ایتالیای جنایتکار اعتماد نکنید" به عنوان تیتر خبر نوشت: «آیت الله خامنه ای در نشستی با عنوان اجلاس «بین المللی بیداری اسلامی» در تهران، آمریکا، ناتو، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا را رژیم های جنایتکاری که زمانی سرزمین های اسلامی را اشغال و غارت کرده بودند، توصیف کرد و خطاب به حاضران گفت که هرگز به آنها اعتماد نکنند".
رادیو فردا افزود: «آقای خامنه ای تحولات تونس، مصر، لیبی و بحرین را ناشی از بیداری اسلامی و تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران دانست، رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفت که یکی از مهمترین خواسته‌های این ملت ها، نقش قاطع مردم و آراء ایشان در مدیریت کشور، برگزیده شدن حاکمان با رأی مردم، دوری از تحجّر و تعصّبهای جاهلانه و نفی تبعیض های قومی، مذهبی و نژادی و نفی صهیونیزم است. او هدف نهائی را ایجاد امت واحده‌ی اسلامی و تمدن اسلامی جدید برپایه عقلانیت و علم و اخلاق دانست».
سایت رادیو دویچه وله آلمان نیز با انعکاس سخنان رهبر انقلاب این تیتر را برای خبرخود انتخاب کرد: «آیت‌الله خامنه‌ای: به آمریکا و ناتو اعتماد نکنید».
این سایت نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم افتتاحیه‌ی نخستین اجلاس بین‌المللی "بیداری اسلامی" در تهران از ملت‌های منطقه خواست، به آمریکا و ناتو اعتماد نکنند. رهبر جمهوری اسلامی ایران از این ملت‌ها خواست، همواره در «میدان بوده و اصالت‌های خود را با حساسیت‌های بالا حفظ» کنند.
سایت مردمک نیز با انتخاب "رهبر ایران: دخالت ناتو در لیبی ضایعه‌های بی‌جبران آفرید" به عنوان تیتر خبر خود می نویسد: «آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در نخستین اجلاس «بیداری اسلامی» ورود و دخالت آمریکا و ناتو به لیبی را موجب به‌وجود آمدن «ضایعه‌های بی‌جبران» دانست».
مردمک در ادامه آورده است: «رهبر جمهوری اسلامی بخش زیادی از سخنان امروز خود را به توصیه‌هایی به کشورهای منطقه درباره خطرهای پیش روی این کشورها و حفظ انقلاب اختصاص داد. او به کشورهای منطقه توصیه کرد که هرگز به آمریکا، ناتو و به رژیم‌های جنایتکاری چون انگلیس ، فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز سرزمین آنها را میان خود تقسیم و غارت کردند اعتماد نکنند».
شایان ذکر است بیانات رهبر معظم انقلاب همچنان در صدر اخبار رسانه های بین المللی و منطقه ای قرار دارد و در بخش های مختلف خبری، این رسانه ها به تحلیل و بررسی آن می پردازند.

 منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 80 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 

رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت‌های منطقه فرمودند: هرگز به آمریکا و ناتو و به رژیم‌های جنایتکاری چون انگلیس و فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز، سرزمین شما را میان خود تقسیم و غارت کردند، اعتماد نکنید؛ به آنها سوءظن داشته باشید و لبخند آنها را باور نکنید؛ پشت این لبخندها و وعده‌ها، توطئه و خیانت نهفته است.
به گزارش بیداری اسلامی ، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری مشروح بیانات حضرت آیت‌الله خامنه ای در نخستین اجلاس بیداری اسلامی را به شرح ذیل منتشر کرد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
الحمدلله رب العالمین و الصلوة و السلام علی سیدنا محمد وآله الطیبین و صحبه المنتجبین قال ‌الله العزیز الحکیم: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم یا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ ‌اللَّهَ وَ لا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ الْمُنافِقینَ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً(١) وَ اتَّبِعْ ما يُوحى‏ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ إِنَّ اللَّهَ کانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبیراً (٢) وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً (٣) [احزاب]
به حضار گرامی و میهمانان عزیز خوشامد میگویم. آنچه ما را در اینجا گرد آورده بیداری اسلامی است یعنی حالت برانگیختگی و آگاهی‌ئی در امّت اسلامی که اکنون به تحولی بزرگ در میان ملتهای این منطقه انجامیده و قیامها و انقلابهائی را پدید آورده که هرگز در محاسبه‌ی شیاطین مسلّط منطقه‌ئی و بین‌المللی نمی‌گنجید؛ خیزشهای عظیمی که حصارهای استبداد و استکبار را ویران و قوای نگهبان آنها را مغلوب و مقهور ساخته است.

شک نیست که تحولات بزرگ اجتماعی، همواره متکی به پشتوانه‌های تاریخی و تمدنی و محصول تراکم معرفتها و تجربه‌ها است. در صدوپنجاه سال اخیر حضور شخصیتهای فکری و جهادی بزرگ و جریان ساز اسلامی در مصر و عراق و ایران و هند و کشورهای دیگری از آسیا و افریقا، پیش‌زمینه‌های وضع کنونی دنیای اسلامند.

همچنانکه تحولات دهه‌های پنجاه و شصت میلادی در تعدادی از این کشورها که به رژیمهای غالباً متمایل به تفکرات و ایدئولوژیهای مادی منتهی شد و به اقتضای طبیعت خود پس از چندی در دام قدرتهای استکباری و استعماری غرب گرفتار آمد، تجربه‌های درس‌آموزی‌اند که سهم وافری در شکل‌ دادن به اندیشه‌ی عمومی و عمیق کنونی دنیای اسلام دارند.

ماجرای انقلاب کبیر اسلامی در ایران که در آن به تعبیر امام خمینی عظیم، خون بر شمشیر پیروز شد و تشکیل نظام ماندگار و مقتدر و شجاع و پیش‌رونده‌ی جمهوری اسلامی و تأثیر آن در بیداری اسلامی امروز، نیز خود داستان مفصل و در خور بحث و تحقیقی است که یقیناً فصل مشبعی در تحلیل و تاریخ‌نگاری وضعیت کنونی دنیای اسلام را به خود اختصاص خواهد داد.

حاصل آنکه حقایق رو به افزایش کنونی در دنیای اسلام، حوادث بریده از ریشه‌های تاریخی و زمینه‌های اجتماعی و فکری نیستند تا دشمنان یا سطحی‌نگران بتوانند آن را موجی گذرا و حادثه‌ئی در سطح بیانگارند و با تحلیلهای انحرافی و غرض‌آلود، مشعل امید را در دل ملتها خاموش سازند.

من در این گفتار برادرانه میخواهم بر روی سه نقطه‌ی اساسی درنگ کنم:
١ ـ نگاهی اجمالی به هویت این قیامها و انقلابها.
٢ ـ خطرات و آسیبهای بزرگی که بر سر راه آن قرار دارد.
٣ ـ پیشنهادهائی در علاج‌جوئی و پیش‌گیری از آسیبها و خطرها.
١ ـ در موضوع اول، به نظر من مهمترین عنصر در این انقلابها، حضور واقعی و عمومی مردم در میدان عمل و صحنه‌ی مبارزه و جهاد است، نه فقط با دل و خواست و ایمانشان، بلکه علاوه ‌بر آن، با جسم و تنشان. فاصله‌ی عمیقی است میان چنین حضوری با قیامی که به وسیله‌ی یک جمع نظامی یا حتی یک گروه مبارز مسلّح در برابر چشمان بی‌تفاوت مردم یا حتی مورد رضایت آنان انجام میگیرد.

در حوادث دهه‌ی پنجاه و شصت در تعدادی از کشورهای آفریقا، و آسیا، بار سنگین انقلاب را نه قشرهای گوناگون مردم و جوانان از همه جای کشورها، بلکه دستجات کودتاگر یا هسته‌های کوچک و محدود مسلح بر دوش داشتند. آنها تصمیم گرفتند و عمل کردند و آنگاه که خودشان یا نسل پس از آنها بر اثر انگیزه‌ها و عوامل قابل شمارش، راه خود را عوض کردند، انقلابها به ضد خود تبدیل شد و دشمن بار دیگر بر آن کشورها تسلط یافت.

این بکلی متفاوت است با تحوّلی که بر دوش توده‌ی مردم است و آنهایند که جسم و جان خود را به میدان میآورند و با مجاهدت و فداکاری، دشمن را از صحنه بیرون میرانند.

در اینجا این مردم‌اند که شعارها را می‌سازند، هدفها را معین میکنند، دشمن را شناسائی و معرفی و تعقیب میکنند، آینده‌ی مطلوب را ـ اگر چه به اجمال ـ ترسیم میکنند، و در نتیجه اجازه‌ی انحراف و سازش با دشمن و تغییر مسیر را به خواص سازشکار و آلوده و بطریق اولی به عوامل نفوذی دشمن نمیدهند.

در حرکت مردمی ممکن است کار انقلاب با تأخیر انجام گیرد، ولی از سطحی‌گری و ناپایداری به دور است، کلمه‌ی طیبه‌ئی است مصداق کلام خداوند که فرمود:
أَ لَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ (ابراهیم ـ ٢٤).

من وقتی پیکر دلاور ملت پر افتخار مصر را از تلویزیون در میدان تحریر دیدم یقین کردم که این انقلاب پیروز خواهد شد. حقیقتی را بگویم: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی در ایران که زلزله‌ی عظیمی را در حکومتهای دنیاطلبان شرق و غرب پدید آورد و ملتهای مسلمان را در جوش و خروشی بی‌سابقه انداخت، ما غالباً انتظار داشتیم که مصر پیش از همه جا، به پا خیزد. سابقه‌ی جهاد و روشنفکری و تربیت شخصیتهای بزرگ مجاهد و متفکر در مصر، این توقع را در دل ما برمی‌انگیخت. اما از مصر صدای واضحی شنیده نمی‌شد. من در دل، خطاب به ملت مصر این شعر ابوفراس را زمزمه میکردم:
اَراکَ عَصِیَّ‌ الدَّمعِ شیُمتُک الصبر ـ اَما  لِلهوی نهیٌ علیک و لا امرٌ ..؟ وقتی ملت مصر را در میدان تحریر و میادین دیگر شهرهای مصر دیدم،‌ پاسخ خود را شنیدم. ملت مصر با همان زبان دل به من میگفت:
بَلی اَنَا مُشتاقٌ و عِندِیَ لَوعةٌ -ولکنَّ مِثلی لایُذاعُ لهُ سِرٌّ ..

این سرّ مقدس یعنی انگیزه و عزم قیام، به تدریج در ذهنیت ملت مصر قوام یافت و شکل گرفت و در لحظه‌ی مناسب تاریخی، عریان در صحنه‌ئی پرشکوه به میدان آمد.
تونس و یمن و لیبی و بحرین هم دقیقاً محکوم به همین حکم‌اند، و مِنهم مَن یَنتظِر و ما بدّلوا تبدیلاً.

در چنین انقلابهائی،‌ اصول و ارزشها و هدفها، نه در مانیفست‌های پیش‌ساخته‌ی گروهها و حزبها، بلکه در ذهن و دل و خواست آحاد مردم حاضر در صحنه،‌ نگاشته و در قالب شعارها و رفتارهای آنان اعلام و تثبیت میشود.

با این محاسبه به روشنی میتوان تشخیص داد که اصول انقلابهای کنونی منطقه،‌ مصر و دیگر کشورها، در درجه‌ی اوّل اینها است :
ـ احیاء و تجدید عزت و کرامت ملی که در طول زمان با دیکتاتوری حاکمان فاسد و با سلطه‌ی سیاسی امریکا و غرب، در هم شکسته و پایمال شده است.
ـ بر‌افراشتن پرچم اسلام که عقیده‌ی عمیق و دلبستگی دیرین مردم است و برخورداری از امنیت روانی و عدالت و پیشرفت و شکوفائی‌ئی که جز در سایه‌ی شریعت اسلامی به دست نخواهد آمد.
ـ ایستادگی در برابر نفوذ و سلطه‌ی امریکا و اروپا که در طول دو قرن بیشترین لطمه و خسارت و تحقیر را بر مردم این کشورها وارد آورده‌اند.
ـ مبارزه با رژیم غاصب و دولت جعلی صهیونیست که استعمار چون خنجری در پهلوی کشورهای منطقه فرو برده و وسیله‌ئی برای ادامه‌ی سلطه‌ی اهریمنی خود ساخته و ملّتی را از سرزمین تاریخی خود بیرون رانده است.
بی‌شک این حقیقت که انقلابهای منطقه متکی به این اصول و خواستار تحقق آنها است، مورد پسند امریکا و غرب و صهیونیسم نیست و آنها همه‌ی تلاش خود را به کار میبرند تا آن  را انکار کنند، ولی واقعیت با انکار آن دگرگون نمیشود.

مردمی بودن این انقلابها مهمترین عنصر در تشکیل هویت آنها است. قدرتهای خارجی که با آخرین توانائیها و شگردهای خود سعی میکردند حکام مستبد و فاسد و وابسته را در این کشورها حفظ کنند و تنها هنگامی از حمایت آنها دست برداشتند که قیام و عزم مردم، هیچگونه امیدی برای آنها باقی نگذاشت، حق ندارند خود را در پیروزی این انقلابها سهیم بدانند. در جائی مانند لیبی هم، ورود و دخالت امریکا و ناتو نمیتواند حقیقت را مشوب کند. در لیبی، ناتو ضایعه‌های بی‌جبران آفریده است. اگر دخالت نظامی ناتو و امریکا نبود، ممکن بود مردم اندکی دیرتر پیروز شوند ولی در عوض این همه زیرساخت نابود نمیشد، این همه نفوس بی‌گناه از زنان و کودکان کشته نمیشدند و آنگاه دشمنانی که خود سالها همراه و همدست قذافی بوه‌اند مدّعی حق دخالت در این کشور مظلوم و جنگ‌زده، نمیشدند.

مردم و نخبگان مردمی و کسانی که از مردم بر آمده‌اند، خود صاحبان این انقلابها و متعهّد به حراست از آن و ترسیم‌کننده‌ی مسیر آینده و رو به تکامل آن میباشند و خواهند بود انشاءالله.

٢ ـ در موضوع آسیب ها و خطرها .. نخست باید تأکید کنم که خطر هست ولی راه مصونیت از آن نیز هست. توجه به خطر نباید ملتها را بترساند. بگذارید دشمنانتان از شما بترسند و بدانید که : انّ کید الشیطان کان ضعیفا. خداوند درباره‌ی گروهی از مجاهدان صدر اسلام میفرماید: الَّذِینَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إِیماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِیلُ.  فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَ اتَّبَعُوا رِضْوانَ اللَّهِ وَ اللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِیمٍ.

خطرها را باید شناخت تا در مواجهه با آن حیرت و تردید پیش نیاید و چاره و علاج، شناخته شده باشد.

ما با این خطرها پس از پیروزی انقلاب اسلامی روبرو شدیم و آنها را شناختیم و تجربه کردیم و بخواست خدا و رهبری امام خمینی و بصیرت و فداکاری مردممان از بیشتر آنها به سلامت گذشتیم، البته توطئه‌ها از سوی دشمن و عزم راسخ از سوی ملت، همچنان ادامه دارد.

من این آسیب‌ها را به دو قسم تقسیم میکنم: آنها که در درون خود ما ریشه دارد و از ضعفهای ما بر می‌خیزد، ‌و آنها که دشمن بطور مستقیم آن را برنامه‌ریزی میکند.

دسته‌ی اوّل، چیزهائی از این قبیل است: احساس و گمان اینکه با سقوط حاکم وابسته و فاسد و دیکتاتور، کار تمام شد. راحتی‌ِ خیال ناشی از احساس پیروزی و به دنبال آن کم شدن انگیزه‌ها و سست شدن عزمها، نخستین خطر است، و آنگاه این خطر مهیب تر میشود که اشخاص در صدد تصاحب سهم ویژه در غنیمتِ به دست آمده باشند.

ماجرای جنگ اُحُد و غنیمت‌جوئی مدافعان تنگه که به شکست مسلمانان انجامید و مجاهدان از سوی خداوند متعال سرزنش شدند، یک نمونه‌ی نمادین است که هرگز نباید از یادها برود. مرعوب شدن از هیمنه ظاهری مستکبران و احساس ترس از امریکا و دیگر قدرتهای مداخله‌گر آسیب دیگری از این دسته است که باید از آن پرهیز کرد. نخبگان شجاع و جوانها باید این ترس را از دلها بیرون کنند. اعتماد به دشمن و در دام لبخندها و وعده‌ها و حمایتهای آنها افتادن نیز آسیب بزرگ دیگری است که بطور ویژه باید پیشروان و نخبگان از آن بر حذر باشند. دشمن را با علاماتش در هر لباس باید شناخت و از کید او که در مواردی در پس ظاهر دوستی و کمک پنهان میشود باید ملت و انقلاب را مصون ساخت. روی دیگر این صفحه، مغرور شدن و دشمن را غافل دانستن است؛ شجاعت را باید با تدبیر و حزم در هم آمیخت. در مقابل شیطان جنّ و انس، باید همه‌ی ذخائر الهی در وجود خود را به کار گرفت. ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن انقلابیون و رخنه در پشت جبهه‌ی مبارزه، نیز آفتی  بزرگ است که با همه‌ی توان باید از آن گریخت.

آسیبهای دسته‌ی دوم را غالباً ملتهای این منطقه در حوادث گوناگون آزموده‌اند، نخستین آسیب، بر روی کار آوردن عناصری است که خود را متعهد به امریکا و غرب میدانند. غرب می کوشد پس‌از سقوط ناگزیر مهره‌های وابسته‌، اصل سیستم و اهرمهای اصلی قدرت را حفظ کند و سر دیگری را بر روی این بدن بگذارد و بدین وسیله سلطه‌ی خود را همچنان ادامه دهد. این به معنای هدر رفتن همه‌ی تلاشها و مجاهدتها است. در این مرحله اگر با مقاومت و هشیاری مردم مواجه شوند، می‌کوشند تا بدیل‌های انحرافی گوناگون در پیش پای نهضت و مردم بگذارند. این سناریو میتواند پیشنهاد مدلهای حکومتی و قانون اساسی‌ها‌ئی باشد که کشورهای اسلامی را بار دیگر در دام وابستگی فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به غرب بیفکند،‌ و میتواند نفوذ میان انقلابیون و تقویت مالی و رسانه‌ئی یک جریانِ نامطمئن و به حاشیه راندن جریانهای اصیل در انقلاب باشد. این نیز به معنی بازگرداندن سلطه‌‌ی غرب و تثبیت مدلهای نوسازی شده‌ی غربی و بیگانه از اصول انقلاب و در نهایت، تسلط بر اوضاع است.

اگر این تاکتیک نیز به نتیجه نرسد، تجربه‌ها به ما میگوید که آنگاه روشهائی چون هرج و مرج و تروریزم و جنگ داخلی میان پیروان ادیان یا قومیتها یا قبائل و احزاب و یا حتی میان ملتها و دولتهای همسایه، و همراه با آن، حصر اقتصادی و تحریم و بلوکه کردن سرمایه‌های ملی و نیز هجوم همه جانبه‌ی تبلیغاتی و رسانه‌ئی را در پیش خواهند گرفت. مقصود آنان از این همه، خسته و نومید کردن مردم و مرددّ و پشیمان کردن مبارزان است. که میدانند در این صورت، شکست دادن انقلاب، ممکن و آسان خواهد شد. ترور نخبگان صالح و مؤثر یا بدنام کردن برخی از آنان و از سوئی خریدن کسانی از سست عنصران، نیز در شمار روشهای متداول قدرتهای غربی و مدعیان تمدن و اخلاق است.

در ایران اسلامی، اسناد لانه‌ی جاسوسی که به دست انقلاب افتاد، نشان داد که همه‌ی این توطئه‌ها، بدقت از سوی رژیم ایالات متحده‌ی امریکا برای ملت ایران برنامه‌ریزی شده بود. برای آنان باز گرداندن ارتجاع و استبداد و حاکمیت وابسته در کشورهای انقلابی، اصلی است که همه‌ی این روشهای کثیف را تجویز میکند.

٣ ـ در آخرین بخشِ سخنانم، توصیه‌هائی را بر اساس تجربه‌ی عینی خودمان در ایران و آنچه از مطالعه‌ی دقیق دیگر کشورها به دست آمده است، در معرض دید و تشخیص و انتخاب شما میگذارم. شکّ‌ نیست که شرائط ملتها و کشورها در همه چیز یکسان نیست ولی بیّناتی وجود دارد که میتواند برای همه مفید باشد.
اولین سخن آن است که با توکل به خداوند و اعتماد و حسن‌ ظن به وعده‌های مؤکد نصرت الهی در قرآن و بکارگیری خرد و عزم و شجاعت، میتوان بر همه‌ی این موانع فائق آمد و پیروزمندانه از آنها عبور کرد. البته کاری که شما بدان همت گماشته‌اید بسی بزرگ و سرنوشت‌ساز است، پس باید زحمات بزرگ را هم بخاطر آن تحمل کرد. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرموده است: فَإِنَّ اللَّهَ لَمْ يَقْصِمْ جَبَّارِی دَهْرٍ قَطُّ إِلَّا بَعْدَ تَمْهِیلٍ وَ رَخَاءٍ وَ لَمْ يَجْبُرْ عَظْمَ أَحَدٍ مِنَ الْأُمَمِ إِلَّا بَعْدَ أَزْلٍ وَ بَلَاءٍ وَ فِی دُونِ مَا اسْتَقْبَلْتُمْ مِنْ عَتْبٍ وَ مَا اسْتَدْبَرْتُمْ مِنْ خَطْبٍ مُعْتَبَر.

توصیه‌ی مهم آن است که خود را همواره در میدان بدانید: فاذا فَرغتَ فَانصَب، همیشه خداوند را حاضر و کمک‌کار خود بدانید: و الی ربک فارغب، و پیروزیها ما را دچار غرور و غفلت نکند: اذا جاء نصرالله و الفتح و رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجاً فسبح بحمد ربک واستغفره انه کان تواباً اینها پشتوانه‌های حقیقی یک ملت مؤمن است.
توصیه‌ی دیگر، بازخوانی دائمی اصول انقلاب است. شعارها و اصول باید تنقیح و با مبانی و محکمات اسلام تطبیق داده شوند. استقلال،‌ آزادی،‌ عدالتخواهی، تسلیم نشدن در برابر استبداد و استعمار، نفی تبعیضهای قومی و نژادی و مذهبی، نفی صریح صهیونیزم. اینها ارکان نهضت‌های امروز کشورهای اسلامی است و‌ همه برگرفته از اسلام و قرآن است.

اصولتان را روی کاغذ بنویسید؛ اصالتهای خود را با حساسیت بالا حفظ کنید؛ نگذارید اصول نظام آینده‌ی شما را دشمنان شما بنویسند؛ نگذارید اصول اسلامی در پای منافع زودگذر قربانی شود.
 
انحراف در انقلابها از انحراف در شعارها و هدفها، آغاز میشود. هرگز به امریکا و ناتو و به رژیمهای جنایتکاری چون انگلیس و فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز سرزمین شما را میان خود تقسیم و غارت کردند اعتماد نکنید؛ به آنها سوء ظن داشته باشید و لبخند آنها را باور نکنید؛ پشت این لبخندها و وعده‌ها، توطئه و خیانت نهفته است. راه‌حل خود را خود با بهره‌گیری از سرچشمه‌ی فیاض اسلام به دست آورید و نسخه‌های بیگانه را به خودشان پس دهید.

توصیه‌ی مهم دیگر پرهیز از اختلافات مذهبی، قومی، نژادی، قبیله‌ئی و مرزی است. تفاوتها را به رسمیت بشناسید و آن را مدیریت کنید. تفاهم میان مذاهب اسلامی کلید نجات است. آنها که آتش تفرقه‌ مذهبی را با تکفیر این و آن دامن می‌زنند، اگر خودشان هم ندانند مزدور و عمله‌ی شیطانند.

نظام‌سازی کار بزرگ و اصلی شما است. این کاری پیچیده و دشوار است. نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی، یا ناسیونالیسم افراطی، یا گرایشهای چپ مارکسیستی خود را بر شما تحمیل کند.

اردوگاه شرق چپ فرو ریخت و بلوک غرب فقط با خشونت و جنگ و خدعه بر سر پا مانده و عاقبت خیری برای آن متصور نیست.

گذشت زمان به زیان آنها و به سود جریان اسلام است.

هدف نهائی را باید امت واحده‌ی اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید بر پایه‌ی دین و عقلانیت و علم و اخلاق،‌ قرار داد.

آزادی فلسطین از چنگال درنده‌ی صهیونیستها نیز هدفی بزرگ است. کشورهای بالکان و قفقاز و آسیای غربی پس از هشتاد سال از چنگال شوروی سابق نجات یافتند؛ چرا فلسطین مظلوم نتواند پس از هفتاد سال از اسارت صهیونیستهای ظالم نجات یابد؟

نسل امروز کشورهای اسلامی این ظرفیت را دارد که به چنین کارهای بزرگی بپردازد. نسل جوان امروز مایه‌ی افتخار نسلهای پیشین خویش است. بقول شاعر عرب:
قالوا: ابوالصَّخر مِن شَیبان قُلتُ لَهُم    کلاّ لَعمَری ولکن منهُ شیبانٌ
وَ کَم اَبٍ قد عَلاَ بِابنٍ ذُری شَرَفٍ    کما عَلا برسول الله عدنانٌ
به نسل جوان خود اعتماد کنید، روح اعتماد به نفس را در آنان زنده کنید، و از تجربه‌های مجرّبان و پیران،‌ آنها را بهره‌مند سازید.

دو نکته‌ی مهم در اینجا وجود دارد:
اوّل آنکه ملتهای انقلاب کرده و آزاد شده یکی از مهمترین خواسته‌هایشان حضور و نقش قاطع مردم و آرائشان در مدیریت کشور است، و چون مؤمن به اسلامند، پس مطلوب آنان « نظام مردمسالاری اسلامی» است، یعنی حاکمان با رأی مردم برگزیده میشوند و ارزشها و اصول حاکم بر جامعه، اصول مبتنی بر معرفت و شریعت اسلامی است.

این خود میتواند در کشورهای گوناگون به اقتضای شرائط، با شیوه‌ها و شکلهای گوناگون تحقق یابد ولی با حساسیت کامل باید مراقب بود که این با دموکراسی لیبرال غربی اشتباه نشود. دموکراسی لائیک و در مواردی ضد مذهب غربی با مردمسالاری اسلامی که متعهد به ارزشها و خطوط اصلی اسلامی در نظام کشور است، هیچ نسبتی ندارد.

نکته‌ی دوم آن است که اسلامگرائی نباید با تحجّر و قشری‌گری و تعصّبهای جاهلانه و افراطی مشتبه گردد. مرز میان این دو نیز باید پر رنگ باشد. افراطهای مذهبی که غالباً با خشونت کور همراه است، عامل عقب‌ماندگی و دور شدن از هدفهای والای انقلاب است، و این به نوبه‌ی خود مایه‌ی جدا شدن مردم و در نتیجه شکست انقلاب خواهد بود.

خلاصه کنم: سخن از بیداری اسلامی، سخن از یک مفهوم نامشخص و مبهم و قابل تأویل و تفسیر نیست؛ سخن از یک واقعیت خارجی مشهود و محسوس است که فضا را انباشته و قیامها و انقلابهای بزرگی را پدید آورده و مهره‌های خطرناکی از جبهه‌ی دشمن را ساقط کرده و از صحنه بیرون رانده است. با این حال، صحنه همچنان سیّال و نیازمند شکل دادن و به سرانجام رساندن است. آیاتی که در طلیعه‌ی سخن تلاوت شد دستورالعمل کامل و کارسازی است؛ برای همیشه و بویژه در این برهه‌ی حساس و سرنوشت‌ساز. خطاب به پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله است، ولی در واقع ما همگی بدان مخاطب و مکلّفیم. در این آیات،‌ تقوا با همان معنی بلند و گسترده‌اش، اوّلین توصیه است، و سپس سرپیچیدن از فرمانبری کافران و منافقان، و پیروی از وحی الهی، و سرانجام توکل و اعتماد به خداوند.

بار دیگر این آیات را مرور کنیم: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم یا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ ‌اللَّهَ وَ لا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ الْمُنافِقینَ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَلیماً حَکیماً(١)     وَ اتَّبِعْ ما يُوحى‏ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ إِنَّ اللَّهَ کانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبیراً (٢) وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ وَکیلاً.
والسلام علیکم و رحمةالله

 

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 119 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: حركت‌های عظیم اسلامی مقدمه تحولی بزرگ‌تر و حاكمیت اسلام است

 

حرکتهای عظیم اسلامی اخیر در دنیای اسلام، مقدمه تحولی بزرگ‌تر و حاکمیت اسلام است.

به گزارش بیداری اسلامی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه شنبه شب در دیدار علما، نخبگان و روشنفکران شرکت کننده در پنجمین مجمع عمومی جهانی اهل بیت علیهم السلام و همچنین نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف، ضمن بیان ظرفیت‌های پیروان اهل بیت علیهم‌السلام و همچنین تهدیدهای پیش روی جهان تشیع و امت اسلامی، تأکید کردند: حرکتهای عظیم اسلامی اخیر در دنیای اسلام، مقدمه تحولی بزرگ‌تر و حاکمیت اسلام است و موضع پیروان اهل بیت علیهم السلام حمایت از این حرکت های اسلامی است.


رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در تالار آئینه حرم مطهر امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس برگزار شد، در بیان ظرفیت‌ها و امتیازات مکتب اهل بیت علیهم السلام خاطر نشان کردند: اولین ملت و کشوری که توانست نظام مبتنی بر اسلام و قرآن را به‌وجود آورد، یک ملت و کشور پیرو اهل بیت علیهم السلام بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: امروز جوانان کشورهای اسلامی برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود، بجای مکاتب مادی متوجه تعالیم اسلامی شده‌اند و این افتخار به برکت حرکت ملت ایران به‌وجود آمده است.

*
موضع ما حمایت و تقویت حرکت‌ها در مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن است

ایشان حرکت‌های اسلامی اخیر در مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن را از الطاف الهی خواندند و خاطرنشان کردند: موضع ما حمایت از این حرکت‌ها و تقویت آنهاست و امیدواریم این حرکت‌های اسلامی منجر به قطع کامل سلطه دشمنان اصلی یعنی صهیونیست‌ها و آمریکا شود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در کنار این امتیازات و ظرفیت‌ها باید مراقب تهدیدها و آسیب‌ها نیز بود که از جمله آنها ایجاد اختلاف میان مذاهب گوناگون اسلامی بویژه شیعه و سنی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی با انگیزه‌های سیاسی بین‌المللی انجام می‌گیرد، افزودند: دنیای استکبار در کنار سیاست اسلام هراسی، سیاست شیعه هراسی را نیز بصورت ویژه دنبال می‌کند که باید در مقابل این تلاش‌ها کاملا هوشیار بود.

ایشان با تأکید بر اعتقاد راسخ پیروان اهل بیت علیهم السلام بر وحدت میان امت اسلامی خاطر نشان کردند: سعادت امت اسلامی به‌ویژه سعادت شیعیان در گرو اتحاد میان امت اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شکست مکاتب مادی در پاسخگویی به نیازهای بشری و سؤالات جدید، تأکید کردند: باید معارف دینی از جمله معارف اهل بیت علیهم السلام متناسب با نیازهای روز در اختیار مسلمانان و جوامع غیراسلامی قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان تأکید کردند: تحولات کنونی در دنیای اسلام نوید بخش آینده روشنی است و نشانه‌های این آینده روشن و تحول عظیم آشکار شده است.

در ابتدای این دیدار شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، شیخ حسن سلطان از بحرین، حجت الاسلام اکبری از افغانستان، سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، حجت الاسلام شیخ العمری از عربستان و هاجر حسینی از آمریکا، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص تحولات منطقه و بیداری اسلامی و رشد روزافزون گرایش به اسلام در جهان پرداختند و ضرورت هوشیاری در مقابل تهدیدهای دشمنان امت اسلامی و لزوم وحدت بیش از پیش دنیای اسلام را مورد تأکید قرار دادند.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام ضمن ارائه گزارشی از اجلاس پنجم مجمع عمومی، به حضور بیش از 500 فرهیخته و نخبه از ١١٠ کشور جهان در این اجلاس اشاره کرد.

کامل هاشمی بازدید : 64 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، با اشاره به اقدام تاریخی و بی‌سابقه امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه در تشكیل نظام سیاسی مبتنی بر فقه اسلامی، به تبیین چالش ظاهری میان حفظ هویت و اصول نظام با تحقق نیافتن برخی اهداف مادی و معنوی پرداختند و ضمن تشریح معنای صحیح ولایت مطلقه فقیه و تأكید بر لزوم تصحیح و تكمیل مستمر مسیر حركت نظام افزودند: حوادث بسیار عظیمی در منطقه در حال رخ دادن است كه باید با تبیین دقیق و صحیح مفهوم مردمسالاری دینی برای ملت‌های مسلمان، خلاء موجود را در زمینه جهت‌گیری آینده این حوادث، پُر كرد.
ایشان، با اشاره به سابقه بسیار دیرین فقه سیاسی در فقه شیعه خاطرنشان كردند: با وجود این سابقه عریق و ریشه‌دار، نظام سازی بر اساس فقه اسلامی تا قبل از امام راحل عظیم‌الشأن سابقه نداشته است و آن بزرگوار، اول كسی است كه در مقام نظر و عمل، یك نظام سیاسی را بر مبنای مردمسالاری دینی و ولایت فقیه، مطرح و ایجاد كرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از بیان اهمیت بی‌بدیل و تاریخ‌ساز اقدام امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه در نظام‌سازی سیاسی، افزودند: تحقق اهداف كلان مادی و معنوی این نظام، بطور طبیعی به زمان طولانی نیاز دارد و به همین علت، در كوتاه‌مدت و میان‌مدت ممكن است این تصور در ذهن برخی پیش آید كه حفظ و پایبندی به اصول و مبانی نظام، مانع از دسترسی به پیشرفت و محقق شدن اهداف شده است.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین نگاه صحیح به این چالش بزرگ، به صبر پُر عظمت امام در تحمل فشارها و دشواری‌ها اشاره كردند و افزودند: امام، هیچگاه چه در مسائل داخلی و چه در مسائل خارجی از مبانی و اصول، كوتاه نیامد و ضمن پیگیری اهداف، همواره به هویت نظام، كاملاً وفادار بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیگیری توأمان هر دو طرف این چالش، یعنی حفظ هویت نظام و دستیابی به پیشرفت‌های مادی و معنوی را راه حل مسئله دانستند و خاطرنشان كردند: باید این واقعیت را یك اصل مهم و قطعی دانست كه حفظ اصول نظام و پیشرفت و تعالی كشور، هم‌جهت و سازگارند و نباید بخاطر برخی مشكلات به قناعت حداقلی اكتفا كرد و از اصول كوتاه آمد.
ایشان، حفظ هویت نظام و پیگیری همزمان روند تحقق اهداف مادی، علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را كاری مهم، پیچیده و سخت برشمردند و خاطرنشان كردند: پیشرفت‌های امروز كشور كه در سایه حفظ اصول بدست آمده با وضع ایران در اول انقلاب قابل مقایسه نیست و این حقیقت نیز نشان می‌دهد كه پیشرفت و تعالی جامعه، با حفظ اصول و هویت نظام امكان‌پذیر است، ضمن این كه نصرت الهی نیز تنها در پرتو وفاداری به مبانی اسلام ، شامل حال ملت و كشور خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در دومین نكته از سخنانشان در جمع اعضای مجلس خبرگان، به تبیین لزوم تصحیح و تكمیل مستمر مسیر حركت نظام پرداختند
ایشان، نظام‌سازی را امری جاری و نه دفعی و یكباره خواندند و افزودند: اصلاح و تكمیل مسیر حركت، جزو متمم نظام‌سازی است و باید با رصد و بررسی مداوم، اشتباهات را تصحیح، نواقص را رفع و نظام‌سازی را تكمیل كرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در ادامه همین بحث، موضوع ولایت مطلقه فقیه را ناظر به بحث نظام‌سازی و اصلاح حركت نظام دانستند و افزودند: بُعد مهمی از مفهوم اطلاق كه ابتدا در قانون اساسی نبود و امام به ولایت فقیه منضم و اضافه كردند به همین مسئله باز می‌گردد.
رهبر انقلاب افزودند: ولایت مطلقه فقیه یعنی انعطاف‌پذیری دستگاه ولایت. و معنای این مسئله این است كه مجموعه دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر كه رهبری در رأس آنها قرار دارد بطور دائم با انتخاب آنچه درست‌تر و كامل‌تر است، خود را بطور مدام متحول كنند و با تكمیل نظام‌سازی، كشور را به پیش ببرند.
ایشان با اشاره به تناقض ذاتی فهم دشمنان از مفهوم ولایت مطلقه فقیه افزودند: آنها می گویند ولایت مطلقه یعنی كشور بر اساس میل فقیه عادل حركت كند در حالیكه فقیهی كه عادل است نمی تواند به میل خود عمل كند.
رهبر انقلاب در تعبیر دیگری افزودند: مطلقه یعنی در دستِ كلیددار اصلی نظام، حالت انعطافی وجود دارد كه می تواند هر جا لازم شود مسیر را تصحیح و تكمیل كند.
ایشان در تشریح تفاوت برداشت‌ها از مفهوم انعطاف‌پذیری در بحث ولایت فقیه افزودند: برداشت خطرناكی كه باید از آن بر حذر بود اشتباه گرفتن انعطاف با انحراف و كوتاه آمدن در مقابل فشارهای بیرونی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه تأكید كردند: نباید بخاطر فشارهای سیاسی ـ تبلیغاتی دشمنان قسم‌خورده اسلام و ایران، در هیچ مسئله‌ای، از اصول و مبانی كوتاه آمد و در چارچوب‌های غربی حركت كرد چرا كه این مسئله تجدیدنظر و انحراف است نه انعطاف.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین برداشت صحیح از انعطاف‌پذیری، پاسخ بروز به مسائل تازه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و دیگر زمینه‌ها اشاره كردند: بعنوان مثال در بحث بانك‌داری اسلامی و یا موارد دیگر، مسائل تازه‌ای بروز میكند كه فقه مكلف است آنها را حل كند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد از برآورده نشدن انتظار ایشان در ایجاد كرسی‌های آزاد فقهی در حوزه علمیه قم افزودند: باید در حوزه، درسهای خارج استدلالیِ قوی، مخصوص فقه حكومتی، وجود داشته باشد تا درباره مسائل و چالش‌های نو به نو بحث فقهی شود و سپس نتایج این مباحث در اختیار نخبگان و روشنفكران دانشگاهی و غیردانشگاهی قرار گیرد تا آنها را به فرآورده‌هایی قابل استفاده برای افكار عمومی تبدیل كنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان درباره آثاری كه نظام‌سازی امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیهمی تواند در بر داشته باشد به حوادث عظیم ماه‌های اخیر در مصر، تونس، لیبی و یمن اشاره كردند و افزودند: دیكتاتورهای متكی به آمریكا و غرب یكی پس از دیگری سرنگون می‌شوند و آینده ملت‌ها در معرض احتمالات گوناگونی است كه باید این احتمالات را به طور دقیق تحت نظر داشت.
رهبر انقلاب، در اختیار گرفتن زمام امور تحولات جاری منطقه را بدست نخبگان دینی، یكی از احتمالات مطرح دانستند اما افزودند: بازگشت عوامل نظام‌های دیكتاتوری سابق با ظاهری متفاوت و نیز خطر بسیار بزرگ استقرار نظام‌های وابسته به غرب تحت پوشش دموكراسی و آزادی در این كشورها، از دیگر مسیرهای محتمل است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند در این اوضاع و احوال پیچیده، طرح موضوع مردم‌سالاری دینی می تواند به كمك ملت‌های منطقه بشتابد و بعنوان هدیه و یادگار امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه نیازهای آنان را برطرف سازد و با روشن كردن آینده ملت‌های منطقه، نگذارد دشمنان از خلاءهای موجود استفاده كنند.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنانشان، ماه مبارك رمضان امسال را برای مردم ایران و نظام اسلامی پر بركت‌تر و با صفاتر از گذشته خواندند و افزودند: حضور با طراوت و شوق‌آفرین انبوه جوانان، نوجوانان و دیگر قشرهای ملت مؤمن ایران در جلسات تلاوت قرآن و مراسم ذكر و دعا و نیایش، حضور سیاسی آگاهانه و معتقدانه در مراسم روز جهانی قدس و حالت خشوع و تضرع ملت در عید سعید فطر، همه و همه نشانه‌های رحمت و لطف الهی است و این باران فضل الهی جز با اخلاص و ایمان و اعتقاد عمیق ملت به مبانی اسلام، با هیچ انگیزه دیگری، قابل تحقق نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با استناد به آیات قرآنی نصرت مؤمنین را تجلی نصرت الهی به نظام اسلامی خواندند و افزودند: ایمان ملت و یاری آنان، زمینه كارهای بزرگ را برای نظام اسلامی فراهم می‌كند.
ایشان، با اشاره به انواع وسایلی كه دشمنان با اتكاء به آنها انحراف اخلاقی جوانان را دنبال می‌كنند افزودند: با همه این اقدامات، مردم به توفیق الهی، از ایمان راسخ برخوردارند و وجود جوانان با ظواهر متفاوت در مراسم معنوی، نشان میدهد كه نسل جوان دل در گرو محبت الهی دارد و همین جهت، شیرینی نصرت مؤمنین و نصرت پروردگار را به همراه آورده و خواهد آورد.

 

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 52 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 


 ياران جنبش 14 فوريه بحرين با استقبال از سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خطبه‌هاي روز عيد فطر، اعلام كردند كه سخنان رهبر ايران مرهمي بر زخم‌هاي ملت مظلومي است كه هر روز در معرض سركوب‌هاي رژيم آل‌خليفه قرار مي‌گيرد.

 به گزارش بیداری اسلامی، "ياران انقلاب 14 فوريه بحرين در بيانيه خود به سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران اشاره كردند.

در بخش‌هايي از متن بيانيه ياران انقلاب 14 فوريه بحرين به مناسبت روز عيد فطر كه نسخه‌اي از آن به خبرگزاري فارس مخابره شده، آمده است

رهبر انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين جهان،‌سيد علي حسيني خامنه‌اي (دام ظله وارف) نگراني عميق خود را از رنج‌ها، ظلم و شكنجه كه ملت بحرين از سوي نيروهاي آل‌خليفه از آن رنج مي‌برند را اعلام كردند و معظم‌ له از انقلاب مردم بحرين به عنوان انقلابي مظلوم ياد كرد كه به خواست خدا پيروز خواهد شد.

اين بيانات در خطبه‌هاي نماز عيد فطر مبارك كه صبح روز چهارشنبه با حضور ميليون‌ها نفر از فرزندان ملت ايران در دانشگاه تهران برگزار شد، ايراد گرديد.

رهبر ايران در سخنراني خود در روز چهاردهم خرداد در سالروز ارتحال امام خميني (رضوان‌الله تعالي عليه) در مرقد امام خميني كه سه ماه پيش ايراد شد، اشاره كرد كه ملت بحرين مظلوميت‌هاي متعددي را از جوانب و ابعاد مختلفي در سايه سكوت بين‌المللي، غربي و عربي متحمل مي‌شود. اين مظلوميت‌ها در سايه اشغالگري نيروهاي عربستاني و نيروهاي سپرجزيره در بحرين صورت مي‌گيرد.
 
ياران انقلاب 14 فوريه بحرين بار ديگر از مواضع رهبر انقلاب اسلامي ايران و ولي امر مسلمين، به دليل مواضع تاريخي خود در قبال مظلوميت ملت بحرين و دفاع وي از حقوق ملت بحرين و خواسته‌هاي عادلانه و بر حقش تشكر و قدرداني مي‌كند.

در اين بيانيه آمده است: بدرستي‌كه مواضع رهبر انقلاب اسلامي ايران،‌ نشانگر احساسات پاك وي و ديدگاه‌هاي بنيادي ‌اش در قبال مظلوميت مردمي است كه از ساده‌ترين حقوق سياسي و اجتماعي خود محروم هستند.

مواضع رهبر ايران مرهم و دارويي براي زخم‌هاي ملت ما است كه هر روز در معرض سركوب‌هاي رژيم آل‌خليفه‌اي است كه از سوي نيروهاي سعودي حمايت مي‌شوند.

اين بيانيه افزود: ملت ما از مواضع معظم‌له آگاه شده است و اين سخنان را چراغ راه خود براي ادامه مقاومت و جهاد خود تا پيروزي بر فرعون بحرين و حكومت ديكتاتوري مستبدانه‌اش قرارمي‌دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ايران امروز در سخنراني نماز عيد فطر با ابراز نگرانی شدید از وضع ملت بحرین اعلام كردند: به این مردم[بحرين] مظلوم، ظلم و جفا می شود و به وعده های داده شده عمل نمی شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته هر حرکتی که برای خدا باشد به طور قطع به پیروزی می رسد و این سنت الهی، در همه جا صادق است.

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 99 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 

رهبر معظم انقلاب روز عيد فطر در ديدار جمعي از مسئولان و اقشار مختلف مردم در حسينيه امام خميني(ره) بيداري اسلامي در منطقه را، بازگشت مسلمانان به هويت اصيل اسلامي خود دانستند و تاكيد كردند: شكوه و عظمت امت اسلامي در بازگشت به قدرت اسلام و اتكال به خداوند متعال و شناخت توانائي هاي شگرف خود است.
ايشان با تاكيد بر اينكه بيداري اسلامي در منطقه و حضور مردم درصحنه براي به دست گرفتن سرنوشت خود، تجربه اي بسيار مهم و ارزشمند در تاريخ اسلام است، افزودند: حوادثي كه امروز در مصر، تونس، يمن، ليبي، بحرين و برخي كشورهاي ديگر در حال وقوع است، حوادثي تعيين كننده و سرنوشت ساز براي ملتهاي مسلمان است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اگر اراده ملتهاي اسلامي بر كساني كه سعي در مداخله در كشورهاي اسلامي دارند، غلبه پيدا كند، كشورهاي اسلامي تا مدتهاي طولاني، حركتي پيش رونده خواهند داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اما اگر دنياي استكبار و سردمداران سلطه و صهيونيزم جهاني از جمله رژيم مستكبر و ظالم آمريكا، بتوانند بر اين امواج سوار شوند و مديريت صحنه را بدست بگيرند، قطعا دنياي اسلام تا دهها سال دچار مشكلات بزرگ خواهد بود.
ايشان وظيفه امت اسلامي بويژه نخبگان سياسي و فرهنگي دنياي اسلام را براي جلوگيري از بروز چنين اتفاق ناگواري، بسيار مهم و حساس خواندند و تاكيد كردند: امروز، روز امتحان بزرگ كشورها و ملتهاي اسلامي است زيرا ملتهاي مسلمان به توانايي خود و قدرت شگرف و كارايي آن، شناخت پيدا كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي، عملكرد ملت بزرگ ايران در سي سال گذشته را نمونه آشكاري از استقامت و بهره گيري از همه توان، در مسير صراط مستقيم برشمردند و افزودند: اكنون نتايج اين استقامت سي ساله آشكار شده و مقطع فعلي يكي از درخشان ترين مقاطع حيات تاريخي ملت ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اين سي سال، نسلهاي پي درپي، با يك هدف و انگيزه در مقابل فشارهاي استكبار از جمله تحريم ها، و تهديدهاي نظامي، سياسي و امنيتي ايستادگي كردند و امروز ملت ايران، ملتي عزيز، مقتدر، پيش رونده، اميدوار به آينده و داراي چشم انداز روشني است.

کامل هاشمی بازدید : 89 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

 

امروز امت اسلامى درگير حوادث بزرگى است. آنجورى كه ما ميفهميم و ما احساس ميكنيم، اين تجربه‌اى كه امروز در كشورهائى از دنياى اسلام تحقق پيدا كرده و بيدارى اسلامى منجر به حضور مردم در عرصه‌ى تعيين سرنوشت خود شده، يكى از آن تجربه‌هاى بسيار مهم و ارزشمند تاريخ اسلام است. آنچه كه شما ملاحظه ميكنيد در مصر، در تونس، در ليبى، در يمن، در بحرين و در برخى از كشورهاى ديگر اتفاق افتاده است، كه مردم خودشان وارد صحنه شده‌اند، ملتها خودشان همت گماشته‌اند بر اينكه سرنوشت خودشان را در دست بگيرند، اين از آن حوادث فوق‌العاده بزرگ و تعيين كننده است؛ اين ميتواند براى مدتهاى طولانى، مسير تاريخ امت اسلام و مسير اين منطقه را تعيين كند.

اگر ملتهاى مسلمان در اين حركتى كه آغاز كرده‌اند، ان‌شاءالله بتوانند مراقبت كنند، بتوانند اراده‌ى خودشان را بر اراده‌ى كسانى كه سعيشان مداخله‌ى در كشورهاى اسلامى است، غلبه بدهند، تا مدتهاى طولانى كشورهاى اسلامى يك حركت پيشرونده را خواهند داشت؛ اما اگر خداى نكرده دشمنان اسلام و مسلمين - يعنى دنياى استكبار، سردمداران سلطه، صهيونيسم جهانى، رژيم مستكبر و ظالم آمريكا - بتوانند بر اين امواج سوار شوند، اگر خداى نكرده بتوانند بر عزم ملتها فائق بيايند و كنترل كار را به دست بگيرند و حوادث را به سمت آنچه كه خودشان ميخواهند، هدايت كنند، مسلّماً دنياى اسلام باز تا ده‌ها سال دچار مشكلات بزرگ خواهد بود. امت اسلامى نبايد بگذارد. نخبگان سياسى و فرهنگى نبايد اجازه دهند كه دشمنان كشورهاى اسلامى بر عزم ملتهاى مسلمان فائق بيايند.

روز امتحان بزرگى است براى كشورهاى اسلامى و ملتهاى مسلمان. تاكنون خود ملتها هم تا اين حد به توانائى‌هاى خودشان واقف نبودند. امروز ملتها ميدانند كه چه قدرتى دارند و اراده‌ى آنها چقدر ميتواند كارساز باشد. اين شناخت ملتها از خود، نعمت بزرگى است. البته سلطه‌گران عالم و سردمداران امپراتورى‌هاى سلطه و قدرت هم فهميده‌اند در دنياى اسلام چه خبر است؛ لذا بيكار نميمانند، آنها هم نقشه ميكشند.

امروز روزى است كه ملتهاى مسلمان به هويت اصيل و اسلامىِ خودشان برگردند. آنچه در درون ما از نيرو و عظمت و شكوه وجود دارد، ناشى از ايمان به اسلام و اعتقاد به قدرت پشتيبان الهى و اتكال به خداى متعال است؛ اين است آن قدرتى كه هيچ قدرتى بر آن فائق نمى‌آيد؛ اين را بايستى هرچه بيشتر در دل خودمان، در عملِ خودمان تجلى ببخشيم.

کامل هاشمی بازدید : 66 سه شنبه 20 فروردین 1392 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: هنر امام درتعیین اصول مستحکم انقلاب

 

نكات اساسي سيره ي امام
آنچه در سيره ي امام بزرگوار ما برجسته است، يكي، دو مورد نيست. حقيقتاً اين انسان والا و برجسته، ابعادي از زندگي خود را در معرض آموزش و تعليم امت اسلامي قرار داد؛ ولي دو، سه نكته ي اساسي در زندگي آن بزرگوار وجود دارد كه هرگز نبايد از ديد ما مؤمنين به رسالت امروزي اسلام، پوشيده بماند.
اولين مسأله اين است كه آن بزرگوار، همه ي كارهاي خود را براي خدا انجام مي داد و شايد فتح دلهاي آحاد امت اسلامي در سراسر عالم ـ با اختلاف سلايق و مسلكها و تربيتها و مؤثرات ـ كه بدون هيچ تفاوتي، در مقابل عظمت و راه و پيام او، طوع و تسليم بودند و همراهي نشان دادند، ناشي از اخلاص آن بزرگوار بود. او براي خدا حرف مي زد، براي خدا اقدام مي كرد، براي خدا قهر مي كرد، براي خدا حمايت مي كرد و حاضر بود نپسنديدن آحاد مردمي را براي خدا تحمل كند و تنها بماند و حركت نمايد.
اخلاص او، نقطه ي اساسي حياتش بود. راه آن بزرگوار هم، فقط با اخلاص طي شدني است. توده هاي مردم، بحمدالله اين اخلاص را دارند و نشان داده اند. بزرگان و پيشروان و رهبران و علما و انديشمندان و روشنفكران هم، هرجا كه اين اخلاص را به كار بگيرند و با اخلاص عمل كنند و براي خدا حرف بزنند و كار كنند، توفيق حتمي است. توفيق، به معناي تأثير سخن در دلهاست. يعني سخني كه صادقانه و براي خدا باشد، تأثير خود را در دلهاي مستعد مي گذارد و خدا اين تأثير را به او مي دهد. آن بزرگوار، اين گونه بود.
به همين خاطر است كه دشمنان، از اشاره و يك كلمه ي سخن او، واهمه مي كردند و دوستان دلگرم مي شدند. در حوادث دشوار، سخن امام توانست دلهاي افسرده را ـ نه فقط در محدوده ي ايران، بلكه در سرتاسر آفاق اسلامي ـ گرمي ببخشد و حركت را تضمين كند. به هيچ وجه نبايد اين خصوصيت را دست كم بگيريم؛ مخصوصاً ما و كساني كه براي خود، مسئوليت و وظيفه ي خطيري قايل هستيم.
نكته ي ديگر اين است كه او نظر وسيعي به دنياي اسلام داشت و به دنبال همين ديدگاه وسيع، اعتقاد راسخ او به لزوم اتحاد مسلمين بود. اين، آن نكته ي اساسي است. مسأله اين نيست كه مذاهب يا فرق اسلامي و طوايف گوناگون سياسي و اعتقادي و مسلكي و غيره، چه تعداد جمعيت يا چه قدر قدرت سياسي و اجتماعي دارند يا ندارند؛ مسأله اين است كه اگر ما براي مشكلات جهان اسلام، به دنبال چاره اي هستيم، يا به تعبير درست تر، اگر ما براي سربلندي و عظمت و عزّت اسلام و قرآن مجاهده مي كنيم، اين با اختلاف و درگيري بين مسلمين سازگار نيست. امام(ره)، از قبل از پيروزي انقلاب، اين هدف را دنبال مي كردند و به آن توصيه مي نمودند. بعد از پيروزي انقلاب هم، به طريق اولي اين كار را كردند.
بيانات در ديدار با ميهمانان خارجي مراسم اولين سالگرد ارتحال امام خميني ( ره ) ـ 16/3/69

بيداري اسلامي علي رغم خواست مستكبران
اين انقلاب، چون با نام خداست، هميشه با شيطانها مواجه است. چون معتقد به طرفداري از مستضعفان و مظلومان است، هميشه با قلدران و زورگويان و مستكبران، دست به گريبان است. چون براي ارزشهاي انساني حركت مي كنيد، هميشه كساني كه با ارزشهاي انساني مخالفند، از شما ناراضيند. بايد شما آبديده باشيد. بايد شما روحاً و قلباً مجهز باشيد.
اين ملّت، پرچم عظيمي را در دست دارد. اين پرچمي كه شما به اهتزاز درآورديد، دنيا را بيدار كرده است. ببينيد امروز در فلسطين، چه خبر است. ببينيد در شمال آفريقا، چه خبر است. ببينيد چگونه اسلام در جوامع اسلامي، حق خود را باز مي يابد و به دست مي آورد. اين كارها را شما كرديد.
در مقابل فرهنگ كفر و استكبار، مسلمين را ضعيف بار آورده بودند كه احساس ضعف مي كردند. در جاهايي كه امروز ميليونها مسلمان توانسته اند سهم و حقي در حكومتها به دست بياورند، تا قبل از انقلاب اسلامي، كسي جرأت نمي كرد دم از اسلام بزند. در اين كشورهاي اسلامي كه امروز ائمه ي جمعه و جماعاتشان، تشكيلات به وجود مي آورند و مسجدها رونق پيدا مي كنند و كانون تحرك مي شوند، تا ديروز مسجدها متعلق به يك مشت پيرمرد از كار افتاده بود. امروز آن مسجدها، جاي جوانان و كانون جنبشهاست. اين را شما كرديد. اين را حركت شما و قائد عظيم الشأنتان ـ آن مرد الهي ـ بود كه انجام داد.
براي همين است كه دشمنان اسلام، از شما عصبانيند. «ولن ترضي عنك اليهود و لاالنّصاري حتّي تتّبع ملّتهم»25. تا از اسلام دست برنداريد، دشمنان اسلام با شما مخالفند. منتها نكته اي كه در اين جاست، اين است كه دشمن مي خواهد بگويد اگر من با كسي مخالف بودم، او بايد از بين برود! اين را به ملّتهاي ضعيف باورانده بودند. حالا عكسش ثابت مي شود و معلوم مي گردد كه هر كس با اسلام مخالف است، بايد برود. اسلام جاي خود را در عالم باز كرده است و بازتر هم خواهد كرد. قبل از انقلاب شما، در بعضي از كشورهايي كه امروز مردم آن، پرچم اسلام را بلند كرده اند، در ملأ عام كسي جرأت نمي كرد بگويد من مسلمانم، يا اعمال مسلماني را بجا بياورد و نماز بخواند؛ اما امروز صداي تكبيرشان، فضاي آن كشورها را انباشته است.
استكبار، چه بخواهد و چه نخواهد؛ امريكا، چه بخواهد و چه نخواهد؛ صهيونيسم، چه بخواهد و چه نخواهد، اسلام از نو بيدار شده و اين قهرمان عظيم قرنها، دوباره در وسط صحنه بپاخاسته است. هيچ كاري هم از دست دشمنان اسلام ساخته نيست. اكثر كاري كه مي توانند بكنند، اين است كه از حقد و بغضشان، مسلمانان را در حريم امن الهي، به خاك و خون بكشند. بيشتر از اين، چه كار مي توانند بكنند؟ حداكثر كاري كه مي توانند بكنند، اين است كه ملّتي را كه امروز عاشق ترين ملّتهاي مسلمان به ياد و نام خداست، از زيارت خانه ي خدا مصدود و ممنوع كنند؛ كمااين كه كردند. بله، دلهاي ما به خاطر محروميت از زيارت خانه ي خدا، پر است. قلبهاي ما شكسته و بغض، گلوي ما را گرفته است. اما همين عمل دشمنان اسلام و ايادي و مزدورانشان، باز به عظمت اسلام خواهد انجاميد و مظلوميت ملّت ايران، آشكارتر خواهد شد و همين مظلوميت است كه حقانيت ما را ثابت مي كند.
بيانات در ديدار با خانواده هاي شهداي هفتم تير و مكه ي مكرمه، اقشار مختلف مردم همدان، گناباد، راميان و شرق تهران، مسئولان و كاركنان قوّه ي قضاييه و سازمان تبليغات اسلامي ـ 20/4/69
ارزش انقلاب و انقلابگري
انقلاب، يك ارزش است. آن كساني كه تلاش مي كنند انقلاب و انقلابگري را ضد ارزش كنند، همان كساني هستند كه بيشترين ضربه را از انقلاب خورده اند. ترديد در مفاهيم انقلابي، ضد ارزش است. ترديد در مبارزه ي با قدرتهاي ستمگر و سلطه گر و ظالم، ضد ارزش است. راه نجات ملّتها، در استقلال آنها از قدرتهاي ستمگر است. هميشه سعي قدرتهاي ستمگر اين بوده كه به ملّتها ثابت كنند بي خود تكان مي خورند و اشتباه مي كنند. راه نجاتشان اين است كه زير بال ما بيايند و پلكان ديگري از پلكان عروج در امور مادّي و سلطه ي نابحق بشوند! اين را تفهيم مي كنند. ما باور نمي كنيم و نمي خواهيم بگذاريم ملّتهاي ديگر هم باور كنند.
بيانات در ديدار با مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و كارداران جمهوري اسلامي ايران ـ 1/5/69
هدايت و قدرت الهي، پشتيبان انقلاب
خدا را شكر مي كنيم كه ثابت كرد، آن دست قدرتمندي كه از روز اول، پشت سر اين انقلاب و اين كشور بود، همچنان پشت سر اين انقلاب و اين كشور است. خداي متعال از اوان نشانه هاي پيروزي اين انقلاب، در همه ي گذرگاههاي سخت، با قدرت كامله ي خود، مسؤولان و ملّت را هدايت كرده است و اين نكته يي بود كه امام بزرگوارمان عميقاً به آن معتقد بودند كه دست قدرتمندي، اين انقلاب و اين ملّت را هدايت مي كند. حالا هم همان طور شد و بحمدالله با پيروزي ملّت ايران و شما فداكاران و مبارزان راه حق و راه اسلام و با پيروزي و سربلندي اسلام و مسلمين، همه چيز به نحو مطلوب پيش مي رود و پيش رفت. اگر بنا بود كه افكار و ابتكارات بشري، در اين مورد بخواهند فكر كنند، بهتر از آنچه كه شد، ممكن نبود راه و خط روشني را بيابند. خداي متعال، خودش همه را هدايت كرد.
بيانات در ديدار با گروه كثيري از آزادگان ـ 29/5/69
ملّت ايران محور افتخار امّت اسلامي
برادران! ما در ميانه ي يك راه بسيار پرافتخار هستيم. اين نكته را نبايد هرگز از ياد ببريم. اين انقلاب، آرزوي همه ي ملّتهاي مسلمان بود. اگر بگوييم همه ي مصلحان و متفكران و آزادمردان طول تاريخ اسلام، آرزوي چنين روزهايي را براي اسلام و مسلمين داشته اند، مبالغه نكرده ايم. دشمنان اسلام براي از بين بردن كامل اسلام و قرآن و ارزشهاي اسلامي، نقشه هاي عجيبي طرح كرده بودند. در طول دهها سال، چه قدر ثروت خرج شد، چه قدر فكر شد، چه قدر جنايت انجام شد، چه قدر تبليغات دروغ شد، براي اين كه اسلام بكلي از صحنه ي زندگي بشر خارج بشود.
انقلاب ما، همه چيز را به عكس آنچه كه دشمنان اسلام و شيطانها مي خواستند، كرد. امروز، ملّتهاي اسلام بيدار شده اند. امروز، نهضت اسلامي در بسياري از كشورهاي اسلامي دنيا، اوج گرفته است. امروز، اسلام و انقلاب اسلامي و نهضت اسلامي، يك ارزش بزرگ ملي و اجتماعي و سياسي محسوب مي شود. امروز، كار به جايي رسيده است كه حتّي كساني كه با اسلام هيچ ميانه يي ندارند، براي مصلحت زمانه، دم از اسلام مي زنند! امروز، اسلام عزيز شده است. اين عزّت را چه چيزي به اسلام داد؟ خون شهيدان ما، زحمات و صبرها و مقاومتهاي شما، تلاشها و محنت پذيريها و صبرها و استقامتهاي خانواده هاي شما ـ اين مادران، اين پدران، اين همسران، اين فرزندان ـ تلاش مخلصانه ي كساني كه همه ي آرزوهاي جواني و مادّي را كنار گذاشتند و در خط اسلام، مبارزه و مجاهده كردند، اينها اثر كرد.
امروز، اسلام در دنيا عزّت پيدا كرده است. بحمدالله پايگاه اسلام عزيز و انقلابي هم، ايران اسلامي است و ملّت ايران محور همه ي اين افتخارات هستند. حقيقتاً ملّت ايران، ملّت بزرگ و عالي قدر و پرشور و بااستعدادي است. خدا اين ملّت را مي شناخت و خصوصيات اين ملّت را مي دانست كه عظيمترين بارها و مسئوليتها را ـ كه مسؤوليت احياي دوباره ي اسلام و زنده كردن قرآن و ارزشهاي اسلامي است ـ بر دوش اين ملّت گذاشت و بحمدالله اين ملّت هم موفق شده است؛ ليكن ما در ميانه ي راه هستيم و همه موظفيم كه تلاش و مجاهدت كنيم.
بيانات در ديدار با گروه كثيري از آزادگان ـ 29/5/69
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
25.
سوره ي بقره ، آيه ي 120.

کامل هاشمی بازدید : 92 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

بیانات در دیدار جمعی از شعرا

امروز شما چه بخواهيد، چه نخواهيد، چه خودتان بدانيد، چه ندانيد، چه تصديق بكنيد يا نكنيد، براى بسيارى از ملتها الگو و اسوه شده‌ايد.

 اين بيدارى اسلامى كه مشاهده ميكنيد، چه بگوئيم، چه نگوئيم، چه به رو بياوريم، چه نياوريم، چه ديگران به رو بياورند، چه نياورند، اثرگرفته‌ى از حركت عظيم ملت ايران است. اين انقلاب عظيم، اين انقلاب بزرگ، اين تحول بنيان‌برافكنِ سنتهاى طاغوتى و نظام طاغوتى و نظام سلطه، ملت ايران را به يك اسوه تبديل كرد. شما اگر بخواهيد به لوازم اسوه بودن و الگو بودن عمل كنيد، بايستى معرفت دينى و معرفت اسلامى خودتان را عمق ببخشيد.

کامل هاشمی بازدید : 54 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 


اوضاع منطقه يك اوضاع كاملاً بى‌سابقه‌اى است. بيدارى اسلامى و حادثه‌ى عظيمى كه در منطقه به وجود آمده است، اين يك چيزى است كه از اول انقلاب تا امروز در حيات جمهورى اسلامى شبيه اين يا چيزى نزديك به اين مطلقاً سابقه ندارد؛ كار بزرگى انجام گرفته، حادثه‌ى بزرگى اتفاق افتاده.

 اين كه ملتى مثل ملت مصر، اين حركت عظيم را انجام بدهند، رژيم را ساقط كنند، بعد شعارهاى اسلامى بدهند، موجوديت حكومت جعلىِ يهودى و صهيونيستى را اوضاع منطقه اينجور تهديد كند، اينها چيزهائى است كه اصلاً در ارزيابى‌هاى متعارف نميگنجد؛ خيلى چيز عظيمى است. خب، ما در يك چنين شرائطى قرار گرفتيم كه براى جمهورى اسلامى يك افق روشنِ عجيبى را ترسيم ميكند.

کامل هاشمی بازدید : 84 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

نويسنده مصري بااشاره‌به هشداررهبر جمهوري اسلامي ايران به مردم مصر براي ممانعت از انحراف انقلاب مصر اعلام كرد كه پس از 6 ماه اذعان مي‌كند كه رهبر ايران از خود مصري‌ها به انقلاب آنان آگاه‌تر بود.

به گزارش بیداری اسلامی، «نيفين مسعد» نويسنده مصري در مقاله‌اي در روزنامه الشروق با اشاره به بصيرت بالاي رهبر جمهوري اسلامي ايران اذعان كرد كه آگاهي و بصيرت ايشان به انقلاب مصر از خود مصري‌ها بيشتر بوده است


خانم مسعد در اين مقاله اذعان كرد: زماني كه علي خامنه‌اي در فوريه (بهمن‌ماه سال گذشته) اعلام كرد كه مصري‌ها در انقلاب خود از روح انقلاب اسلامي ايران الهام گرفتند، بسياري در مصر از اين حرف خشمگين شدند. [آن روز] با سربلندي گفتيم كه انقلاب ما انقلابي كاملا مصري است و سران آن جوانان هستند و همه در آن مشاركت كردند. نه امام و نه رنگي سياسي واحدي. [اما] امروز پس از گذشت شش ماه، اين شجاعت را دارم كه اعلام كنم اين مرد از خود ما مصري‌ها به انقلاب‌مان آگاه‌تر و بابصيرت‌تر بود

مسعد در ادامه به مراجعه خود به منابع پژوهشي (دو پايان‌نامه مصري) درباره انقلاب اسلامي ايران اشاره كرد و نوشت: زماني كه به انقلاب ايران مراجعه كردم شوكه شدم. هر كس اين دو پايان‌نامه را بخواند درمي‌يابد كه ما در مصر همان راهي را مي‌رويم كه در ايران رفته‌اند. البته با كمي اختلاف

مسعد افزود: در مارس 1979 (فروردين سال 1358) در ايران همه‌پرسي برگزار شد و در مارس امسال 2011 هم در مصر برگزار شد. در اولي از ايراني‌ها سوال شد كه آيا با جمهوري اسلامي در ايران موافقيد يا خير كه 98 درصد به اين سوال آري گفتند و در همه‌پرسي دوم در مصر سوال اين بود كه آيا با اصلاحات قانون اساسي موافقيد و بعد پنهان سوال اين بود كه آيا با ابقاي ماده دوم قانون اساسي و با ثبات موافقيد يا خير كه 77 درصد مصري‌ها پاسخ آري دادند

اين نويسنده مصري افزود: دريافتم كه رهايي [امام] خميني از نيروهاي سياسي شريك در انقلاب از ليبرال‌ها در سال 1980 گرفته تا چپ‌ها در سال 1981 به اقدام اخير برخي در مصر براي تحريك مصري‌ها عليه ليبرال‌ها و چپ‌ها و ملي‌گراها بسيار نزديك است

وي در ادامه با اشاره به اين گفته امام خميني(ره) كه قانون اساسي ايران بايد 100 درصد اسلامي باشد اعلام كرد كه مصر هنوز قانون اساسي خود را اصلاح نكرده است ولي در راه اين كار قدم گذاشته است و بحث‌هاي داغي درباره آن به راه افتاده است. صبح جمعه گذشته روزنامه الاخبار مصر خبري منتشر كرد مبني بر اينكه دكتر محمد يسري دبير كل هيئت حقوق و اصلاح خواستار تدوين قانون اساسي اسلامي با مشاركت علماي الازهر و شيوخ ديگر از جمله اخوان المسلمون شده است

وي در ادامه با اشاره به روي كار آمدن ابوالحسن بني‌صدر در ايران، درباره بني‌صدر مصر هشدار داد و نوشت: اين مقاله نزد من و براي وجدان من سنگين است زيرا چيزي را مي‌بينم كه ‍‍[آيت‌الله] خامنه‌اي آن را ديد، در نتيجه تا زماني كه نيروهاي مردمي [مصر] متحد نشوند و از توجه زيادي به دستاوردهاي سياسي دست برندارند و تا زماني كه كشور و ملي‌گرايي خود را با اصولي كه براي همه الزام‌آور است، مصونيت نبخشيم، گمان مي‌كنم شمارش معكوس براي ابوالحسن بني‌صدر مصر آغاز شده است.

 

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 52 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

 

بيانات در پايگاه نیروی دريائی ارتش در بندرعباس

آن دوران گذشت كه كسانی بخواهند بيايند سرنوشت اين منطقه را با حضور نظامی خودشان تأمين كنند. ممكن است هنوز در بين حكام و دولتمردان اين منطقه كسانی باشند كه باز هم مايل باشند طول موج خودشان را تطبيق كنند با فرستنده‌های بيگانگان؛ اما ملتها امروز بيدار شده‌اند. امروز ملتها هشيارند. امروز ملتها ميدانند كه حضور نظامی و مسلح بيگانگان در هر منطقه‌ای ـ‌‌‌‌‌ نه فقط در منطقه‌ی ما ـ مايه‌ی ناامنی آن منطقه است. اينجا هم حضور بيگانگان مايه‌ی ناامنی است. امنيت خليج فارس و دريای عمان با حضور كشورهای منطقه و همكاری آنها تأمين ميشود و بس. منافع دريا مال همه است؛ امكانات اين دريای پربركت متعلق به اين ملتهاست.

منبع :  http://saeq.net

 

 

کامل هاشمی بازدید : 58 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

 


دیدار كاركنان و خانواده‌های نیروهای دریایی ارتش و سپاه با رهبر انقلاب در بندرعباس

ما معتقدیم سعادت دنیا و آخرت ملت ایران، فقط با چهارچوبی اسلامی تأمین خواهد شد و تاكنون نیز حركت رو به جلو نظام اسلامی موجب احیای مجدد اسلام و اراده ملت‌های منطقه شده است.

 

 

کامل هاشمی بازدید : 63 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

بيانات در ديدار مسئولان نظام در روز عید مبعث

ايمانمان را در دلهاى خود و در عمل خود تقويت كنيم؛ از خرد انسانى، كه هديه‌ى بزرگ الهى به بشر است، استفاده كنيم؛ جهاد فى‌سبيل‌الله را چه در ميدانهاى نبرد نظامى، آن وقتى كه لازم باشد؛ چه در ميدانهاى ديگر، ميدان سياست، ميدان اقتصاد و ديگر ميدانها - دنبال كنيم و حس عزت و كرامت انسانى و اسلامى را براى خودمان مغتنم بشماريم. اينها وقتى در يك جامعه‌اى زنده بشود، اين جامعه همان حركت اسلامى را، همان خط نبى معظم اسلام را يقيناً دنبال خواهد كرد. به بركت پيام اسلام، به بركت نداى امام بزرگوار، ما ملت ايران توانستيم بخشى از آن را در زندگى خودمان تحقق ببخشيم؛ آثار و ثمراتش را داريم مشاهده ميكنيم. امروز دنياى اسلام متوجه شده است.

 اين حركاتى كه امروز در برخى كشورهاى شمال آفريقا و منطقه‌ى خاورميانه مشاهده ميشود، همان استفاده و استضائه‌ى از نور اسلام و استفاده‌ى از جهتگيرى دست مبارك پيغمبر اكرم است. لذاست كه آينده‌ى اين منطقه، آينده‌ى اين كشورها، به توفيق الهى، به حول و قوه‌ى الهى، آينده‌ى روشنى است.

غربى‌ها بيخود لجاجت ميكنند، بيخود بر مواضع غلط خودشان پافشارى ميكنند. آنچه امروز در مصر و در تونس و در برخى كشورهاى ديگر به جريان افتاده است و مشاهده ميشود، معنايش اين است كه تاريخ اين منطقه ورق خورده است و فصل جديدى شروع شده است. آن موازنه‌ى غلطِ ظالمانه‌اى كه از صد سال پيش، صد و پنجاه سال پيش، مستكبران غربى، مستعمران غربى در اين منطقه به وجود آورده بودند و ميخواستند اين را حاكم بر سرنوشت اين منطقه‌ى عظيم و حساس بكنند، به هم خورده است؛ فصل جديدى شروع شده است.

 البته امروز قدرتهاى مستكبر غربى جان‌سختى به خرج ميدهند؛ نميخواهند در مقابل اين واقعيت بزرگ و غيرقابل انكار تسليم شوند كه ملتهاى منطقه بيدار شدند، ملتهاى منطقه به اسلام برگشته‌اند؛ ليكن حقيقت همين است. نفس اسلامى در كشورهاى مسلمان دميده شده است. وابستگان و حكام دست‌نشانده‌ى آمريكا و غرب با اين ملتها كارى كردند كه اين ملتها احساس كردند كه جز قيام، جز حركت عظيم عمومى، جز انقلاب، راهى در مقابل آنها نيست؛ لذا قدم در اين راه گذاشتند و دارند پيش ميروند.

 اين حركتها يقيناً به نتيجه خواهد رسيد. البته غربى‌ها خيلى تلاش ميكنند. امروز همه‌ى دستگاه‌هاى تبليغاتى و سياسى و اقتصادى آمريكا و بعضى از مزدورانشان در اين منطقه به كار افتاده است تا اين انقلابهاى مردمى را، اين قيامهاى بزرگ را از مسير اصلى منحرف كنند؛ جنبه‌ى اسلامى آن را مخفى كنند، مكتوم كنند، انكار كنند؛ كسانى را پيدا كنند كه با فريب مردم بر سر كار بيايند و همه‌ى معادله‌ها را باز دوباره به نفع غرب برگردانند.

 اين تلاشها را دارند ميكنند، ليكن فايده‌اى ندارد؛ ملتها بيدار شده‌اند. وقتى ملتى بيدار شد، وقتى ملتى وارد عرصه شد، جان خود را كف دست گرفت و آمد، ديگر نميشود او را برگرداند، نميشود او را فريب داد. ما اميدواريم اين مسير دشوار ملتهاى مسلمانِ قيام كرده و آنهائى كه اين زمينه در آنها هست، ان‌شاءالله ادامه پيدا كند و اين مسير هرچه كوتاه‌تر شود. نتيجه قطعى است؛ راه ممكن است طولانى باشد، ممكن است كوتاه باشد.

امروز آمريكائى‌ها به كمك صهيونيستها، به كمك برخى از همپيمانان و مزدوران خودشان در منطقه تلاش ميكنند اين انقلابها را منحرف كنند، بر اينها مسلط شوند، بر روى امواج اينها سوار شوند؛ ليكن فايده‌اى ندارد. البته براى ملتها دردسر درست ميكنند - اين دردسرها طبيعى است - اختلاف ايجاد ميكنند؛ ما همه‌ى اين چيزها را تجربه كرده‌ايم.

 در انقلاب ما هم اختلاف ايجاد كردند، نفوذ پيدا كردند، اقوام را به جان هم انداختند، درگيرى‌هاى داخلى درست كردند، يك دشمن خارجى را تحريك كردند كه به ما حمله‌ى نظامى كند، لشكركشى كند؛ اينها همه اتفاق افتاد، اما ملت ايستاد، راه را با قدرت ادامه داد، بر همه‌ى اينها فائق آمد، بعد از اين هم فائق خواهد آمد. بنابراين، اين مشكلات هست.

امروز مشاهده ميكنيد در مصر، در جاهاى ديگر، اختلافات داخلى ايجاد ميكنند، درگيرى ايجاد ميكنند، يقيناً سلسله‌ى ترورها و فتنه‌انگيزى‌ها را به راه خواهند انداخت. علاج عبارت است از همين بيدارى مردم، بيدارى نخبگان؛ نخبگان علمى، نخبگان سياسى، مسئولان دلسوز و علاقه‌مند به سرنوشت كشور.

 اينها بايد بيدار باشند، مراقبت كنند و ان‌شاءالله كار به بهترين وجهى ادامه پيدا خواهد كرد. اين همان ادامه‌ى بعثت پيغمبر و حركت نبوى است كه امروز به اين شكل دارد خود را نشان ميدهد. ملتهاى مظلوم دنبال كرامت خودشان هستند؛ همان عزت و كرامتى كه يكى از پايه‌هاى دعوت پيغمبر بود. در طول سالهاى متمادى، دشمنان و مستكبران و اشغالگران و مداخله‌گران، ملتهاى ما را استثمار كردند؛ در عين حال آنها را تحقير كردند، ذليل كردند. ملتها وقتى كه از اسلام بهره‌مند باشند، عزت‌طلبند، كرامت‌طلبند. اين همان حركت اسلامى است. حركت اسلامى معنايش اين است.

ما ملتهاى مسلمان بايد هشيار باشيم. نخبگان كشورهاى اسلامى بايد بيدار باشند؛ خودشان را سرگرم بگومگوهاى بى‌مورد و كم‌اهميت نكنند؛ اختلافات مذهبى، اختلافات قومى، اختلافات سليقه‌اى و بحثهاى حاشيه‌اى را وارد نكنند. آنچه كه در اين منطقه دارد اتفاق مى‌افتد، عظمتش بيش از اين حرفهاست.

ما ملت ايران هم خوشحال و خوشوقتيم از اين كه مى‌بينيم ملتهاى مسلمان دارند حركت ميكنند و آزادى و كرامت خودشان را به دست مى‌آورند. از آغاز پيدايش و پيروزى اين انقلاب در ايران، مواضع انقلاب نسبت به مسائل منطقه، حركتهاى منطقه، قيامهاى منطقه، روشن بوده است. هر جائى كه حركت بر ضد استكبار است، بر ضد صهيونيسم است، بر ضد دولت غاصب صهيونيستى در كشور عزيز فلسطين است، اين حركت، حركت مقبول و مورد حمايت و تأييد ماست. هر جا حركت عليه آمريكاست، عليه اين ديكتاتورىِ بين‌المللى است - كه امروز آمريكا يك ديكتاتورى بين‌المللى به وجود آورده است - هر جا حركت عليه ديكتاتورى‌هاى داخلى است، براى احقاق حق ملتهاست، ما با آنها موافقيم.

بايد همه هوشيار باشند؛ هم ما هوشيار باشيم، هم ملتها هوشيار باشند؛ بدانند دسائس و حيله‌هاى دشمنان متنوع است، پيچيده است. بصيرت را معيار كار خودمان قرار بدهيم. ملتها توجه داشته باشند؛ آمريكائى‌ها و صهيونيستها و مزدورانشان و همراهانشان سعى ميكنند انقلابها را منحرف كنند؛ كشورهائى را كه در آنها بيدارى به وجود آمده است، مورد توجه قرار ميدهند؛ هرچه ميتوانند، تلاش ميكنند حركت اين ملتها را منحرف كنند.

 ملت مظلوم بحرين هم مثل ملت مصر است، مثل ملت تونس است، مثل ملت يمن است؛ آنجا هم قضيه همين است؛ تفكيك بين اينها معنا ندارد. ما مى‌بينيم متأسفانه كسانى به جاى اينكه به حرف دل ملتها توجه كنند، راهى را ميروند، حركتى را ميكنند كه دشمنان اين ملتها اين حركت را دارند دنبال ميكنند.

 امروز آمريكا براى شبيه‌سازى كارى كه در مصر و در تونس و در يمن و در ليبى و امثال اينها انجام گرفته است، متوجه شده است كه سوريه را - كه در خط مقاومت است - دچار مشكل كند. ماهيت قضيه در سوريه با ماهيت قضيه در اين كشورها متفاوت است. در اين كشورها حركت ضد آمريكا و ضد صهيونيسم بود، اما در سوريه دست آمريكا آشكار و مشهود است؛ صهيونيستها دنبال قضيه هستند.

 ما نبايد اشتباه كنيم. ما نبايد معيار را فراموش كنيم. آنجائى كه حركت ضد آمريكا و ضد صهيونيسم است، آن حركت، حركت اصيل و مردمى است؛ آنجائى كه شعارها به نفع آمريكا و صهيونيسم است، آنجا حركت انحرافى است. ما اين منطق را، اين بيان را، اين روشنگرى را حفظ خواهيم كرد.

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 89 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

 

اولاً آنچه كه در منطقه‌ى شمال آفريقا و منطقه‌ى ما اتفاق افتاده است، حوادث بسيار مهم و تاريخ‌سازى است. آنچه در مصر اتفاق افتاد، آنچه در تونس اتفاق افتاد، اين بيدارى عظيمى كه در كشورهاى اسلامى اتفاق افتاده است، از آن حوادثى است كه گاهى دو قرن، سه قرن ميگذرد تا يك چنين حادثه‌اى به وجود بيايد؛ از آن حوادث بسيار مهم و تأثيرگذار و تاريخ‌ساز است.

 البته ملت مصر موفق شد، ملت تونس موفق شد؛ بخصوص پيروزى انقلاب مصر، پيروزى بسيار درخشانى است؛ بسيار كار عظيمى است. در برخى كشورهاى ديگر، مثل ليبى، مثل يمن، مثل مردم مظلوم بحرين، مبارزاتى دارد انجام ميگيرد؛ هر كدام هم حكم خودش را دارد. آنجا هم حركات مردم محكوم به پيروزى است؛ دير و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

 وقتى مردم بيدار شدند، وقتى يك ملت احساس قوت و قدرت و توانائى كرد، هيچ چيزى نميتواند راه او را سد كند. البته دشمنان ملتهاى مسلمان - يعنى نظام سلطه، آمريكاى شيطان بزرگ، صهيونيستهاى غدار و حيوان‌صفت - مشغول فعاليتند و دارند تلاش ميكنند؛ ميخواهند نگذارند اين پيروزى‌ها به كام مردم شيرين بيايد و به معناى واقعى كلمه به پيروزى نهائى برسد؛ اما اگر ما ملتهاى مسلمان بيدار باشيم، به نداى قرآن - كه ما را به صبر و استقامت و ثبات امر ميكند، به ما اميد ميدهد - گوش كنيم، به خداى متعال سوء ظن نداشته باشيم، به وعده‌ى الهى اميدوار باشيم و براى آن تلاش و كار كنيم، بدون شك اين ملتها به پيروزى ميرسند.

 البته در ليبى سياست دولتهاى غربى اين است كه كشور ليبى را ضعيف كنند، كم‌خون كنند؛ سياستشان اين است كه جنگ داخلى ادامه پيدا كند تا كشور از رمق بيفتد، بعد يا خودشان مستقيم يا غيرمستقيم بيايند امور آن كشور حساس را به دست بگيرند. كشور ليبى اولاً داراى منابع سرشار نفت است، ثانياً يك قدمى اروپاست؛ بنابراين براى مستكبرين جهانى، براى آمريكا، براى كشورهاى مستكبر در اروپاى غربى بسيار مهم است؛ نميخواهند آسان از او دست بردارند، ميخواهند ضعيف كنند. اگر آن كشور را وا ميگذاشتند، مردم ميتوانستند غلبه كنند، حكومت مردمى و اسلامى بر سر كار مى‌آمد، براى آنها خطرى بود؛ لذا ميخواهند نگذارند اين اتفاق بيفتد.
در يمن هم چيزى شبيه اين است. يمن هم از لحاظ سوق‌الجيشى مهم است؛ از لحاظ همسايگى با بعضى از كشورهاى مرتبط با آمريكا و جغرافياى سياسى، بسيار مهم است؛ آنجا هم نميخواهند بگذارند مردم به پيروزى برسند. سياست آمريكا و غرب در اين دو كشور اين است كه مردم به پيروزى نرسند.

مردم بحرين هم در مظلوميت مطلق به سر ميبرند. در آنجا هم به عنوان اينكه اينها شيعه هستند، ميخواهند حركت را حركت طائفى و مذهبى معرفى كنند؛ در حالى كه قضيه اين نيست. البته مردم بحرين شيعه‌اند، در طول تاريخ شيعه بودند، اكثريت شيعه‌اند؛ اما مسئله، مسئله‌ى شيعه و سنى نيست؛ مسئله اين است كه اين ملت، مظلوم است؛ از حقوق اوليه‌ى يك شهروند در كشور خود، در خاك خود، در سرزمين خود محروم است. حق خود را مطالبه ميكند، حق رأى دادن خود را مطالبه ميكند؛ ميگويد بتوانم رأى بدهم، بتوانم در تشكيل دولت و حكومت نقش ايفاء كنم؛ اين كه جرم نيست؛ اين يك حق مشروع است.

 آن وقت آمريكائى‌هاى دروغگوى رياكار و خدعه‌گر كه ادعاى حقوق بشر و ادعاى دموكراسى ميكنند، در قضيه‌ى بحرين اينجور عليه مردم وارد ميدان ميشوند. البته انكار ميكنند، ميگويند ما نيستيم، سعودى‌ها هستند؛ اما سعودى‌ها بدون چراغ سبز آمريكا نميتوانستند وارد بحرين شوند و اينجور حوادث تلخ و خونبار را در بحرين به وجود بياورند. لذا آمريكائى‌ها هم مسئولند.

دو سه نكته را عرض بكنم؛ وقت تمام شده است و گذشته است.

 نكته‌ى اول اين است كه شاخص عمده در حركت مردمىِ اين كشورها سه چيز است: يكى اسلامى بودن، يكى ضد آمريكا و صهيونيست بودن، و يكى مردمى بودن. اين شاخص در همه‌ى اين كشورها مشترك است. ملت مصر كه يك ملت شاخص در دنياى عرب و دنياى اسلام است، ملتى است كه اين نهضت را به راه انداخته است، اين انقلاب را در كشور خودش به وجود آورده است، هم اسلامى است، هم مردمى است، هم صريحاً ضد آمريكا و ضد صهيونيستى است. بقيه‌ى كشورها هم همين جور.
موضع ما در مقابل اين حركتهاى مردمى روشن است: هر جا حركت اسلامى است، مردمى است، ضد آمريكائى است، ما با اين حركت همراهيم؛ اما اگر در جائى ببينيم با تحريك آمريكائى‌ها، با تحريك صهيونيستها، يك حركتى به راه افتاده است، با آن حركت همراهى نميكنيم. ما با حركتهاى ضد آمريكائى و ضد صهيونيستى همراهيم. آنجائى كه خود آمريكا و خود صهيونيستها وارد ميدان ميشوند تا يك رژيمى را ساقط كنند، تا يك كشورى را اشغال كنند، آنجا ما نقطه‌ى مقابل حركت آمريكائى‌ها قرار ميگيريم. آمريكا نميتواند به نفع ملتهاى اين منطقه فكرى بكند و كارى بكند؛ هر كارى ميكنند و هر كارى تا امروز كردند، بر عليه ملتهاى اين منطقه بوده است. اين موضع ماست.

نكته‌ى دوم: اين كشورهائى كه بحمداللَّه به پيروزى رسيدند - مخصوصاً مصر كه كشورى بزرگ و داراى ميراث غنى اسلامى و معنوى و فرهنگى است - بايد مراقب باشند؛ دشمن از در بيرون رفته است، از پنجره برنگردد. اين كمكهائى كه ميگويند آمريكا ممكن است به مصر يا به هر كشور ديگرى بكند، خودش مايه‌ى گرفتارى است. آمريكائى‌ها از راه همين كمكها و همين دلارهاست كه تسلط خود را بر كشورها تحكيم ميكنند، توقعات خودشان را تحميل ميكنند؛ ملتى كه آزادى به دست آورده است، او را دوباره در زير پنجه‌ى اقتدار ظالمانه‌ى خود قرار ميدهند.
همه بايد بيدار باشند. البته ملت مصر بيدارند. اين حركت عظيمى كه ملت مصر در اعتراض به موضع رژيم قبلى مصر در زمينه‌ى فلسطين و غزه و گذرگاه رفح انجام دادند، حركت بسيار باارزشى بود؛ بايد ادامه پيدا كند. مصر كشور تأثيرگذارى در دنياى عرب است؛ به همين مناسبت هم بود كه آن كسانى كه ميخواستند كشورهاى عربى را در مقابل رژيم غاصب صهيونيست به زانو دربياورند، رفتند سراغ مصر. پيمان ننگين كمپ‌ديويد را در مصر تحميل كردند. بعد از قبول پيمان كمپ‌ديويد در مصر بود كه بتدريج كشورهاى ديگر عرب هم تسليم شدند، در مقابل آمريكا خاشع شدند؛ مسئله‌ى فلسطين از صحنه‌ى تصميم‌گيرى كشورهاى عربى بكلى خارج شد. بايد مراقب باشند. روى مصر حساسند. يك روز بعد از دوران جمال عبدالناصر كه غربى‌ها و استكبار رانده شده بودند، دوباره برگشتند؛ اين تجربه نبايد در مصر تكرار شود. ملت مصر بيدارند، هوشيارند و اميدواريم خداوند به آنها در اين زمينه هم كمك كند.
نكته‌ى ديگر اين است كه اين سركوبها فايده‌اى ندارد. ملتها بالاخره وقتى بيدار شدند، وقتى قدرت خودشان را شناختند، اين راه را دنبال خواهند كرد و ان‌شاءاللَّه حركت ملتهاى منطقه - چه در آن كشورهائى كه امروز حركت هست، چه آن كشورهائى كه بالقوه در آنها اين حركات وجود دارد - به پيروزى خواهد رسيد. مردم در اين كشورها پيروز خواهند شد، منتها بايد مراقب حركات تفرقه‌افكنانه‌ى دشمنان باشند. امروز، هم در مصر، هم در تونس، در شمال آفريقا و در ساير كشورهاى اسلامى، دشمنان در پى ايجاد تفرقه‌اند. بخصوص چون ايران اسلامى كانون حركت در مقابل استكبار است، ميخواهند بين ايران اسلامى و كشورها فاصله بيندازند؛ فاصله‌هاى قومى، فاصله‌هاى مذهبى. حتّى در داخل خود اين كشورها ميخواهند تفرقه ايجاد كنند. امروز در مصر كسانى از اين گروه‌هاى تكفيرى و وهابى و اينها تلاش ميكنند به بهانه‌هاى مختلف بين مردم مصر با يكديگر هم اختلاف بيندازند؛ بايد در مقابل اين اختلاف‌افكنى‌ها هوشيار بود.

 

 

کامل هاشمی بازدید : 63 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

 

بيانات در ديدار نمايندگان مجلس شوراى اسلامى

 

دشمن يك سناريوى جامع و سر و ته دارى را براى نظام اسلامى و براى حركت اسلامى و بيدارى اسلامى تدارك ديده است.

 خوشبختانه ما كفايت برخورد با اين سناريو را داريم؛ در اين ترديدى نيست. اين را من با قاطعيت عرض ميكنم: با مايه‌هاى اعتقادى و فلسفى و عقيدتىِ غنى و قوى‌اى كه در بين ما بالفعل وجود دارد - حالا آن كارهاى بالقوه به جاى خود - با نيروى انسانىِ علاقه‌مند و كارآمد، اين كفايت در نظام جمهورى اسلامى هست كه در مقابل اين هجمه مقابله كند؛ همچنان كه در طول اين سى و دو سال، جمهورى اسلامى اين كفايت را نشان داده. در اين سى و دو سال بيكار كه نبودند. مرتباً تلاش شده، مرتباً فكر شده، به قول خودشان اتاقهاى فكرشان مشغول كار بوده است. پول خرج كرده‌اند، مرتباً طرح بيرون داده‌اند، آدم معين كرده‌اند، مأمور گذاشته‌اند، رفت و آمد كرده‌اند؛ در زمينه‌هاى ديپلماسى هرچه توانسته‌اند، كرده‌اند؛ ولى خب، نتيجه اين شده است كه جمهورى اسلامى جلو آمده، آنها عقب رفته‌اند.

 

کامل هاشمی بازدید : 112 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

بيانات در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر كشور


درست است كه يك ملت با همه‌ى قدرت وارد ميدان شد و كار بزرگى انجام داد و پيروز شد و نظام تشكيل داد، اما غريب هم بود. اين ملت هنوز هم غريب است. اين ملت با غربت اين كار را انجام داد، غريبانه اين راه دشوار را پيمود؛ خسته نشد، دلزده نشد، افسرده نشد، نااميد نشد، ترسيده نشد؛ پيش رفت. امروز آثار كارهاى او، نشت اين حركت عظيم و انگيزه‌ى بزرگ او در دنيا دارد تدريجاً محسوس و ديده ميشود.
من به شما عرض بكنم؛ فقط اين نيست كه در كشورهاى شمال آفريقا و منطقه‌ى غرب آسيا كه امروز ما در آنجا قرار داريم، حركات بيدارى‌اى به وجود آمده باشد؛ اين حركت بيدارى تا قلب اروپا خواهد رفت. آن روزى پيش خواهد آمد كه همين ملتهاى اروپائى عليه سياستمداران و زمامداران و قدرتمندانى كه آنها را يكسره تسليم سياستهاى فرهنگى و اقتصادى آمريكا و صهيونيسم كردند، قيام خواهند كرد. اين بيدارى، حتمى است. حركت ملت ايران، امتداد و عمقش اينهاست؛ حركت عظيمى است.
خب، اگر بخواهيد اين حركت با همين شتاب و با همين رفتار تداوم پيدا كند و اثربخش باشد، بايستى خودمان را بسازيم. ما بايد »كزبر الحديد« باشيم؛ مثل پاره‌هاى فولاد. ايمانمان را تقويت كنيم؛ بصيرتمان را زياد كنيم؛ آگاهى‌مان را بيشتر كنيم؛ دانشمان را روزبه‌روز پيش ببريم؛ استعدادهائى را كه خداى متعال در درون ما قرار داده، شكوفا كنيم؛ دست اتحاد و وحدتى كه به هم داديم، محكم نگه داريم، بفشريم؛ اينها لازم است.

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 127 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

چرا مردم بحرين مظلوم‌ترين هستند؟

نگاهي به تحولات اخير خاورميانه و رويكرد متناقض برخي كشورهاي غربي و عربي در قبال آن، مظلوميت مضاعف مردم بحرين را آشكار مي كند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي اخيرا در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم استان فارس تاكيد كردند:در تحولات كنوني منطقه بيشترين ظلم به مردم بحرين شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: اعتراض مردم بحرين بجا و به حق است و اگر وضعيت مردم بحرين و نوع حكومت آنها و نحوه استفاده حاكمان از حكومت براي هر انسان صاحب بينش بيان شود، قطعاً رفتار حكومت بحرين محكوم خواهد شد.
ايشان افزودند: رفتار حكومت بحرين در مواجهه با مردم اشتباه است زيرا اينگونه اقدامات جز افزايش عقده ها و عصبانيت مردم، فايده اي ندارد و ممكن است خشم مردم بار ديگر هنگامي سرباز كند كه حكومت نتواند هيچ كاري انجام دهد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين اظهار داشتند: علاوه بر حكومت بحرين، كساني هم كه از خارج به بحرين نيرو اعزام كردند دچار اشتباه شده اند.
نگاهي به تحولات اخير خاورميانه، فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در مظلوميت مضاعف ملت بحرين را بيشتر نمايان مي كند.
وقتي طارق طيب محمد بن بوعزيزي دستفروش تونسي خود را در مقابل ساختمان شهرداري تونس به آتش كشيد و انقلاب هاي خاورميانه از تونس كليد خورد، حكومت هاي غربي مدافع ديكتاتورهاي عرب ژست حمايت از ملت هاي منطقه را گرفتند و از فرار ديكتاتور تونس و خلع وي حمايت كردند.
در ادامه وقتي نوبت به سرنگوني حسني مبارك رييس جمهور مادام العمر مصر رسيد اگر چه آمريكايي ها در ابتدا از يار ديرين خود حمايت كردند و صراحتا خواستار ابقاي او شدند اما با ديدن موج خروشان مصري ها عقب نشستند و سرباز فداكار خود را در مصر تنها گذاشتند. تظاهرات و تجمع مردم مصر در ميدان التحرير قاهره بطور زنده از شبكه هاي تلويزيوني منطقه اي و بين المللي پخش مي شد و رسانه هاي بزرگ غربي و عربي با شور و اشتياق آن را منعكس مي كردند.
انقلاب به دروازه هاي ليبي رسيد؛ اين بار نه تنها دوستان نزديك و غربي سرهنگ معمر قذافي ديكتاتور كهنه كار ليبي به او پشت كردند كه اسلحه از رو كشيدند و به يكباره يادشان افتاد كه بايد براي نجات مردم مظلوم ليبي از دست سرهنگ خون آشام، ارتش آزادي بخش! ناتو را آماده باش دهند. غربي ها در ليبي براي آزادي مي جنگند اما نه براي آزادي مردم بلكه براي آزادي نفت مردم. در واقع وقتي برلوسكوني و ساركوزي و اوباما و مركل ديدند كه ليبي در حال از دست رفتن است، دست پيش گرفتند تا چاه هاي نفت آن كشور ملي نشود.

**
بحرين؛ تراژدي انساني
كشور كوچك بحرين اين روزها صحنه فجيع ترين جنايات شاهان عرب است. جنايت در بحرين در اوج قرار دارد و نه تنها مسلمانان اين كشور به خاك و خون كشيده مي شوند بلكه مقدسات اسلامي نيز زير چكمه هاي سربازان آل سعود و آل خليفه لگدمال مي شود.
قتل عام مسلمانان بحرين در حالي اين روزها در حال تبديل شدن به روالي عادي است كه مردم اين كشور در ابتداي قيام خود تنها به دنبال اصلاح وضع موجود بودند اما با واكنش خشن و تند ديكتاتور حاكم بر اين مواجه شدند. به دنبال قيام بحريني ها، نيروهاي خارجي وارد اين كشور شدند اما نه براي پشتيباني از مردم بلكه براي سركوب مردم و در جهت حفظ حاكميت رژيم فردگراي آل خليفه در منامه. نيروهاي سعودي اسفندماه سال گذشته رسما براي سركوب قيام مردم بحرين وارد اين كشور شدند و صهيونيست مابانه، به سركوب قيام مردم پرداختند.
جنايت اما به قتل عام مردم ختم نشده است، نيروهاي امنيتي بحرين طي هفته هاي اخير حمله به مساجد، حسينيه‌ها و تخريب اين اماكن مقدس و قرآن سوزي را در دستور كار خود قرار دادند به گونه‌اي كه تاكنون 50 مسجد و 50 حسينيه را تخريب كرده‌ و 41 نسخه قرآن كريم را به آتش كشيده‌اند.
تشديد بازداشت انقلابيون و تظاهركنندگان بحريني، استفاده از گلوله هاي فلج كننده و گازهاي اعصاب و اشك آور عليه مردم، تجاوز جنسي مزدوران آل خليفه به برخي زندانيان سياسي، محاصره بيمارستان ها و ممانعت از انتقال مجروحان به مراكز درماني گوشه ديگري از سند جنايات بحرين است.

**
سكوت ننگين مجامع حقوق بشر و دولت هاي غربي
قساوت آل سعود و آل خليفه در بحرين تنها يك سوي تراژدي در اين كشور است، آنچه مايه شرمساري است، سكوت ننگين و البته معنادار سازمان ها و نهادهاي بين المللي مدعي حقوق بشر و همچنين دولت هاي غربي مدعي اين امر است ، سكوتي كه تبديل به پشتوانه اي براي ديكتاتورهاي عرب جهت سركوب بحريني ها شده است.
بر خلاف ليبي كه سناتور جان مك كين آمريكايي به آنجا سفر مي كند و خواستار به رسميت شناختن انقلابيون ليبيايي مي شود، رابرت‌ گيتس وزير دفاع آمريكا و همچنين جفري فلتمن معاون وزير خارجه آمريكا در امور خاور نزديك با سفر به بحرين فرمان تشديد حملات عليه مردم اين كشور ميزبان ناوگان پنجم ايالات متحده را صادر مي كنند. همزمان هيلاري كلينتون وزير امور خارجه دولت واشنگتن تلويحا از كشتار مردم بحرين حمايت و تاكيد مي كند كه آمريكا به امنيت كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس پايبند است.
سازمان هاي مدعي حقوق بشر نيز در اين ميان يا سكوت كرده و يا تنها به صدور بيانيه اكتفا كرده اند، سازمان هايي كه براي نجات يك زن قاتل در ايران از هر ابزاري استفاده كرده و سياه نمايي مطلق عليه جمهوري اسلامي راه مي اندازند، امروز در قبال قتل عام يك ملت در بحرين به جرم احقاق حق، سكوت كرده اند. سازمان مل متحد و شوراي امنيت اين سازمان، سازمان كنفرانس اسلامي، اتحاديه عرب، اتحاديه اروپا، كميسارياي حقوق بشر و ديگر نهادهاي حقوق بشري در طول روزهاي خون آلود بحرين عموما يا سكوت كرده اند يا ترجيح داده اند با كمترين كلمات از كنار آن عبور كنند.
مظلوميت بحريني ها تنها به سكوت مدعيان حقوق بشر ختم نمي شود؛ رسانه هاي منطقه اي و بين المللي و شبكه هايي كه سال ها ادعاي استقلال حرفه اي كرده اند نيز ترجيح داده اند كه رويدادهاي بحرين را بايكوت كنند.
شبكه سعودي العربيه با گزارش‌هاي متعدد خود مشغول توجيه دخالت نظامي عربستان در بحرين و حتي حمايت از آن است.
شبكه ها و رسانه هاي ديگر بين المللي نيز اغلب روند مشابهي را در پيش گرفته اند و بر خلاف اخلاق رسانه هاي سعي مي كنند با تحريف قيام مردم بحرين، حركت انقلابي آنان را دعواي شيعه و سني جا بزنند. بي بي سي شبكه تلويزيوني دولتي انگليس، معترضان بحريني را شورشي مي خواند و مواضعي جانبدارانه در قبال تحولات اين كشور اتخاذ كرده است. اين در حالي است كه اكثريت شيعه و اقليت سني در بحرين براي آزادي اين كشور از چنگال آل سعود و آل خليفه همپيمان شده اند.
نگاه هاي متفاوت برخي دولت ها و سازمان ها به بحرين و تحولات آن باعث مظلوميت بيشتر مسلمانان اين كشور شده است، مردمي كه براي گرفتن حق خود تحت شديدترين فجايع قرار گرفته اند اما با سكوت، بي تفاوتي و حتي همراهي دولت هاي مدعي روبرو شده اند. شايد ترس از فراگيرشدن انقلاب مردم استعمارستيز بحرين و سرايت آن به كشورهاي عربي مستعمره آمريكا و غرب، آنها را مجبور به اتخاد چنين روش هايي كرده است.

منبع :  http://saeq.net

کامل هاشمی بازدید : 67 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

بيانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس

 

امروز به بركت اسلام، به بركت انقلاب اسلامى، به بركت بيدارى عمومى اسلامى، يك حوادثى در منطقه دارد اتفاق مى‌افتد. مطمئناً اين بيدارى مردم به نتيجه خواهد رسيد؛ همچنان كه تا امروز، تا اين ساعت، در نقاطى به نتيجه رسيده است.

 عزم مردم، ايمان مردم، آمادگى مردم براى فداكارى، هرچه بيشتر ادامه پيدا كند، احتمال پيروزى آنها بيشتر خواهد شد. اين، آن چيزى است كه استكبار، آمريكا و صهيونيستها نميخواهند اتفاق بيفتد؛ نميخواهند مردم ايستادگى كنند.

 آمريكا در اين قضايا غافلگير شد، ضربه به او ناگهانى وارد شد؛ صهيونيستها همين جور، دولتهاى مستعمرِ پرمدعاى اروپائى همين جور - اينها غافلگير شدند - اما ميخواهند هر جور ممكن است، بر صحنه مسلط شوند. البته خوشبختانه تا حالا نتوانسته‌اند؛ در يكى دو كشور كه اصلاً نتوانستند، در يكى دو كشور ديگر هم دارند تلاش ميكنند. مطمئناً اين بيدارى چيزى نيست كه تمام بشود؛ اين حركت مردم به سمت جلو چيزى نيست كه به عقب برگردد. هر كارى بكنند، اين حركت نهايت خوبى دارد به نفع مردم و به زيان قدرتها. البته ملتها بايد بهوش باشند، بدانند كه دشمن كمين‌كرده است.

lمنبع :  http://saeq.net

 

کامل هاشمی بازدید : 52 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

بیانات در بیست و دومین سالگرد امام خمینی(ره(

امام بزرگوار حركت بيدارى ملتهاى مسلمان را پيش‌بينى ميكرد و خداوند متعال تفضل فرمود، اين پيش‌بينى به وقوع پيوست؛ همچنان كه سقوط حكومت شوروى را پيش‌بينى كرد و خداى متعال آن را تحقق بخشيد.

امسال سالگرد امام با يك حادثه‌ى مهم ديگر نيز همراه و همزمان است و آن، بيدارى اسلامى است؛ حادثه و حماسه‌اى كه امام بزرگوار ما انتظار آن را ميكشيدند، آرزوى آن را داشتند و از آن خبر هم داده بودند.

 امام بزرگوار حركت بيدارى ملتهاى مسلمان را پيش‌بينى ميكرد و خداوند متعال تفضل فرمود، اين پيش‌بينى به وقوع پيوست؛ همچنان كه سقوط حكومت شوروى را پيش‌بينى كرد و خداى متعال آن را تحقق بخشيد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مهمترین خواسته قیامهای مردمی منطقه چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 115
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 290
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 41
  • بازدید هفته : 737
  • بازدید ماه : 313
  • بازدید سال : 18,053
  • بازدید کلی : 197,061