loading...
شمیم بیداری اسلامی
کامل هاشمی بازدید : 93 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

 

ابنا ـ «حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جعفرسبحانی» با اشاره به اتهامات ساختگی رژیم آل سعود علیه «شیخ نمر» روحانی بلند پایه عربستانی، تاکید کردند: کاملا روشن است که این اتهامات عاطفی و قضایی نیست بلکه مساله ای طائفی است.

ایشان امروز درپایان درس خارج اصول خود با اشاره به  حدیث شریف پیامیر اکرم(ص)  که "من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین و لم یجبه فلیس بمسلم ؛ کسی که فریاد استغاثه مسلمانی را بشنود و او را اجابت نکند مسلمان نیست"، گفتند: زندگی آیت الله شیخ نمر باقر النمر در میان برادران مسلمان ما در عربستان و حضور وی در این کشور، بهترین دلیل بر مصلح بودن اوست.

حضرت آیت الله سبحانی افزودند: این عالم مصلح می خواهد آرامش بر کشورش حاکم باشد، اما به شرطی که استضعاف تشیع و پیروان اهل بیت(ع) به پایان برسد و به شیعیان به عنوان شهروند درجه دوم نگاه نکنند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: اکنون به این انسانی که در طول زندگی جز تقوا، پرهیزگاری، تدریس و منبر چیز دیگری نداشته است، اتهام واهی جاسوسی می زنند؛ اتهامی که همه می دانند ساختگی است!

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه انبیا و اولیا را به همین عناوین متهم کرده اند، گفتند: رسول الله را دزد و خائن خطاب نکردند؛ بلکه اتهاماتی مانند کاهن، کذاب، ساحر و از این قبیل به ایشان نسبت دادند که اثبات و نفی آن مشکل است. البته همین کار، دلیل پاک و مبرا بودن پیامبر گرامی از این اتهامات بوده است زیرا زندگی پیامبر به قدری پاک بوده که نتوانستند مفاسد اخلاقی و مالی درباره وی بگویند و به این اتهامات متشبث شدند.

ایشان افزودند: اکنون هم عینا همین تهمت ها را به آیت الله نمر و شانزده تن از علماء، پزشکان و مهندسان عربستانی که همه شیعه هستند نسبت داده اند که کاملا روشن است این مساله عاطفی نیست، قضایی نیست، بلکه مساله ای طائفی است.

حضرت آیت الله العظمی سبحانی در پایان توصیه و نصیحتی هم به حاکمان آل سعود کرده و فرمودند: من از همین منبر به مسؤولان عربستان می گویم که شما تاکنون از طریق ظلم و عنف وارد شدید و نتیجه نگرفتید، بیایید یک بار هم برنامه را عوض کنید و از راه عدالت، اخلاق و مساوات وارد شوید و حقوق شهروندان شیعه را رعایت کنید؛ خواهید دید آنچه که شما برای مصلحت کشور می خواهید حاصل می شود.

ایشان خطاب به حکام سعودی ادامه دادند: چرا راه مستکبرین را در پیش گرفته اید؟ یک بار هم راه انبیاء و اولیاء را در پیش بگیرید. من امیدوارم که نصیحت ما به گوش دولتمردان عربستان برسد.

عربستان باید از «شیخ نمر» عذرخواهی کند

«حضرت آیتالله العظمی سبحانی» همچنین عصر امروز ـ چهارشنبه 14 فروردین ـ در گفتگو با ابنا با اشاره به اتهامات اخیر نماینده دادستانی کل عربستان به «شیخ نمر باقر النمر» و تقاضای اعدام ایشان گفتند: این نوع اتهام زنی به آیت الله نمر بی پایه، غلط و شبیه به اتهامی است که به انبیاء می زدند. در قدیم، انبیاء ـ از جمله پیامبر گرامی اسلام ـ را ساحر و کاهن میخواندند زیرا در زندگی آنها نمی توانستند نقطه ضعفی پیدا کنند و بگویند فساد اخلاقی یا فساد مالی دارند

ایشان، عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفتگو با خبرنگار ابنا افزودند: اینک نیز سران سعودی به شیخ نمر که یک گوینده روشن، نگهبان دین و البته علاقمند به وطن است، اتهامات نادرستی ـ شبیه اتهام پیغمبر به سحر ـ وارد کرده اند؛ لذا عربستان باید به خاطر تهمت وارده به این عالم وارسته عذرخواهی کند.

آیتالله سبحانی در ادامه تصریح کردند: در کشورهای دنیا امکان ندارد که قاضی و مدعی، یک نفر باشد بلکه قاضی جدا و مدعی العموم نیز باید جدا باشد؛ ولی متأسفانه این قانون در عربستان متفاوت است و قاضی و مدعی یک نفر است!

تقاضای اعدام برای شیخ نمر

شایان ذکر است «حجت الاسلام شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعه برجسته عربستانی روز سه شنبه 6 فروردین پس از 8 ماه بازداشت غیر قانونی، برای اولین بار از زمان بازداشتش در تابستان گذشته در دادگاه کیفری ویژه رسیدگی به پرونده های تروریستی در شهر ریاض پایتخت عربستان حاضر شد.

به گزارش ابنا نماینده دادستانی کل چندین اتهام به شیخ نمر وارد کرد که بارزترین آنها "فتنه انگیزی در قطیف"، "جلب دخالت خارجی" و "حمایت از شورش در بحرین" است و از دادگاه خواست تا مجازات محاربه با خدا را علیه نمر 55 ساله اجرا و وی را اعدام کند!

..............................

 منبع : http://fa.bidarieslami.com

کامل هاشمی بازدید : 92 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

ابنا ـ  مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: همه آزادی خواهان اقدامات تهدیدآمیز رژیم آل سعود علیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر را محکوم می کنند.

«آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری» که برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای آستان مقدس حضرت معصومه(س) به این نمایشگاه آمده بود در غرفه خبرگزاری ابنا نیز حضور یافت و در جریان فعالیت های این خبرگزاری قرار گرفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری سپس در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اقدام دولت آل سعود علیه شیخ نمر و تقاضای حکم اعدام برای او گفت: مطمئناً اقدام حکومت عربستان در برخورد ناعادلانه با عالم برجسته عربستانی با مخالفت‏های جدی مسلمانان در سراسر جهان مواجه خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: پاسخ تلاش عالمان و فعالان سیاسی برای احقاق حق مردم و مطرح کردن مطالبات آنها، قاعدتاً نباید اعدام باشد؛ بلکه حرف منطقی را باید با منطق پاسخ داد و پاسخ سخنان منطقی اعدام نیست.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: همه کسانی که طرفدار آزادی، آزادی بیان و حقوق بشر هستند این اقدام حکومت سعودی را محکوم می کنند.

تقاضای اعدام برای شیخ نمر

شایان ذکر است «حجت الاسلام شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعه برجسته عربستانی روز سه شنبه 6 فروردین پس از 8 ماه بازداشت غیر قانونی، برای اولین بار از زمان بازداشتش در تابستان گذشته در دادگاه کیفری ویژه رسیدگی به پرونده های تروریستی در شهر ریاض پایتخت عربستان حاضر شد.

به گزارش ابنا نماینده دادستانی کل چندین اتهام به شیخ نمر وارد کرد که بارزترین آنها "فتنه انگیزی در قطیف"، "جلب دخالت خارجی" و "حمایت از شورش در بحرین" است و از دادگاه خواست تا مجازات محاربه با خدا را علیه نمر 55 ساله اجرا و وی را اعدام کند!

تاکنون شخصیت های بزرگی نظیر حضرات آیات و حجج اسلام «مکارم شیرازی»، «علوی گرگانی»، «سبحانی»، «مدرسی» و «قبلان» این اقدام را محکوم کرده اند.

 منبع : http://fa.bidarieslami.com

کامل هاشمی بازدید : 59 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 

ابنا ـ آغاز محاکمه فرمایشی شیخ نمر باقر النمر روحانی بلند پایه عربستانی در دادگاه کیفری عربستان با اعتراضات گسترده ای در داخل و خارج عربستان مواجه شده و به نظر می رسد که در روزهای آینده مخصوصا با بیانات و بیانیه های شخصیت های دینی و سیاسی جهان تشیع و به خصوص مراجع  معظم و بزرگوار شیعه به اوج خود خواهد رسید .

اما این محاکمه فرمایشی در واقع به مثابه شلیک سردمداران بی کفایت و کم عقل آل سعود به بشکه باروت است که فرصتی استثنایی و کم نظیری را در اختیار مردم سرزمین وحی و به ویژه مناطق شرقی عربستان برای تکمیل گام های انقلاب خود علیه رژیم فرتوت و ناتوان آل سعود قرار خواهد داد . و البته چه بسا افرادی در داخل نظام حکومتی عربستان نیز برای رسیدن به پست های بالاتر و خلاص شدن از دست شاه و شاهزادگان پیر،محرک پشت پرده این گونه اقدامات باشند.

به هرحال حاکمان آل سعود باید بدانند که هرگونه گزندی به رهبران مذهبی وسیاسی مورد قبول مردم زیان های جبران ناپذیری برای جکومت پوشالی عربستان به همراه خواهد داشت.

آنچه در پیش رو دارید مهمترین خبرهای صحنه سیاسی و اجتماعی عربستان سعودی در چند روز گذشته است:

ــ آغاز محاکمه عالم مبارز عربستانی در دادگاه آل سعود

سرانجام پس از گذشت چندین ماه از بازداشت شیخ "نمر باقر النمر" روحانی شیعه و منتقد سرسخت آل سعود محاکمه وی به بهانه تحریک مردم به اقدامات خشونت آمیز، زمینه سازی برای مداخله خارجی در امور عربستان سعودی و حمایت از انقلاب مردم بحرین در دادگاهی در ریاض آغاز شد.

کامل هاشمی بازدید : 73 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 


ابنا ـ «حجت الاسلام شیخ نمر باقر النمر» روحانی شیعه برجسته عربستانی روز  سه شنبه 6 فروردین برای اولین بار از زمان بازداشتش در تابستان گذشته در دادگاه کیفری ویژه رسیدگی به پرونده های تروریستی در شهر ریاض پایتخت عربستان حاضر شد.

نماینده دادستانی کل چندین اتهام به شیخ نمر وارد کرد که بارزترین آنها "فتنه انگیزی در قطیف"، "جلب دخالت خارجی و حمایت از شورش در بحرین" است و از دادگاه خواست تا مجازات محاربه با خدا را علیه نمر 55 ساله اجرا و وی را اعدام کند!

گزارشها حاکی است که شیخ نمر در این جلسه آرام بود و خواهان وکیل شد و دادگاه جلسه خود را تا زمان تعیین شدن وکیل به تعویق انداخت.

 سال گذشته مقامات عربستانی فهرستی منتشر کردند که در آن بیست و سه تن از اهالی منطقه «العوامیه» که زادگاه شیخ نمر است آورده شده بود و آنها متهم شده بودند که اقداماتی بر ضد امنیت کشور انجام داده اند و تا کنون ده نفر از این فهرست بازداشت شده اند.

 روحانی برجسته عربستانی چند روز پس از مجروح شدن توسط نیروهای امنیتی آل سعود در تابستان گذشته، بازداشت شد و همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

 وی پیش از بازداشتش سخنرانی آتشینی داشت که به شدت سران عربستان سعودی و بحرین را مورد انتقاد قرار داد.

 این روحانی شیعی برجسته شرق عربستان در سخنرانی خود از جمله تاکید کرد: رژیم عربستان رژیمی طغیانگر است، چرا نظامیان آل سعود مردم بحرین را می‌کشند، اگر راست می‌گویند بروند و فلسطین را از  دست صهیونیست‌ها آزاد کنند. نه آنکه علیه نیم میلیون بحرینی اقدام کنند، مردمی که پاک بوده و بادست های خالی و سینه‌های برهنه به مبارزه می پردازند.

 از زمان دستگیری وی، مردم مناطق مختلف شیعه نشین عربستان برای درخواست آزادی وی چندین بار تظاهرات کرده اند.

سازمان عفو بین الملل در گزارشی که در ماه مه سال گذشته میلادی (اردیبهشت/ خرداد 1391) منتشر کرد، یادآور شد که عربستان سعودی صدها شهروند شیعه این کشور را به دلیل شرکت در اعتراضات مسالمت آمیز دستگیر کرده است که بیشتر آنان را مردان و کودکان تشکیل می دهند.

 این سازمان همچنین در گزارش دیگری در ماه اکتبر سال گذشته میلادی (مهر/آبان 1391) از مقامات عربستان خواست اعمال خشونت علیه معترضان را متوقف کنند.

 عربستان از یکسال و نیم پیش تاکنون شاهد تظاهرات مسالمت آمیز مردمی بویژه در شهرهای قطیف، العوامیه، القصیم و بریده در شرق این کشور برای برقراری عدالت اجتماعی، رفع تبعیض و اصلاحات سیاسی است.

 نیروهای سعودی در این مدت با سرکوب تظاهرات مردم، تعدادی از آنها بویژه جوانان را به شهادت رسانده و شمار دیگری را زخمی یا بازداشت کرده اند.

 موج اعتراضات مردمی در پی تیراندازی نیروهای سعودی به شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعی در شرق عربستان و ربودن وی گسترش یافت.

منبع : http://fa.bidarieslami.com

کامل هاشمی بازدید : 86 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

 


به گزارش پایگاه بیداری اسلامی؛ هفت شهروند عربستان سعودی که محکوم به سرقت مسلحانه شده بودند، روز چهارشنبه (۲۳اسفند، ۱۳مارس) اعدام شدند.

 ناوی پیلای، رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، مجازات این هفت تن به اعدام با جوخه آتش را به شدت محکوم کرده و آن را نقض پادمان‌های بین‌المللی دانست.

 این اعدام‌ها در یک میدان عمومی در شهر ابها، مرکز استان عسیر در جنوب غربی عربستان سعودی انجام شد.

 پیلای گفت: «بر اساس پادمان‌های بین‌المللی که به تصویب شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل رسید و مجمع عمومی سازمان ملل نیز آن را تائید کرد، مجازات اعدام تنها در صورت ارتکاب جدی‌ترین نوع جرایم و تنها پس از سپری شدن دقیق‌ترین و سخت‌ترین رویه‌های قضایی اعمال شود

 این اعدام‌ها بر اساس پادمان بین‌المللی انجام نشد و معدومین تحت فشار و شکنجه به ارتکاب جرم اعتراف کردند.

این افراد در سال ۲۰۰۶دستگیر و در سال ۲۰۰۹به مجازات اعدام محکوم شدند که چند تن از این افراد هنگام ارتکاب جرم کمتر از سن قانونی بودند.

 شبکه پرس تی‌وی با علی الاحمد، رئیس مرکز مطالعات خلیج فارس، درباره این موضوع گفت‌وگو کرده است که در ادامه متن برگردان فارسی این گفت‌وگو را می‌خوانید.

 پرس تی‌وی: آیا این که عربستان سعودی هفت تن را اعدام کرد که برخی از آن‌ها هنگام ارتکاب جرم و دستگیری به سن قانونی نرسیده بودند به هیچ وجه تعجب شما را برانگیخته است؟

علی الاحمد: این مسئله به هیچ وجه من را متعجب نکرد زیرا نظام قضایی عربستان سعودی بسیار بدوی، نژادپرستانه و مبتنی بر بیگانه هراسی است. در حقیقت نظام قضایی عربستان سعودی نماینده مردم این کشور نیست. به عنوان نمونه نظام قضایی عربستان سعودی به افراد سیاه پوست اجازه نمی دهد به مقام قضاوت برسند زیرا حکومت پادشاهی و خودکامه عربستان سعودی تلقی می کند که افراد سیاه پوست باید به عنوان بردگان باشند و از صلاحیت لازم برای قاضی شدن یا در اختیار داشتن مناصب قضایی و نیز دیپلمات شدن را ندارند.

 این افرادی که به تازگی اعدام شدند از اهالی جنوب عربستان سعودی بودند. ساکنان این منطقه به شدت به حاشیه رانده شدند. نرخ بیکاری در جنوب به شدت بالا است و در واقع بالاترین نرخ را در میان مناطق گوناگون عربستان به خود اختصاص داده است. به همین دلیل این افراد وادار شدند دست به سرقت مسلحانه بزنند.

ان‌ها هیچ کس را نکشتند، از سلاح پر شده استفاده نکردند و به کسی یا چیزی آسیب نرساندند. ارزش کل طلایی که آن‌ها به سرقت بردند نزدیک به ۵۰هزار دلار بود. و دلیل این که آن‌ها کشته شدند خاطر موقعیت متعصب و بیگانه‌هراسی رژیم عربستان سعودی است.

 قضاتی که آن را به مرگ محکوم کردند و افرادی که پای حکم مرگ آ‌ن‌ها را امضا کردند، همه نسبت به مردم جنوب عربستان سعودی که به دست دولت این کشور به حاشیه رانده شده اند، متعصب بودند.

 پرس تی‌وی: آیا سیاست در داخل عربستان سعودی در صدور حکم اعدام و اجرای آن تاثیر داشته است؟ البته زمانی که با شما گفت‌وگو می کنیم شاهد برپایی تظاهرات در بخش های مختلف عربستان سعودی هستیم، اما پرسش این است که آیا مسائل سیاسی داخلی در این اعدام تاثیر داشته است؟

 علی الاحمد: به طور حتم چنین است. اکنون جنوب عربستان سعودی برای دولت این کشور دشوارترین منطقه برای فرونشاندن اعتراض ها و کنترل آن است. اگر جنبش اعتراضی به جنوب عربستان برسد کار برای دولت بسیار دشوار خواهد شد و روزهای پادشهاهی آل سعود بسیار محدود خواهد شد زیرا منطقه جنوب عربستان منطقه‌ای کوهستانی است.

 اگر جنبش اعتراض مردمی در جنوب عربستان به وقوع بپیوندد، به این معنا است که دولت عربستان سعودی تنها طی چند هفته سرنگون خواهد شد زیرا شمار زیادی از مردم در جنوب زندگی می کنند و دولت آن منطقه را از دست خواهد داد... عربستان سعودی کنترل منطقه را از دست خواهد داد.

 رسیدن جنبش اعتراضی به جنوب عربستان موید این واقعیت است که مخالفان می توانند به راحتی به یمن و به منابع فراوان سلاح دسترسی داشته باشند و دولت عربستان سعودی نیز قادر نخواهد بود منطقه را کنترل کند.

به همین دلیل دولت عربستان سعودی از تاکتیک های ارعاب استفاده می کند تا همه مردم منطقه جنوب این کشور را از مخالفت با حکومت مرکزی به وحشت وادارد.

  

منبع: پرس تی وی

کامل هاشمی بازدید : 66 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)


        
تظاهرات گسترده در شرق عربستان

این تظاهرات عصر پنج شنبه با حضور گسترده مردم قطیف در شرق عربستان و با شعار "نمر پیروز می‌شود" در مرکز این شهر برگزار شد.

فعالان عربستانی تأکید کردند بیش از 5 هزار نفر با شرکت در این تظاهرات در خیابان "الثوره" حمایتشان را از شیخ "نمر باقر النمر" و همه زندانیان سیاسی و بازداشت شدگان در عربستان اعلام کردند.
تظاهرکنندگان در شعارهای خود با درخواست برای آزادی فعالان و بازداشت شدگان سیاسی به رژیم آل‌سعود در خصوص هرگونه آسیب رساندن به شیخ نمر هشدار دادند؛ و قصاص عاملان شهادت شماری از جوانان قطیف را خواستار شدند.
نیروهای امنیتی سعودی تیرماه 91 "شیخ نمر ال نمر" را در عملیاتی خشونت آمیز بازداشت کردند. نیروهای سعودی هنگام تعقیب خودروی شیخ نمر به سوی او تیراندازی و وی را با گلوله جنگی مجروح کردند.
شیخ نمر از منتقدان سرسخت آل‌سعود است که همواره اقدامات امنیتی نیروهای سعودی علیه شیعیان و تبعیضهای اعمال شده ضد شهروندان را محکوم کرده است.
دادستاني كل عربستان سعودی اخیرا خواستار اعدام و اجراي حد محاربه براي آيت الله نمر شده است.

 

کامل هاشمی بازدید : 123 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

·         

مصاحبه با آقای سید هادی افقهی 
 
 (کارشناس مسائل خاورمیانه) این گفتگو به بررسی خاندان آل سعود وتحولات اخیر بوجود آمده در عربستان سعودی می پردازد.

 - اجمالآ از ساختار نظام عربستان صحبت کنید ؟ جنگ قدرتی که معروف است در ال سعود وجود دارد چیست؟ و در جریان دخالت های عربستان در دیگر کشور کدام جریان نقش مهم تری ایفا میکند؟ 
از بدو شکل گیری حکومت آل سعود ، با توجـّه به تعدّد زوجات آقای عبدالعزیز - پدر ملک عبدالله – دو جریان کلـّی در دربار آل سعود همیشه با یکدیگر در حال منازعه و جنگ قدرت به سر می بردند و این جنگ تا الان هم ادامه دارد. یکی جریان آل سدیری است که شامل فهد میشود. زیرا مادر فهد ، حصّه السدیری نام داشته که از اسرا بوده و حتی بعضی ها می گویند ریشه ی یهودی هم دارند . فرزندان حصّه السدیری تقریبا بیشتر در حکومت نقش داشتند. در مقابل این‌ها، جریان شمّری ها است که ملک عبدالله هم از آنها به حساب می آید. اینها خودشان را اصیل تر می دانند ریشه عروبیت و بادیه نشینی و فرهنگ خود را پر رنگ تر می دانند و یک مقدار هم احساس می شود در مقابل سرسپردگی به آمریکا از خود غرور نشان دهند و مثلا نشان دهند که ما از یک استقلال نسبی بر خورداریم و حتی بدشان هم نمی آید که در جهان عرب رهبری این نقش را بر عهده بگیرند و فاصله چشمگیری از آمریکا در ظاهر داشته باشند  .  
این دو جریان با توجـّه به تحوّلات مزاجی جسمانی هم وضع جسمانی ملک عبدالله – که تا کنون دو بار عمل کمر و ستون فقرات انجام داده - و هم سلطان - که بیماری های متعدّد از جمله سرطان دارد - فرزندانشان همچنان در این جنگ قدرت بر طبل رقابت و کشمکش می کوبند. آمریکا هم بدش نمی آید که این منازعه و مخاصمه وجنگ قدرت در میان آل سعود همواره باشد که خود نیز بتواند با طناب ها بازی کند و به قدرت طلبی خودادامه دهد و بتونه بهره ها و سیاست های خود را اعمال کند، زیرا اگر با یک خانواده متحد و منسجم روبرو باشد ، کارش طبیعتا سخت تر خواهد بود، ولی وقتی تفرقه بباشد می تواند بهتر یار گیری کند این هم شیوه و شگرد استعمار پیر انگلستان بوده که: « تفرقه بنداز و حکومت کن  .» 
در ارتباط با این تحوّلات اخیر منطقه ، در خاندان آل سعود چهره ی جنجالی   بندر بن سلطان بیشتر مطرح است از یک سو و از یک سوی دیگر رقیب اواز اون دست آقای نایف بن عبدالعزیز است  . 

کامل هاشمی بازدید : 97 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

·         

بررسي تاريخ آل‌سعود از برخي ارتباطات پنهاني سران اين خاندان قدرتمند با يهوديان حكايت دارد.کتاب «تاريخ آل‌سعود» در دهه‌هاي هفتاد ميلادي قرن گذشته توسط «ناصر السعيد»، نويسنده سرشناس عربستاني به نوشته تحرير درآمد. 

وي به رغم اقامت خارج از عربستان سعودي، اما پس از چاپ و منتشر کردن اين کتاب، با حمايت مالي مستقيم خاندان سلطنتي آل سعود، به دست مزدوران آل سعود ترور شد و جان باخت. 

ناصر السعيد در کتاب هزار و چهل صفحه‌اي خود، به بررسي جوانب گوناگون تک تک اعضاي خاندان آل سعود از نظر فساد و انحرافات اخلاقي پرداخته و در کنار آن نيز با تحقيق و پژوهش کامل، تلاش کرده يهودي بودن اين خاندان را اثبات كند.

ناگفته نماند زمان تأليف اين کتاب به دليل هم عصر بودن با دوران پادشاهي «ملک فهد بن عبدالعزيز»، نويسنده تلاش کرده بيشتر به آشكار کردن رسوايي‌هاي اخلاقي اين پادشاه عربستاني بپردازد.

ناصر السعيد، سي صفحه نخست کتاب خود را به بررسي شجره‌نامه خاندان «آل سعود» اختصاص داده و در پايان اثبات مي کند که اصل اين خاندان به يهوديان سرزمين حجاز و مدينه بازمي‌گردد.

السعيد در ادامه کتاب خود چگونگي حمايت يهوديان از جنبش «محمد بن عبدالوهاب» را که به تأسيس «انديشه وهابيت» منجر شد، شرح مي دهد. وي سپس مراحل قرار گرفتن رهبري ديني در دست محمد بن عبدالوهاب و در کنار آن، واگذاري رهبري سياسي عربستان سعودي به خاندان «آل سعود» که توسط يهوديان طراحي و به اجرا درآمد را توضيح مي دهد.
نويسنده اين کتاب که تلاش داشته هيچ بخشي از جوانب و اقدامات «آل سعود» را از قلم نيندازد، در ادامه به جنايت و قتل‌عام‌هاي اين خاندان عليه قبايل عربستاني مي‌پردازد و براي اثبات گفته خود از برخي تصاوير و عکس‌هاي تاريخي که گوياي واقعيت امر بوده، استفاده مي‌کند.

در ادامه اين کتاب کمي نيز به ارتباط تنگاتنگ و عميق خاندان سلطنتي عربستان سعودي با انگليس‌ها در قرن گذشته ميلادي پرداخته شده است.

ناصر السعيد در کتاب خود همچنين به ارتباط نزديک، اما محرمانه ميان خاندان «آل سعود» با «بن گوريون» بنيانگذار رژيم اسرائيل پيش و پس از راه‌اندازي اين رژيم اشاره کرده و بيان مي‌کند: بن گوريون براي تأسيس رژيم مورد نظر خود، مورد حمايت مستقيم «آل سعود» قرار گرفت.

تصويري که روي جلد کتاب «تاريخ آل سعود» ديده مي‌شود، عکس ملک فهد بن عبدالعزيز آل سعود، پادشاه سابق عربستان در جواني را نشان مي‌دهد که در کنار وي، يک زن روسپي قرار گرفته و ملک فهد با قرار دادن دست خود در برابر صورت، تلاش دارد تا چهره‌اش در تصوير مشخص نشود.

نويسنده بر بالاي عکس نيز با هدف طعنه زدن به خاندان «آل سعود»، آيه 204 تا 207 سوره مبارکه بقره را با مضمون زير نوشته است: از مردم کساني در اين دنيا هستند که سخنشان مورد پسند تو قرار مي‌گيرد، اما خداوند بر آنچه در قلبشان است، شهادت مي‌هد؛ اينها بدترين دشمنان هستند و چون از نزد تو دور شوند، کارشان فساد و فتنه است و مي‌کوشند تا حاصل خلق را به باد فنا دهند و نسل بشر را قطع کنند و خداوند فساد مفسدان را دوست ندارد و اگر به آنان گفته شود تقوا پيشه کنيد، غرور و خودپسندي آنان را به بدکاري برمي انگيزد تا نصيحت نشنوند، جهنم آنان را کفايت کند که بسيار آرامگاه بدي است.

 منبع : http://qoba.net

کامل هاشمی بازدید : 170 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

·         

عربستان کجاست؟
نام کشور : عربستان
جمعیت : 22 میلیون نفر


مساحت :
۲٬۱۴۹٬۶۹۰ کیلومتر مربع 
جمعیت مسلمان : 100 درصد
جمعیت تشیع : 20 درصد
جمعیت تسنن : 80 درصد
احزاب سیاسی :
اخوان المسلمین، سازمان اتحاد اسلامی دانشجویان، مجمع کارگران اسلامی آرامکو، سازمان گروه اسلامی زنان، حزب دمکرات عربستان، خزب بعث طرفدار عراق، حزب بعث طرفدار سوریه، جبهه آزادی بخش ملی، حزب دمکراتیک خلق، حزب کمونیست ، القاعده و...

منبع : http://qoba.net

کامل هاشمی بازدید : 68 یکشنبه 18 فروردین 1392 نظرات (0)

·         

با سقوط شاه ايران اين سئوال مطرح گرديد که چه کسي جاي ايران را مي‌گيرد؟ و آيا بر اساس تئوري دومينو، احتمال سقوط ديگر روساي منطقه نيز مي‌باشد؟ عربستان سعودي که  بيش از يک چهارم منابع شناخته شده نفت جهان را در اختيار داشت به اين پرسش علاقه خاصي داشت. سرنگوني سلطنت در ايران، تاج و تخت‌هاي ديگر منطقه، منجمله سلطنت سعودي‌ها را بيش از پيش با خطر رو به رو کرد.

فرو ريختن پايه‌هاي استبداد در ايران باعث ايجاد وحشت در بين کشورهاي محافظه‌کار منطقه شد که در عربستان با ناآرامي‌هاي منطقه شرقيه، اشغال خونين مسجدالحرام در محرم 1400ق، کشف توطئه سرنگوني هواپيماي فهد، وليهعد وقت و انفجار بمب در رياض و جده ادامه يافت. در اين شرايط برخورد ظاهري عربستان با جمهوري اسلامي بسيار دوستانه بود و به منظور تبريک پيروزي انقلاب اسلامي و برقراري رابطه با ايران، هيئتي بلندپايه به سرپرستي دبير کل رابطه العالم الاسلامي به ايران گسيل داشت که علي‌رغم اقامت طولاني در ايران موفق به ديدار با مقامات عالي‌رتبه جمهوري اسلامي نشد. حکومت سعودي براي کاستن از اثرات انقلاب اسلامي ايران بر جامعه عربستان، دست به اقدامات پرهزينه‌اي زد. تاسيس موسسات تبليغاتي براي خدشه‌دار کردن چهره انقلاب، تشکيل شوراي همکاري خليج فارس، حمايت همه جانبه از رژيم بعثي در جنگ تحميلي، خريدهاي تسليحاتي و ... 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما مهمترین خواسته قیامهای مردمی منطقه چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1054
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 165
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,282
  • بازدید ماه : 858
  • بازدید سال : 18,598
  • بازدید کلی : 197,606